Spring naar bijdragen

Nieuwe Garmin GPS 60


Peetee

Aanbevolen berichten

Ik zag net dat er een nieuw model is uitgekomen, nl. de Garmin GPS 60, verwacht in januari 2005, Amerikaanse adviesprijs: $192.84 U.S.D.

 

pt-gps60-RF-LG.jpg

 

Beschrijving:

-Sunlight-readable, four-level grayscale transflective TFT display (1.5" W x 2.2" H; 2.6" diagonally)(160 x 240 pixels)

-1 MB of internal memory for storing map detail

-Internal memory is preloaded with worldwide cities

-Permanent user data storage; no memory battery required

-Each day’s best hunting and fishing times—along with sunrise/sunset times—on the integrated Outdoor Calendar

-Special geocaching navigation mode

-Geolocation games, such as Virtual Maze, Nibbons, Geko™ Smak, and Memory Race

-Fast map transfer, with support for both USB and serial port interfaces; navigation instructions can be shared with repeaters, plotters, and autopilots using -NMEA protocols through the dedicated serial port

-Detailed basemap with general map data, including highways, major roads, river, lakes, and borders

-Dedicated "mark", "page", "enter", "quit", "menu", "find",and "zoom out/in" buttons; four-position rocker pad

-2.4" x 6.1" x 1.3" (W x H x D) unit dimensions

-Weighs 5.4 ounces (without batteries), 7.5 ounces (with batteries)

-WAAS GPS receiver with accuracy to 10 feet in North America; built-in quad-helix antenna for better satellite reception

-28 hours of battery life under typical-use conditions (uses two "AA" batteries)

-Multi-platform navigation for easy navigation in a car or boat, or on foot

-Waterproof to IEC 60529 IPX7 standards (can be submerged in one meter of water for up to 30 minutes)

-50 reversible routes, 10,000 track points with tracBack® technology (navigate to any track point on the displayed map), and 1000 waypoints with additional graphical icons for location identification

-Proximity alerts for anchor drag, arrival, off-course, proximity waypoint; built-in alarm clock

-User-configurable track-line color, waypoint projection, display color scheme, large-numbers option, audio tones, and pages (turn on/off main pages or change the sequence in which they appear)

-Trip computer provides odometer, stopped time, moving average, overall average, total time, max speed, and more

 

Met zijn quad helix antenne lijkt het apparaat mij een prima opvolger voor de Etrex Euro! :eek:

 

Ik ben benieuwd wat hij in NL gaat kosten ... :cry:

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

En de opvolger van de Legend, de GPS Map 60:

 

pt-gpsmap60-RF-LG.jpg

 

Specificaties:

 

-Sunlight-readable, four-level grayscale transflective TFT display (1.5" W x 2.2" H; 2.6" diagonally)(160 x 240 pixels)

-Faster processor, with auto routing, turn-by-turn directions, and audio alerts along city streets or trails when using MapSource® City Select® or 24K Topo software (optional software)

-24 MB of internal memory for storing map detail

-Permanent user data storage; no memory battery required

-Each day’s best hunting and fishing times—along with sunrise/sunset times—on the integrated Outdoor Calendar

-Special geocaching navigation mode

-Geolocation games, such as Virtual Maze, Nibbons, Geko™ Smak, and Memory Race

-Fast map transfer, with support for both USB and serial port interfaces; navigation instructions can be shared with repeaters, plotters, and autopilots using NMEA protocols through the dedicated serial port

-Detailed basemap with general map data, including highways, major roads, river, lakes, and borders

-Dedicated "mark", "page", "enter", "quit", "menu", "find",and "zoom out/in" buttons; four-position rocker pad

-2.4" x 6.1" x 1.3" (W x H x D) unit dimensions

-Weighs 5.4 ounces (without batteries), 7.5 ounces (with batteries)

-WAAS GPS receiver with accuracy to 10 feet in North America; built-in quad-helix antenna for better satellite reception

-28 hours of battery life under typical-use conditions (uses two "AA" batteries)

Multi-platform navigation for easy navigation in a car or boat, or on foot

-Accepts data from MapSource products (City Select for driving, U.S. Topo and 24K Topo for hiking, Recreation Lakes for freshwater, and BlueChart® for saltwater applications)

-Waterproof to IEC 60529 IPX7 standards (can be submerged in one meter of water for up to 30 minutes)

-50 reversible routes, 10,000 track points with tracBack® technology (navigate to any track point on the displayed map), and 1000 waypoints with additional graphical icons for location identification

-Proximity alerts for anchor drag, arrival, off-course, proximity waypoint; built-in alarm clock

-User-configurable track-line color, waypoint projection, display color scheme, large-numbers option, audio tones, and pages (turn on/off main pages or change the sequence in which they appear)

-Trip computer provides odometer, stopped time, moving average, overall average, total time, max speed, and more

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

De 60 is met zijn €240 een beetje duur voor een opgeleukte Geko 210 of eTrex Venture.

 

Maar de Map 60 is helemaal duur met zijn € 400, dat is twee keer de prijs van een eTrex Legend.

 

En dat voor USB en een andere (betere) antenne ? :yes:

 

Als ze er nog een beetje geheugen in hadden gestopt, maar nee hoor 24 MB in de Map 60.

Hoeveel kaarten van City Select V 7 gaan daar nog inpassen ? ;)

Kan je er alleen rondjes mee om de kerk navigeren. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De 60 is met zijn €240 een beetje duur voor een opgeleukte Geko 210 of eTrex Venture.

 

Maar de Map 60 is helemaal duur met zijn € 400, dat is twee keer de prijs van een eTrex Legend.

 

En dat voor USB en een andere (betere) antenne ?  :yes:

 

Als ze er nog een beetje geheugen in hadden gestopt, maar nee hoor 24 MB in de Map 60.

Hoeveel kaarten van City Select V 7 gaan daar nog inpassen ?  ;)

Kan je er alleen rondjes mee om de kerk navigeren.  :yes:

Het oog wil ook wat en heeft de Geko ook de proximity waypoint mogelijkheden? De Venture niet.

En wat de City Select kaarten betreft, niet iedereen heeft behoefte aan een kaart in zijn GPS.

Ik heb de functie wel in die van mij en heb het eenmaal gebruikt. Half (zuidelijk) Nederland staat erin omdat ik een jaar geleden een weekje Zuid Limburg heb gedaan. Ik kom uit het noorden en dat bewijst dat ik de kaartmogelijkheid van mijn GPS nooit gebruik en het ook nog nooit gemist heb.

Met mij zullen er nog veel meer zijn en dus is er voor deze apparaten vast wel een markt. Als dan ook nog een betere antenne erin zit dan zou voor mij het prijsverschil al overwonnen zijn wilde ik een euro of een geko kopen. ;)

 

 

Kruimel_tr_2.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met mij zullen er nog veel meer zijn en dus is er voor deze apparaten vast wel een markt. Als dan ook nog een betere antenne erin zit dan zou voor mij het prijsverschil al overwonnen zijn wilde ik een euro of een geko kopen.  :yes:

 

Precies, ik denk dat dit apparaat duidelijke voordelen heeft boven de andere basismodellen Etrex Euro en Geko 201:

- Waas

- Betere ontvangst (volgens de 60C(S) bezitters)

- 50 routes (1 in de Euro!)

- Proximity alerts

- Beperkt kaartmateriaal

- Audio alerts

 

En zo zijn vast nog wel een paar voordelen van dit apparaat boven de Etrex te bedenken.

Niet dat al die features voor het geocachen nodig zijn, maar als ik nog geen gps zou hebben en ik zou er binnenkort toch een willen gaan aanschaffen, dan zou ik toch kiezen voor de GPS 60. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[En wat de City Select kaarten betreft, niet iedereen heeft behoefte aan een kaart in zijn GPS.

Kruimel_tr_2.gif

Mee eens, dus zeker geen Map 60 kopen.

 

Niet dat al die features voor het geocachen nodig zijn, maar als ik nog geen gps zou hebben en ik zou er binnenkort toch een willen gaan aanschaffen, dan zou ik toch kiezen voor de GPS 60. :yes:

 

Ook mee eens, het prijs verschil tussen de Venture en de 60 is ook niet zo groot.

En voor jezelf misschien makkelijker te rechtvaardigen.

 

De Map 60 kan automatic routing, maar wat heb je daar aan als er nagenoeg geen kaarten in passen.

Zonde van de € 160 ten opzichte van de 60.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Map 60 kan automatic routing, maar wat heb je daar aan als er nagenoeg geen kaarten in passen.

Zonde van de € 160 ten opzichte van de 60.

 

Helemaal mee eens. Ik verwacht ook niet dat de Map 60 een succes-model zal blijken te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Map 60 kan automatic routing, maar wat heb je daar aan als er nagenoeg geen kaarten in passen.

Zonde van de € 160 ten opzichte van de 60.

 

Ik heb de specs nu 3x over gelezen maar kan er nergens iets vinden over autorouting :yes: Dat kan aan mij liggen hoor. Betekent dat ik ff een moniotrpauze moet inlassen. Ik zit ook nog maar 12 uur voor dit ding.

 

Wat ik wel lees dat hij ook mapsource aankan en dan is 24 Mb niet teveel maar ook niet te weinig. Daar past half Nederland op vanuit Mapsource. Hetzelfde geldt voor mijn 76S.

 

Ben het met jeou en PeeTee eens dat de map60 weer zo'n twijfelgeval wordt. Net als toentertijde de normale emap serie van Garmin. Ik ben nog nooit iemand tegen gekomen die dat ding had ;)

 

 

Kruimel_tr_2.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Map 60 kan automatic routing, maar wat heb je daar aan als er nagenoeg geen kaarten in passen.

Zonde van de € 160 ten opzichte van de 60.

Helemaal mee eens. Ik verwacht ook niet dat de Map 60 een succes-model zal blijken te zijn.

Ach, het zijn introduktie prijzen.

Als het ding niet verkoopt dan zullen die prijzen wel rap zakken tot het niveau wat die dingen werkelijk waard zijn. ;)

Die spuitgietmallen van de Etrex zullen inmiddels wel versleten zijn! ;)

 

Wat ik vooral mis, is het elektronisch kompas in de modellen.

Kun je net zo goed met een Quest gaan geocachen, dan heb je tenminste autorouting! :yes:

bewerkt door JandeBeHanger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zag net dat er een nieuw model is uitgekomen, nl. de Garmin GPS 60, verwacht in januari 2005, Amerikaanse adviesprijs: $192.84 U.S.D.

 

Met de huidige koers zou dat betekenen dat het 147,38 euro zou kosten. Exclusief verzendkosten natuurlijk. Dat zijn dan alleen de kosten bij Garmin, misschien dat ebay goedkoper is. Alhoewel ze daar aardige S&H kosten kunnen berekenen :yes:

Dat betekent dat als je betaalt via Paypal je ongeveer 153,23 euro voor moet betalen. Het verschil strijkt Paypal op. Om de een of andere reden ligt daar de wisselkoers 5 ct per dollar lager......

Zit er dus 90 euro verschil in het kopen in Amerika of Nederland. Tja, gelet op mijn reactie in een ander draadje over alle nadelen van het kopen in Amerika, met zulke prijsverschillen loont het al helemaal niet meer om in Amerika te bestellen. Of je moet werkelijk het kaduuke apparaat gewoon in de vuilnisemmer gooien ;)

 

 

Kruimel_tr_2.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de specs nu 3x over gelezen maar kan er nergens iets vinden over autorouting ;) Dat kan aan mij liggen hoor. Betekent dat ik ff een monitorpauze moet inlassen. Ik zit ook nog maar 12 uur voor dit ding.

 

Specs MAP60:

-Faster processor, with auto routing, turn-by-turn directions, and audio alerts along city streets or trails when using MapSource® City Select® or 24K Topo software (optional software)

 

Maar ff monitor-pauze dus ... :rolleyes:

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zag net dat er een nieuw model is uitgekomen, nl. de Garmin GPS 60, verwacht in januari 2005, Amerikaanse adviesprijs: $192.84 U.S.D.

Met de huidige koers zou dat betekenen dat het 147,38 euro zou kosten. Exclusief verzendkosten natuurlijk. Dat zijn dan alleen de kosten bij Garmin, misschien dat ebay goedkoper is. Alhoewel ze daar aardige S&H kosten kunnen berekenen ;)

Dat betekent dat als je betaalt via Paypal je ongeveer 153,23 euro voor moet betalen. Het verschil strijkt Paypal op. Om de een of andere reden ligt daar de wisselkoers 5 ct per dollar lager......

Zit er dus 90 euro verschil in het kopen in Amerika of Nederland. Tja, gelet op mijn reactie in een ander draadje over alle nadelen van het kopen in Amerika, met zulke prijsverschillen loont het al helemaal niet meer om in Amerika te bestellen. Of je moet werkelijk het kaduuke apparaat gewoon in de vuilnisemmer gooien ;)

Met een zo'n prijs verschil en zo'n prijs is het wel interesant om met een groep in de VS te bestellen.

Uiteraard geen gpsen die net uit komen, want daar zitten bijna altijd kinderziekten in.

Voor 'n 155 of 240 euro, ik wist het wel! :rolleyes:

Die uit de geimporteerdeGeko 201 vorig jaar heeft mij 143 euro gekost, nu kost die NL 160 euro.

Mijn volgende handhelds moeten allemaal simpel zijn, maar wel met elektronisch kompas of ze moeten autorouting zijn.

bewerkt door JandeBeHanger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met een zo'n prijs verschil en zo'n prijs is het wel interesant om met een groep in de VS te bestellen.

Uiteraard geen gpsen die net uit komen, want daar zitten bijna altijd kinderziekten in.

Voor 'n 155 of 240 euro, ik wist het wel! :blush:

Die uit de geimporteerdeGeko 201 vorig jaar heeft mij 143 euro gekost, nu kost die NL 160 euro.

Mijn volgende handhelds moeten allemaal simpel zijn, maar wel met elektronisch kompas of ze moeten autorouting zijn.

Als ze nog goedkoper worden wil ik er wel over denken. Met een groep kopen hoeft niet echt goedkoper te worden hoor. Veel yankees rekenen stukprijs in de verzendkosten. Als 1 apparaat 15 dollar verzendkosten bedraagt dan is het best mogelijk dat 2 apparaten 30 dollar verzendkosten heeft.

 

Een andere manier is en dan rekenen ze erop dat ze meer kunnen verkopen, het eerste apparaat heeft als verzendkosten 50 dollar en ieder volgend apparaat 5 of 10 dollar

 

En... ze zijn er die een zeer goedkope verzend en verpakkingskosten regeling hebben, bijvoorbeel een paar dollar, maar dan is de prijs van het apparaat idioot hoog.

 

Vreemd dat gedoe met Shipping & Handlingkosten. Dat shipping is verzendkosten. Ook per vliegtuig heet het shipping ;) De handlingkosten maakt het duur. Dat zijn de verpakkingskosten en daar zit de stiekeme winst in van die gasten. Een doosje of zakje er omheen kan al snel tientallen dollars kosten ;)

 

Ik wil wel in Amerika kopen maar dan voor zo'n prijs dat ik niets met garantie te maken heb. Kapot is vuilnisemmer. Ook moet ik niet door de douane gesnapt worden wat mij toch zo een op de tien keer wel overkomt en dan ben ik met de boete erbij duurder uit dan dat ik het hier gekocht zou hebben en het zou hebben laten thuisbezorgen ;)

Dat de Amerikanen "gift" op de verpakking schrijven zien de ambtenaren niet meer. Dan schatten ze zelf de prijs. ;)

 

En wat je volgende GPS betreft, zoiets geldt voor mij ook al jaren. Ik heb een GPS met de S als aanduiding en die blijf ik ook kopen. Zonder de S(ensor) hoef ik de GPS niet.

Autorouting hoeft voor mij niet. Zolang TomTom, in mijn ogen, nog veel beter navigeert dan de autorouting GPSontvangers, blijf ik TomTom gebruiken met een PDA of de nog betere, maar o zo dure Wayfinder Europe, die qua navigatie TomTom overtreft (en dat op een mobieltje)

 

Kruimel_tr_2.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de specs nu 3x over gelezen maar kan er nergens iets vinden over autorouting ;) Dat kan aan mij liggen hoor. Betekent dat ik ff een monitorpauze moet inlassen. Ik zit ook nog maar 12 uur voor dit ding.

Specs MAP60:

-Faster processor, with auto routing, turn-by-turn directions, and audio alerts along city streets or trails when using MapSource® City Select® or 24K Topo software (optional software)

Maar ff monitor-pauze dus ... ;)

Yep, blijkt wel weer. Thanx PeeTee

 

CU Sunday, toch?

 

Kruimel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat de Amerikanen "gift" op de verpakking schrijven zien de ambtenaren niet meer. Dan schatten ze zelf de prijs.  ;)

 

Hou er zeker rekening mee, dat bedrijven vaak het pakketje niet als gift willen versturen. Een kennis in de USA die als intermediar wil optreden is dan de beste oplossing.

 

Goed opletten is zaak. Let goed op verborgen kosten, verzendkosten en shipping en handling. Ik ben er ook een keer het schip mee in gegaan, hoewel de meeste (ebay) verkopers best redelijk zijn, als je ze vantevoren een mailtje stuurt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...