Spring naar bijdragen

favoriete cachesoort?


madmull

Aanbevolen berichten

Wij hebben het liefst gewoon een leuke wandeling met mooie punten. Een multi dus met wat zoekwerk. :)

Een duidelijk beschrijving vooraf qua lengte en wat je een beetje kan verwachten is zeer welkom.

 

En welke lengte? tja, soms graag 5Km soms 15Km. Dit hangt van het weer af. Soms is een route van 1 of 2 Km erg leuk om te doen als het erg koud/warm of nat is.

 

Maar puzzels? Regelmatig zie ik puzzels bij caches waar we met z'n 2en naar zitten te kijken. Na een half uurtje nutteloos kijken en proberen er iets van te maken gooien we die dan (redelijk geirriteerd :lol1: ) meestal maar in de (virtuele) prullenbak aangezien we werkelijk geen idee hebben wat we ermee aanmoeten. Dus, nee, liever niet van dat soort ondingen. :rolleyes:

 

Blazez

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

wij vinden alle soorten caches leuk. Puzzel om op te lossen op avonden dat het toch geen lekker weer en lange multi's voor mooie dagen. :rolleyes: En dan mogen het best wandelingen van zo'n 20 km zijn, geen probleem.

H&R, ach ja, die pak je even mee als je in de buurt bent. Is goed voor de motivatie af en toe :lol1: .

Goodies ruilen we eigenlijk bijna nooit meer. TB's zijn natuurlijk wel altijd leuk om te wisselen.

Kortom, wij vinden eigenlijk alles leuk. Hoewel het ik het zoeken naar een cache op een zeer drukke plek vaak wat ongemakkelijk vind...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind ze allemaal leuk, maar vooral de multi's en de stevige hersenkrakers voor thuis.

Lange afstanden is geen probleem, maar dan het liefste wel in een rondje. 10km naar het noorden, om vervolgens weer 10 km terug te moeten voor je auto/fiets/trein is geen pretje. :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vermoed dat mijn voorkeur samenhangt met het aantal caches die ik gedaan heb.

 

Momenteel een mooi natuur gebied of byzondere landMark met historische achtergrond,

Redelijk eenvoudig te volgen,

5 tot 15 km, voldoende info over het karakter en de lengte vooraf.

Geen ingewikkelde puzzels.

Cache in de buurt van vertrek punt.

Graag info waar te parkeren.

Liefst een munitiekist .50 grootte.

 

Leuke Uitvraag, ga ik volgen

bewerkt door SunOne
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien als ik een top 5 geef dan zul je mijn rode draad wel begrijpen. Variatie, uitdaging en orginaliteit!

 

1) Kattenogen/waterwerk (nacht cache)

2) Tuin van Sinkel (multi waarbij je foto's van beelden en bomen moet zoeken)

3) In geuren en kleuren (potjes met geuren en kleuren helpen je verder)

4) In stukjes (een (schijnbaar) eenvoudige puzzel)

5) Apekop (Multi in een mooi natuur gebied)

 

Dus wat je cache ook wordt. Denk aan ter Land, ter Zee en in de Lucht. Ga niet voor de snelheids- maar voor de orginaliteitsprijs en ik kom hem zeker bezoeken.

 

Groet,

Vinnie1 (Erelid in de orde van de Schijnheiligen)

bewerkt door Vinnie1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het liefst:

 

Makkelijke Multi van >10km, zonder ingewikkelde sommen of cryptische hints ed. (denk aan caches van Cairnteam of Dwarreltje bijv.)

Natuur of stad maakt niet uit

Hondvriendelijk

OV vriendelijk

Fietsvriendelijk

 

Het liefst niet:

Puzzel

Een cache die je alleen met de auto kan doen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn favoriete cachetype is een multi van ongeveer 10 km, die je een bijzonder natuur- of cultuurgebied laat ontdekken. Graag een informatieve cachepagina met een boeiend verhaal en eventueel opgaven of puzzels met een leeraspect in relatie tot de omgeving.

 

De moeilijkheidsgraad moet afhangen van de toegepaste oriëntatie- en navigatietechnieken en de terreingesteldheid en niet van XYZ=A*(B+C)/D-E of het opsporen van 25 kokertjes met vervolgcoördinaten onder graspollen langs het pad. Het is absoluut geen kunst om tussenstations en caches nauwelijks vindbaar te verbergen. De mooiste momenten zijn die waarop je een locatie nadert en intuïtief weet waar je een aanwijzing of de cache moet zoeken. Vaak is dat niet eens op de meest markante verstopplek, maar heb je tijdens de tocht geleerd hoe de plaatser denkt en waar je op moet letten. En het allermooiste is natuurlijk als de plaatser je daarmee op het verkeerde been heeft gezet en er uiteindelijk in slaagt je volkomen te verrassen. Het uitstippelen van een avontuurlijke geotocht is een Kunst.

 

En NEE, alsjeblieft geen drive-in doosjes, H&R-niemendalletjes of raapmicro’s. Doe het GOED of doe het NIET.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vraag me alleen af wat jullie het liefste doen?

Gaan jullie het liefst voor een gewone hit en run cache of hebben jullie liever een multicache of houden jullie meer van puzzelcaches?

 

Tja, zoveel mensen, zoveel meningen.

Ik vind persoonlijk multi's het leukst, het liefts in een mooi natuurgebied, maar wie van stadwandelingen houdt ziet ze weer graag in een stedelijke omgeving.

Traditionals zijn ook OK, mits mooi verstopt op een mooie plek. Maar dat weet je pas als je 'm vindt.

Zelfs zogenaamde 'Hit and run' mini's kunnen leuk zijn. Een saaie carpoolmini kan op de fiets een leuk avontuur zijn.

Puzzelcaches kunnen ook leuk zijn, maar ik heb er geen talent voor. Er zijn er bij waar ik niet eens een clue heb waar ik moet beginnen en dan is er natuurlijk geen lol aan. Maar diezelfde is misschien voor een ander een eitje..

Kortom, doe gewoon wat je zelf leuk lijkt en er zijn altijd wel liefhebbers voor!

 

Nico.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

k ben zelf wel een fan van een leuke puzzelcache. Soms lukt het , soms ook niet (en dan ben ik een minder grote fan :crybaby: ).

Dus puzzelcaches ja... maar wel 1 die iedereen met een beetje gegoogle op kan lossen.

Dus niet een puzzel die alleen voor computerwhizzkids of ICT-ers is weggelegd

 

Verder ben ik geen grote fan van micro's.

Heb er wel eens een paar gedaan , maar ik ga toch voor de regular cache met goodies erin.

Ik geef bij puzzelcaches ook eerder de moed op als het "maar" een micro is...

 

Ook omdat ik elke keer weer geniet van de grote ogen van kleine Roo als ze een kist tevoorschijn ziet komen.

(en maar hopen dat er een bal in zit want dat blijft haar favoriet)

 

Verder maakt het me niet zoveel uit of het regular of multicaches zijn.

Ook hierbij is kleine Roo mijn maatstaf.

 

Ze is nu op de leeftijd van het zelf willen lopen dus ong tot 5 km lengte , en de buggy moet mee kunnen.

 

Persoonlijk vind ik het ook fijner bij een multi als je de coördinaten hebt , en dat de vragen bij de coördinaten alleen leiden naar het eindpunt.

Je hebt ze ook waar de coördinaten naar de volgende waypoints leiden.

 

De eerste variant is met ukken ook makkelijker.

Miswijzingen heb je natuurlijk altijd , maar het is leuk als je niet meteen de fout in gaat en dus wel de tocht kan lopen en later eventueel terug kan gaan voor enkel het eindpunt.

 

 

Dit is zo een beetje hoe ik erover denk , maar zoals ik al zei... veel is gekleurd doordat mijn vaste geocache partner een kleind-ik-wil-zelluf-lopen-dreumes is.

 

En ik ga er altijd maar van uit dat ik niet de enige geocacher ben.

Smaken verschillen gelukkig !

En dat is ook het leuke van geocaching... je zoekt er tussen uit wat JIJ leuk vind.

En er is altijd wel iets te vinden :dribble:

bewerkt door skippy and company
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het leukst zijn multi's met een aantal simpele sommetjes. Pa Koedeboe vindt breinbrekertjes ook erg leuk. Vooral als ze in een fraai gebied liggen of historisch "verantwoord" zijn.

 

Afstand rond de 5 km (te voet) of 10 km met de bike zijn goed te doen. Dichterbij mag ook als de "catch" maar fraai is (zie bijv. Dooie boel cache).

 

Micro's zijn eerder vervelend (behalve als tussencache). Een goed verzorgde cache (ook de inhoud) is altijd leuk.

 

Regular caches met een bijzondere verstopplaats zijn ook leuk (bijv. klimmen of verpakking).

 

Technische caches (kaart/ kompas/ peilen etc) zijn ook erg leuk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Hazelnootje

Letterboxing misschien een idee? Is wel cool, letterboxing, moet zeker populairder worden in Europa.

bewerkt door Hazelnootje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...