Spring naar bijdragen

Geocaching.nl Kaarten


GeoGerard
 Share

Aanbevolen berichten

Het valt me op dat de kaarten van de GC.nl site soms fouten bevat.

 

Deze cache Gas Geven en wegwezen II door HongKongFoei ligt werkelijk aan de westkant van de snelweg, doch wordt op de kaart van GC.nl aan de oostkant van de A7 geplaatst.

 

Hoe kan dit ?  :huh:

 

Dat is een extra handicap voor jou :huh: , bij de rest staat staat het stipje aan de goede kant :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het valt me op dat de kaarten van de GC.nl site soms fouten bevat.

 

Deze cache Gas Geven en wegwezen II door HongKongFoei ligt werkelijk aan de westkant van de snelweg, doch wordt op de kaart van GC.nl aan de oostkant van de A7 geplaatst.

 

Hoe kan dit ?  :beerchug:

 

 

Hoe het komt weet ik niet. Ik heb al een aantal malen dezelfde ervaring gehad bij caches in midden Limburg. Ik had deze kaart vooraf gecalibreerd in een ander pakket om vervolgens het "puntje" zodanig te kiezen dat deze op een voor mij gewenste positie komt te staan.

 

Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat de coordinaten ingevoerd als gg mm.mmm op de kaart worden geplaatst als gg mm.sss.

 

Er zal ongetwijfeld bij .nl iemand zijn die hier meer van weet.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is een bekend probleem. De kaart heeft een kleine verschuiving (ca. 1 km denk ik), waardoor de stipjes soms net aan de andere kant van de weg/water lijken te liggen dan in werkelijkheid. Ik heb dat ook in Rotterdam, caches in Maassluis lijken dan aan de andere kant van de Maas in Rozenburg te liggen. Daar moet je dus opletten, aangezien dat kilometers rijden kan schelen :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik de kaartjes van .nl alleen om aan te klikken voor de cache-info. Wil ik weten hoe ik moet aan rijden, kijk ik altijd op de kaartjes van Mapquest. In het geval Gas Geven En Wegwewezen II levert dat een goed plaatje op.

 

 

M.i. ligt het stipje wat nu een sterretje is aan de westkant van weg :beerchug:

bewerkt door De Roode Loper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het valt me op dat de kaarten van de GC.nl site soms fouten bevat.

... Hoe kan dit ?  :beerchug:

De kaarten hebben niet de ambitie om gebruikt te worden voor de exacte locatie bepaling. De stip geeft dus een indicatie van de plek waar de cache ligt.

Dit heeft te maken met de kwaliteit van het kaartmateriaal en de bijbehorende kalibratie. Omdat er een royalty free kaar gebruikt moet worden is er op punten in geknutseld en dat kun je ziebij de positionering van de punten.

 

Je kunt het fenomeen helemaal goed zien bij de NS-stations. In sommige gevallen ligt het grijze blokje niet op het grijze lijntje. Dat is ook niet goed, maar wel bruikbaar in mijn ogen.

 

Overigens is het een misverstand dat het soms mis gaat. Het voordeel van automatisering is dat het meestal goed of meestal fout gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is dat zo?? Bij mij staat ie nu ook aan de Oostkant. (Terwijl ik zeker weet dat ie aan de Westkant stond toen ik 'm ging loggen)  :beerchug:

 

Mmm, vreemd dan, hier staat het sterretje aan de westkant. Misschien weer zo'n heerlijk verschil in browser instellingen, maar daar kan Reintje ons alles over vertellen :huh:

bewerkt door Team Firefox
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het valt me op dat de kaarten van de GC.nl site soms fouten bevat.

... Hoe kan dit ?  :beerchug:

De kaarten hebben niet de ambitie om gebruikt te worden voor de exacte locatie bepaling. De stip geeft dus een indicatie van de plek waar de cache ligt.

Dit heeft te maken met de kwaliteit van het kaartmateriaal en de bijbehorende kalibratie. Omdat er een royalty free kaar gebruikt moet worden is er op punten in geknutseld en dat kun je ziebij de positionering van de punten.

 

Je kunt het fenomeen helemaal goed zien bij de NS-stations. In sommige gevallen ligt het grijze blokje niet op het grijze lijntje. Dat is ook niet goed, maar wel bruikbaar in mijn ogen.

 

Overigens is het een misverstand dat het soms mis gaat. Het voordeel van automatisering is dat het meestal goed of meestal fout gaat.

 

Reintje, toch het volgende:

 

Ik heb deze kaart opgeslagen en vervolgens in AutoCad gekalibreerd met gebruikmaking van de bekende coordinaten van de op dit kaartje staande caches. Daarna plaats ik op de door mij gewenste positie mijn cache en lees de coordinaat af. Vervolgens voer ik deze coordinaat in bij het aanmelden van de cache. Deze zou dan precies op de gewenste positie op de kaart terecht moeten komen. Toch is dat niet zo. Vandaar het vermoeden zoals ik dat eerder vandaag heb aangegeven.

 

Hierdoor zou trouwens ook de beleving "soms wel en soms niet goed" verklaard kunnen worden. Wanneer het getal achter de komma (mmm) klein is, is het verschil tussen gg mm,mmm en gg mm sss gering en vv. Het is maar een gedachte.

 

Groet,

 

Theyeti

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb dat ook in Rotterdam, caches in Maassluis lijken dan aan de andere kant van de Maas in Rozenburg te liggen. Daar moet je dus opletten, aangezien dat kilometers rijden kan schelen  :blink:

Omrijden? Recht varen zul je bedoelen! ;)

En het kost maar E1,05 (Of E1,10). Dat slaat geen gaten in het budget toch?

 

Groetjes Quaerens :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even HEEEEEL grof gemeten behelst een cache op de kaart een doorsnede van ca. 4.5 km en een snelweg heeft een breedte van ca 1.75 km (weg files... :beerchug: )

Het lijkt mij dus duidelijk dat deze kaart puur illustratieve doeleinden dient.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
 Share

  • Onlangs hier   0 leden

    Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...