Jump to content
JandeBeHanger

Einde verhaal voor Engin en Enginjoy van de ANWB

Recommended Posts

ANWB trekt de stekker eruit voor de navigatie programma's Engin en Enginjoy.

http://www.enginyoy.nl/index.html

Men kwam erachter dat de klant niet tevreden is met alleen de kaarten van de BeNeLux.

Ik heb altijd begrepen dat de software van Navignon kwam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt :ph34r: En ze konden in de verste verte niet tegen TomTom opboksen. Behalve het kaartmateriaal had het nog een bezwaar. Onder het rijden kon je het software niet bedienen. Eerst parkeren....... Ergens wel begrijpelijk natuurlijk. ANWB zal geen softare verkopen met hun naam erop dat verkeersonveilig is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Klopt :) En ze konden in de verste verte niet tegen TomTom opboksen.

Ik vind als ANWB lid ook dat de ANWB zich met hun kern zaak bezig moet houden en niet moet proberen op een zo specialistisch terrein als auto navigatie.

Het is wel jammer dat er weer een speler van de markt verdwijnt.

Behalve het kaartmateriaal had het nog een bezwaar. Onder het rijden kon je het software niet bedienen. Eerst parkeren....... Ergens wel begrijpelijk natuurlijk. ANWB zal geen softare verkopen met hun naam erop dat verkeersonveilig is.

Dan waren ze weer Roomser dan de paus. :ph34r: Edited by JandeBeHanger

Share this post


Link to post
Share on other sites
[ik vind als ANWB lid ook dat de ANWB zich met hun kern zaak bezig moet houden en niet moet proberen op een zo specialistisch terrein als auto navigatie.

 

Dat vind ik ook.

 

Toch kan ik wel redenen bedenken waarom men er ooit mee begon. Immers: ook de ANWB is ermee geholpen als gestrande reizigers precies aan kunnen geven waar ze gestrand zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik vind als ANWB lid ook dat de ANWB zich met hun kern zaak bezig moet houden en niet moet proberen op een zo specialistisch terrein als auto navigatie.

Dat vind ik ook.

 

Toch kan ik wel redenen bedenken waarom men er ooit mee begon. Immers: ook de ANWB is ermee geholpen als gestrande reizigers precies aan kunnen geven waar ze gestrand zijn.

Echter kan de wegenwacht niet eens omgaan met wgs84 koordinaten. :ph34r: Edited by JandeBeHanger

Share this post


Link to post
Share on other sites

Engin was simpel een doorverkoop product van de ANWB.

Het is gelijk aan het product geheten Navigon's Mobile Navigator 4 voorzien van een intro-logo ANWB, een Nederlandse damesstem en wat waypoints van zaken als garages, tankstations en wegenwacht.

De ANWB had kennelijk de exclusieve distributie rechten voor NL/BE van Navigon 4. Nu kan Navigion zijn versie 5 hier gewoon in het land gaan verkopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Echter kan de wegenwacht niet eens omgaan met wgs84 koordinaten. :blush:

 

Klopt. En dat vind ik dus echt een gebrék bij de wegenwacht. :cry:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Echter kan de wegenwacht niet eens omgaan met wgs84 koordinaten. :blush:

 

Klopt. En dat vind ik dus echt een gebrék bij de wegenwacht. :cry:

 

En waar valt de wegenwacht onder, juist de ANWB.

Dus het word nu een gebrek bij de ANWB. :blush:

 

 

Gr Twinlife :cry:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Engin was simpel een doorverkoop product van de ANWB.

Het is gelijk aan het product geheten Navigon's Mobile Navigator 4 voorzien van een intro-logo ANWB, een  Nederlandse damesstem en wat waypoints van zaken als garages, tankstations en wegenwacht.

De ANWB had kennelijk de exclusieve distributie rechten voor NL/BE van Navigon 4. Nu kan Navigion zijn versie 5 hier gewoon in het land gaan verkopen.

 

Klopt helemaal. Met de update van Engin 1.5 naar versie 4 zijn ze al een heleboel klanten kwijtgeraakt aan Navigon, omdat de ANWB upgrade veel duurder was dan die van Navigon. Je koen toen al wel Navigon bestellen in Nederland.

 

Ik ben sinds kort ook overgestapt van Engin 4 naar Navigon 5 en dat bevalt me uitstekend. De Nederlandse stem is prima, alhoewel ik die van Engin wel mooier vond.

 

Overigens kon je vanaf Engin 1.5 al nieuwe bestemmingen invoeren onder het rijden, alleen moest je dan de bijrijder-functie activeren. In versie 4 was dat automatisch zo.

 

Het is jammer dat ANWB altijd achter de feiten aan liep. Navigon kwam al met een update en dan moest je bij ANWB nog zo'n 2 maanden of meer wachten.

 

André

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ben sinds kort ook overgestapt van Engin 4 naar Navigon 5 en dat bevalt me uitstekend.

 

Vandaag een brief gehad van de ANWB met de mededeling dat ik als Engin klant gratis Navigon 5 (incl. Benelux kaarten) krijg. :angry:

Dus ik ben blij dat ik toch nog niet eerder bestelt had. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vandaag een brief gehad van de ANWB met de mededeling dat ik als Engin klant gratis Navigon 5 (incl. Benelux kaarten) krijg.  :rolleyes:

Dus ik ben blij dat ik toch nog niet eerder bestelt had.  :thumbdown:

 

Ik ben dus duidelijk weer eens te ongeduldig geweest; dit had me wel € 50,00 kunnen schelen :) En wat ik nou met twee versies van Navigon moet, weet ik ook niet..

 

Maar er staat ook in de brief dat er een gunstig aanbod komt om de europese kaarten te kopen. Dat is misschien wel aantrekkelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...