Spring naar bijdragen

Garmin auto montage - Ervaring met auto steunen


Gast yuri

Aanbevolen berichten

Yuri vroeg:

 

De zuignap in kwestie...is dat er zo een die ook voor van die notitieblokhouders gebruikt wordt, eentje die je aantrekt dus??

 

Nee, het is een zuignap met een diameter van een centimeter of 15. Met aandrukken duw je de lucht eronder weg en zit hij vrij stevig. Met een lipje haal je hem weer los.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Mumzle, jij had ook een renault Laguna, heb/had jij hier geen problemen mee ?

Ik had er toen absoluut geen problemen mee, maar ik had toen niet zo'n zonwerende ruit of een verwarmde ruit, want die laatste geeft ook problemen. Ik heb de beugel voor het "oude" type Renault Laguna nog steeds, terwijl ik er niets meer mee kan. Indien interesse, gaarne even aangeven. Je kunt hem zo krijgen van mij. Montage: 5 seconden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb echt een supergoedkope oplossing om m'n eTrex Legend in de auto te gebruiken: een universele GSM houder van Hama, 1 euro in de opruiming bij RAF in Amsterdam.

Het is een plaatje met twee opstaande randen waar rubber lamellen opzitten die precies de GPS vasthouden.

Met dubbelzijdig plakband (zwart cartape van Bison) op het dashboard geplakt.  Ik heb de houder zo geplakt dat de GPS met de bovenkant schuin tegen het raam blijft staan.

De ontvangst is best goed, meestal is de nauwkeurigheid 5 a 7 m.

 

Tipje: Om dubbelzijdig plakband los te maken: niet met messen proberen! Een stukje tandenflosdraad werkt veel beter en sneller, de restjes plakband kan je met terpentine of wasbenzine wegkrijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de beugel voor het "oude" type Renault Laguna nog steeds, terwijl ik er niets meer mee kan. Indien interesse, gaarne even aangeven. Je kunt hem zo krijgen van mij. Montage: 5 seconden!

Helaas kan ik hier niets mee, het probleem zit 'm in de ruit. Wellicht een re-radiate antenne. Heeft iemand hier ervaring mee en of adviezen over ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb bij Halfords voor circa 18 euro een zuignaphouder gekocht (bedoeld voor GSM) en die werkt uitstekend. Mijn Etrex Vista blijft prima zitten. De zuignap is nog geen één keer losgelaten. Voordeel boven de officiële auto-bevestiging van Garmin vind ik dat je de GPS er zo tussen uit klemt, in plaats van dat je moet gaan klooien om hem los te klikken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij gebruiken ook een zuignaphouder, maar dit heeft wel een paar nadelen:

1) Accu-voedingskabel kan er niet meer aan (vereist misschien wat gehobby aan de houder). Als je hem namelijk boven de houder uit laat steken klemt de GPS niet meer zo goed vast.

2) De knoppen zijn niet meer bereikbaar, de GPS moet er dan steeds uit worden gehaald.

3) De zuignap (met aantrekklem! ) kan er wel degelijk vanaf komen, dit ligt denk ik aan de bolling van de ruit. Ook hadden we hem ietsjes natgemaakt zoals nodig is. Nadat we een andere plek op de ruit hebben gekozen is dit niet meer voorgekomen. (En als het nu toch nog gebeurt valt hij slechts een klein stukje, in het dashboardbakje...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:0

Drama's al om. Wanneer leren die autofabrikanten nou eens dat we graag een GPS-je meenemen? (gnagna)

 

De nieuwe generatie zuignapvoeten van Garmin werkt niet meer met het lik-en-duw principe maar heeft een hendeltje om de zuignap 'vacuum' te trekken. Mijn ervaring is dat deze zuignap prima blijft zitten op mijn voorruit en doordat 'spit' niet hoeft te worden toegepast ook geen ronde vlekken.

 

De nieuwe stijl beanbag is ook een optie maar in verhouding tot een eTrex wat omvangrijk. Leuk onder een StreetPilot maar dan zou ik toch de zuignapperd kiezen.

 

Echter in het windschermpje van een motorfiets is het in verband met de kromming van de ruit niet aan te bevelen. Dan voldoet RAM (of duurder Touratech) beter.

 

Voor auto's met warmetewerend glas (vaak te herkennen aan het gearceerde vlak boven de binnenspiegel zoals in mijn Astra) zijn de hemelsimulators van San Jose Navigation een goede oplossing. De RA-45 is voldoende voor in de auto, wil je iets meer signaal dan is de RA-46 een mogelijkheid. Kijk bijvoorbeeld op de website van DDS voor deze handigheidjes.

 

Groet

Brood

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Ik heb bij mijn GPS een draagtasje gekocht. Achter aan dit tasje zit een klem waarmee je hem aan je broekriem kan klemmen, maar ook aan een opstaande strip die je op of voor je dashboard kunt bevestigen (even creatief zijn). Bovendien is je eTrex dan ook tegen stoten en vallen beschermd.

 

 

John   :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

in mijn geval gaat het om een Hyundai Coupe, het dashboard loopt over het hele oppervlak met ronde vormen en nergens ruimte om een beugeltje of een plaatje tussen te klemmen.

image

Ik heb een Ford Focus, die al net zo'n rond dashboard heeft. Mijn GPS V zit nu al sinds december in z'n autohouder die werd meegeleverd en die ik bevestigd heb met de bijgeleverde non-permanente lijm-disc. Het enige nadeel is dat bij erg zonnig weer de lijn net zacht genoeg wordt om de GPS V heeeeeeeeeeeeel langzaam te laten verschuiven. Maar als het zo warm is, schuift het ook makkelijk terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hierbij bied ik nogmaals GRATIS de montagebeugel voor in een Renault Laguna tot bouwjaar 2001 aan.

De beugel is geschikt voor de Garmin Etrex-serie.

Een geïnteresseerde kan dat aangeven, want dan kan hij hem krijgen bij het herfst-event.

 

Ik krijg de foto's er helaas niet op, ondanks dat hij dat bij het voorbeeld wel aangaf. Als iemand de foto's eerst even wil zien, laat me dat dan even weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hallo

 

je kan bij conrad electroniks en de meeste electronica zaken beugels kopen die je naast/aan je radio vastzit dat is zo gepiept dus even aan de radiohouder perfekt om er diverse soorten houders opkunnen het is een gebogen plaatje met diversen bevestigings ogen

 

groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...