Spring naar bijdragen

Begrippenlijst


Aanbevolen berichten

Assisted GPS,

GPS Download een pakketje om de huidige posities van GPS sattelieten te weten te komen.

Hierdoor word de Fix versneld.

(vooralsnog denk ik dat dit alleen op de Nokia N95 is..)

 

QuickGPS

 

Heet het bij de HTC3300 , om de 2 dagen en 23 uur (?) komt de melding dat de gegevens zijn verlopen en kun je de nieuwste gegevens over de posities van de satelieten downloaden. Komt dus op hetzelfde neer.

 

Hageriyo

bewerkt door Hageriyo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

[Helaas moet het wel een van ons - cachers - zijn, omdat het iemand is die waarschijnlijk op zijn watchlist ziet dat er weer eens een fantastische coin gedropped is. Ik heb dan ook voorgesteld op het GC.com forum om de watchlist niet prive te houden, maar gewoon CLICKABLE, om te zien wie mijn cache in de gaten houdt ! (En d e inhoud...) - > Reactie : DIE KOMT ER NIET, ivm de privacy :blink: , jammer hoor, zou denk een hoop schelen...

 

Wat wou je gaan doen dan? Alle watchers van coins en tb's zien als potentiële dieven, en bij vermissing boze mailtjes sturen naar die mensen? Lijkt me geen goed plan. Persoonlijk denk ik dat de meeste vermissingen komen door slecht loggen, tb's die in jaszakken verdwijnen en vergeten worden en tb's die men kwijtraakt (maar niet zo eerlijk is om dat te melden). Ik denk dat maar een klein aantal tb's doelgericht gejat wordt.

 

Genoeg hierover, dit is een beetje off-topic.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mollenboekje

 

Er blijken verscheidene cachers te zijn die allerlei gegevens over een cache opschrijven in een notitieboekje, zoals antwoorden op vragen, tussencoordinaten bij multi's e.d., het verschoven alfabet, morsetekens, braille, noodnummers e.d. Zo heb je altijd gegevens bij de hand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

'Plausibiliteitscaching'

 

Methode van cachen waarbij een groot aantal antwoorden op de volgens de plaatser gestelde methode niet te beantwoorden zijn, edoch kan men met wiskundige methodiek naar gelang de informatie bekend is het zoekgebied verkleinen cq aantal mogelijke eindcoordinaten bepalen.

 

Item is behandeld in de Workshop op het FPE 2008 Event

 

'Team Kleijn'

Rob

 

'The Barny Method'

 

Toepasbaar op Multi's en Mysteries welke voor de cacher te moeilijk zijn cq ondoenlijk is. Middels stevig onderhandelen ontfutselen van eindcoordinaten van niets vermoedende cachers welke reeds de cache op de normale wijze tot een goed einde weten te brengen. Dit mag woordelijk maar ook door het plegen van 'GPS-vredebreuk' (zie ook computervredebreuk) waarbij onder het mom van ' even behulpzaam zijn' de GPS vol met eindcoords vakkundig gekopieerd wordt op de Lokale Harddisk van de laptop van de gele bus.

 

Meestal worden eindcoords uitgeruild zoals dat vroeger met kralen en spiegeltjes ging

 

Item is behandeld in de Workshop op het FPE 2008 Event

 

'Team Kleijn'

Rob

 

'Muggle-file'

 

Een bestand met eindcoordinaten welke gedeeld wordt (middels het elkaar toemailen) van alle illegale vanuit ' The Barny Method' beschreven waypoints van eindcoordinaten.

 

Item is behandeld in de Workshop op het FPE 2008 Event

 

'Team Kleijn'

Rob

bewerkt door Team Kleijn
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...