Spring naar bijdragen

eenvoudig meerdere coördinaten


postman

Aanbevolen berichten

Beste mensen, ik ben op zoek naar een stukje eenvoudige software of werkschema, die alle waypoints uit mijn gps leest en dan omzet in een file met RD coördinaten.

 

Zelfs als ik het primaire coördinaat stelsel van mijn magellan meridian gold op RD (via user grid en user datum) zet, dan lukt het uitlezen in RD mij niet... (niet met easy gps en niet met oziexplorer).

 

Ik wil deze gegevens echter in RD hebben om er in arcview mee te kunnen werken (is ook voor het werk).

 

Het is de bedoeling dat mijn muskusratten bestrijders hiermee op eenvudige wijze de lokaties van hun vangmiddelen kunnenvastleggen en e.e.a. zelf kunnen bedienen.

 

Eventueel zou de weg terug ook wel handig zijn...

 

Ik heb natuurlijk al naar cc41 gekeken, maar dan wordt het erg omslachtig en kost het omzetten veel stappen en daarmee veel tijd.

 

Bedankt al vast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

het is misschien niet wat je zoekt, maar ik gebruik voor dit soort acties CompeGPS, maar andere programma's zoals Ozi zullen het ook wel kunnen.

Ik lees ded waypoints in, en verander het coordinatenstelsel.

Dan zijn alle waypoints omgezet naar het nieuwe stelsel (bijv. RD), en als ik dan de waypointslijst bekijk, is het daar allemaal netjes veranderd.

Deze lijst kan ik dan printen of exporteren, whatever.

 

Maar da's 1 manier, en er zijn er vast een hele hoop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou in eerste instantie zeggen: maak gebruik van de extra eigenschap van de GPS.

Deze kan namelijk als een van de weinige merken GPS de uitvoer van de waypoints in elke gewenste mapdatum doen. Dus ook RD.

In Ozi kan je bij configuratie->GPS instellen: mapdatum van uit/invoer. Ozi kan je zetten op Rijksdriehoeksmeting.

Dat zou moeten kloppen.

Gaat dat niet dan moet eens naar de tekst van die waypoint file gekeken worden die je Magellan kan uitspuwen.

Maar ik weet niet of de ratenvangers een Magellan hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op mijn site vind je in de download area de WGS RD UTM Mass-conversiontool v1.1. Hiermee kan je RD/WGS/UTM conversies in bulk doen.

Inmiddels heb ik een versie 1.3 die ook een loc-file van het bestand kan aanmaken. Als je die nodig hebt, moet je even mailen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op de ESRI site kan je een extensie halen om waypoints en tracks uit je Magellan in ArcView te laden (hier). Ik zag dat het niet direct met de GPS praat, maar je kan het proberen. Voor mijn Garmin gebruik iets soortgelijks (DNR Garmin-ArcView) en dat werkt perfect.

Op de Nederlandse ESRI-site kan je een extensie halen om shapes in WGS84 om te zetten naar RD evenals andersom (via downloads > producten > ArcView GIS, onderaan de pagina) . Deze extensie is voor ArcView 3.x. Hogere versies moeten zo overweg kunnen met RD, als ik me niet vergis. ArcPad in elk geval wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...