Spring naar bijdragen

SBB - reactie op comotie


remco.1971

Aanbevolen berichten

Hier geen problemen met SBB. Ja ok, ik heb ook toestemming moeten geven dat zij de route op hun site kunnen zetten maar dat is toch geen probleem.

 

Is dat niet in strijd met de GEO-regels ??

 

Ik dacht een keer meegekregen te hebben dat als je een cache aanmeld bij GC.com je alleen bij GC.com deze cache mag publiceren, dus niet bij wat voor andere organisatie dan ook, correct me if I'm wrong....

 

... maar ik kan me wel voorstellen dat wanneer je dan je toestemming krijgt en GC.com dit toch niet zal controleren (denk ik) dat je dan akkoord gaat en je route ook daar on line laat brengen, maar toch ?!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

SBB is ook gewoon mensenwerk; welwillende personen of niet welwillende.

Ik heb zeer positieve ervaringen bij het plaatsen van een nachtcache: GC17BYW

Volledige medewerking van SBB!

Zelfs toestemming om i.v.m. onderhoud met de auto dwars door het gebied te mogen rijden.

Hulde aan SBB!

Phoenix-night

Link naar opmerking
Deel via andere websites

SBB is ook gewoon mensenwerk; welwillende personen of niet welwillende.

Ik heb zeer positieve ervaringen bij het plaatsen van een nachtcache: GC17BYW

Volledige medewerking van SBB!

Zelfs toestemming om i.v.m. onderhoud met de auto dwars door het gebied te mogen rijden.

Hulde aan SBB!

Phoenix-night

 

 

Kijk, dat is nog eens samenwerken. SBB bij jouw had schijnbaar wel van CITO gehoord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Boswachters kunnen in zulke zaken volgens mij zelf beslissingen nemen, los van wat de algemene afspraken zijn. De een heeft goede ervaringen met cachen en staat veel toe, de ander heeft misschien problemen met een cache gehad en vindt het daarom niks.

Wat ook zal meespelen is het soort gebied waarin je een cache wilt leggen. In een kwetsbaar natuurgebied zul je minder snel toestemming krijgen, dan in een 'alledaags' wandelbos.

 

In ieder geval heb ik in mijn eigen regio verschillende keren zonder problemen toestemming gekregen. Laatst kwam ik de boswachter ver buiten 'zijn' bos tegen, en hij vroeg hoe het met mijn caches ging. De logs bleek hij regelmatig te lezen.

 

Groetjes, Fangorn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

SBB STAATS Bosbeheer. De naam zegt het al; het is van ons allemaal.

Zij krijgen een sloot geld om het bos te beheren. Als dit soort dingen al een rol gaan spelen dan zijn ze geen knip voor de neus waard.

 

Moeten wij ze al op onze knieen danken dat we door onze eigen bossen mogen lopen? Gelukkig heeft een medewerker van Natuurmonumenten hier in Montferland het wel goed begrepen. Hij vindt het fantastisch, want het trekt meer bezoekers naar het bos.

Ik hoor wel meer van die enge verhalen over SBB. Ik ben bang dat de medewerkers van SBB het bos meer zien als hun privebezit/achtertuin dan als openbaar bos.

Ik ga proberen hier een normaal antwoord op te formuleren dat me geen ban op gaat leveren, maar ik ben nu werkelijk zo pissig dat me dat op dit moment geen ene moer kan schelen...

 

SBB is in dit land de enige organisatie die op een verantwoorde manier zijn terreinen kan beheren simpelweg omdat ze niet afhankelijk zijn van donateurs die er ook dergelijk weerzinwekkende ideeën op nahouden. Alsof de natuur een speelterrein is. Ik heb ervaring met vrijwel elk clubje in dit land dat zich terreinbeherende organisatie mag noemen en SBB steekt met kop en schouders boven allemaal uit. Natuurmonumenten is een goede tweede (hoewel ver onder SBB) omdat die op landelijk niveau kunnen opereren, maar al die provinciale en lokale clubjes zouden per direct al hun terreinen over moeten dragen. Donateurs (ofwel leken) en natuurbeheer gaan nu eenmaal niet samen. Dat wordt keer op keer bewezen als er weer eens een paar nutteloze geldschieters de geldkraan dichtdraaien omdat het niet gaat zoals zij denken dat het moet.

 

Wees blij dat je het bos nog in mag, want als er over 10 jaar nog iets van waarde in dit land over moet zijn dan moet werkelijk elk stukje groen dat nu nog over is hermetisch afgesloten worden.

 

Ik ga het hier verder maar bij laten voor ik de zaken die nu door mijn hoofd spoken daadwerkelijk hier neer ga zetten...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier geen problemen met SBB. Ja ok, ik heb ook toestemming moeten geven dat zij de route op hun site kunnen zetten maar dat is toch geen probleem.

 

Is dat niet in strijd met de GEO-regels ??

 

Ik dacht een keer meegekregen te hebben dat als je een cache aanmeld bij GC.com je alleen bij GC.com deze cache mag publiceren, dus niet bij wat voor andere organisatie dan ook, correct me if I'm wrong....

 

... maar ik kan me wel voorstellen dat wanneer je dan je toestemming krijgt en GC.com dit toch niet zal controleren (denk ik) dat je dan akkoord gaat en je route ook daar on line laat brengen, maar toch ?!

 

Maar is er iemand die mij serieus kan vertellen of het zo is dat je je cache dus eigenlijk alleen maar bij GC.com mag aanmelden...

 

Ik meen me werkelijk te herinneren dat er eens stond dat je je cache, wanneer je deze bi Gc.com aanbiedt, niet bij bv. Terracaching, Q-caching etc - dus ook caching via SBB - mag plaatsen !

 

Was gewoon een normale vraag, toch ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik meen me werkelijk te herinneren dat er eens stond dat je je cache, wanneer je deze bi Gc.com aanbiedt, niet bij bv. Terracaching, Q-caching etc - dus ook caching via SBB - mag plaatsen !

Ik ken de regel, maar volgens mij is dat een regel van Terracaching.com. Die wil dat de bij hen aangemelde caches nergens anders aangemeld zijn/worden. Je mag bij Terracaching dus niet een cache aanmelden die ook al bij geocaching.com of een andere geocaching-site aangemeld is.

Volgens mij heeft geocaching.com een dergelijke regel niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oke ik heb er me er bij neer gelegd om in deze bossen geen cache te leggen. ;)

 

moet ik maar een route maken door de bossen en dan de stach in mijn tuin begraven. :blush:

die moet toch omgespit worden dus kunnen jullie allemaal helpen :blush:

 

De SBB routes die op geocaching.nl staan zijn trouwens niet meer oproepbaar.

daar krijg je "page not found". :angry:

dus kunnen die allemaal in het archief :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De SBB routes die op geocaching.nl staan zijn trouwens niet meer oproepbaar.

daar krijg je "page not found". :blush:

Dat komt omdat onlangs de SBB-site grondig op de schop is gegaan. Daarom kloppen de linkjes niet meer. That's all. :yes:

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

mijn verhaal gedaan. en als antwoord kreeg ik "NEE want jullie geocachers spitten dan het hele bos om .

en er zijn trouwens al 2 SBB routes hier in de bossen".

 

bij geen van bijde caches hoefde je niet te graven !

bij allebij de caches bleef je op de paden!

bij allebij de caches zoude ze meer bezoekers krijgen!

 

Waar zijn ze nu bang voor dan ?

ik weet het niet en ik heb er ook geen duidelijkheid in gekregen

 

dutchgoldwing Zeewolde

Sorry hoor, maar volgens mij vraag je er zelf om, graven in het bos mag nu eenmaal niet :blush: Of lees ik het nou verkeerd :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mijn verhaal gedaan. en als antwoord kreeg ik "NEE want jullie geocachers spitten dan het hele bos om .

en er zijn trouwens al 2 SBB routes hier in de bossen".

 

bij geen van bijde caches hoefde je niet te graven !

bij allebij de caches bleef je op de paden!

bij allebij de caches zoude ze meer bezoekers krijgen!

 

Waar zijn ze nu bang voor dan ?

ik weet het niet en ik heb er ook geen duidelijkheid in gekregen

 

dutchgoldwing Zeewolde

Sorry hoor, maar volgens mij vraag je er zelf om, graven in het bos mag nu eenmaal niet :blush: Of lees ik het nou verkeerd ;)

 

 

 

er staat toch bij beide caches hoef je niet te graven :yes:

bewerkt door dutchgoldwing
Link naar opmerking
Deel via andere websites

mijn verhaal gedaan. en als antwoord kreeg ik "NEE want jullie geocachers spitten dan het hele bos om .

en er zijn trouwens al 2 SBB routes hier in de bossen".

 

bij geen van bijde caches hoefde je niet te graven !

bij allebij de caches bleef je op de paden!

bij allebij de caches zoude ze meer bezoekers krijgen!

 

Waar zijn ze nu bang voor dan ?

ik weet het niet en ik heb er ook geen duidelijkheid in gekregen

 

dutchgoldwing Zeewolde

Sorry hoor, maar volgens mij vraag je er zelf om, graven in het bos mag nu eenmaal niet :blush: Of lees ik het nou verkeerd ;)

 

 

 

er staat toch bij beide caches hoef je niet te graven :yes:

Nee, er staat bij GEEN van beide cache's hoefde je NIET te graven,

 

Dus bij beide cache's WEL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mijn verhaal gedaan. en als antwoord kreeg ik "NEE want jullie geocachers spitten dan het hele bos om .

en er zijn trouwens al 2 SBB routes hier in de bossen".

 

bij geen van bijde caches hoefde je niet te graven !

bij allebij de caches bleef je op de paden!

bij allebij de caches zoude ze meer bezoekers krijgen!

 

Waar zijn ze nu bang voor dan ?

ik weet het niet en ik heb er ook geen duidelijkheid in gekregen

 

dutchgoldwing Zeewolde

Sorry hoor, maar volgens mij vraag je er zelf om, graven in het bos mag nu eenmaal niet :blush: Of lees ik het nou verkeerd :blush:

 

 

er staat toch bij beide caches hoef je niet te graven :yes:

Nee, er staat bij GEEN van beide cache's hoefde je NIET te graven,

 

Dus bij beide cache's WEL

;) Klopt precies wat je zegt

bewerkt door Malyenki
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...