Spring naar bijdragen

Allround Wandelschoenen


Zero CooL

Aanbevolen berichten

Ik gebruik al een tijdje mijn oude zeer goed ingelopen kistjes uit mijn diensttijd.

Toch nog iets goed meegekregen ;)

 

Maar lopen zeer goed, zijn waterdicht en beschermen ook nog eens goed door de stalen neuzen :ph34r:

 

Een nadeel, door het grove profiel besmeurd het de auto wel :eek:

 

Groetjes, Henk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
ReizenReizen

Het beste, ja dat is toch persoonlijk. Ik heb diverse merken

gepast mee gewandeld. En ik heb al rare voeten ;) Dat ik

bij diverse Lowa's ook andere merken, direct verschil voelde.

Vooral het zijdelingse steun ontbrak bij veel schoenen.

 

Dat ik zelf de Island Pro kocht was, omdat die direct steun

gaven bij m'n hielen, mankement bij mij. Ik heb te veel

speling in mijn gewricht/spier, houdt in dat ik wanneer ik

op de grond zit met gestrekt been, ik zonder moeite m'n

tenen meer dan normaal naar mijn knie toe kan buigen.

 

Plus dat de steun in mijn hele voet perfect is. Nu heb ik

deze natuurlijk nog maar een week, en wie weet als ze

eenmaal zijn ingelopen wat ik er dan van vindt? Op het

moment vindt ik ze perfect.

 

Ben ook ontzettend blij geweest met de gegeven info. Zo

weet je er toch iets meer over, en mbv de diverse site's

kan een verkoper je ook niets wijsmaken.

 

Ik ratelde m'n lijstje af en de verkoper kwam toch met de

schoenen wat ik een beetje in gedachte had (met dank aan

de club hier :huh: ).

 

 

 

;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zoals al eerder aangegeven, loopzooltjes zijn een tamelijk persoonlijk iets, koop gewoon wat bij je past (in alle opzichten) ik zelf loop weg met teva's, winter en zomer barvoets, kwestie van wennen en ook vlot weer clean met een beetje water.

Scheelt mijns inziens niet zoveel van wat de Romeinen droegen en die wandelden toch ook aardig wat bij elkaar tenslotte. :blink:

 

Kees :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waren dat de beste, sluiten goed en lopen perfect. :eek:

Ik heb inmiddels een weekje de schoenen

aangehad en ze zijn te gek.

 

:blink:

 

 

Perfect toch? Toen ik wandelschoenen kocht ben ik er ook heel snel gehecht aan geraakt en ik heb er zoveel plezier van. Ik roep het nu nog regelmatig dat het 1 van de beste aankopen is geweest die ik ooit heb gedaan.

 

:blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de mensen onder ons die snel koude voeten hebben. Ik heb kort geleden lopen zoeken naar goede 'winterboots'. En dat is behoorlijk lastig! De meeste winkels komen niet verder dan een paar slappe snowboots, ook de hoog aangeschreven outdoorwinkels hier in het westen. Na veel zoeken op internet en bellen naar winkels uiteindelijk bij bboutdoor Doetinchem terechtgekomen. Daar een paar Meindl Sölden Lady aangeschaft. Mooi afgewerkte binnenschoen met klitteband over de schacht voor goede pasvorm en steun. Goede afgewekte buitenkant met thermo tong (dat lapje tussen de veters in). Eigenlijk is het de beste apres-ski winterboot die ik ooit heb gehad. Alleen loop ik er mee in ons kikkerlandje omdat na een uur wandelen bij temperaturen rond het vriespunt het bij mij net lijkt alsof ik in in een bad vloeibaar stikstof sta.

 

En daarin natuurlijk een paar Falke TK4 sokken. Lekker warm en wollig gevoel . . .

bewerkt door stefanne_3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel eens aan kaplaarzen gedacht?

Ik gebruik ze altijd voor cachen in het laagland, tot volle tevedenheid.

Wel goeie kopen, met stevig profiel. Zijn niet goedkoop maar zeer blubberbestendig.

Ik draag ze van het merk Hunter - zijn van natuurrubber - dus geen zweetpoten! Ze passen als een fluwelen handschoen.

Beste kapper, waar koop ik (amsterdam) deze fluweeltjes? Heb in quote gelezen dat ze inderdaad fantastisch waren maar staat geloof ik geen adres bij...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10 months later...
sh_a631914groot.jpg_27067.jpg

 

 

Wandelschoen bij de ANWB

Heeft iemand hier ervaring mee? Merk/ kwaliteit/ steun/ waterdichtheid. Heb wel belangstelling, maar zoek nog wat ervaringen. De prijs lijkt erg gunstig, maar de ANWB heeft vaker aanbiedingen die later duurkoop blijken te zijn.

Ik loop er lekker op. Mijn vrouw heeft ze ook (laag model) en heeft er op vakantie een bergcache meegedaan in het Zwarte Woud. Aangezien zij klompvoeten heeft gehad (heeft nu steunzolen) en ook last heeft van haar heup, kon ze dankzij deze schoenen de bergcache wel doen (ook met behulp van nordicstokken). Het was een wandeling van 2,5 uur en ongeveer 600 meter hogte verschil. Ik heb ze ook aan naar het werk omdat ze lekker lopen.

bewerkt door De Roode Loper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gezien de beschrijving lijkt het me een prima schoen voor wandelen in Nederland en omgeving. A/B is meestal ook nog wel geschikt voor laaggebergte als Ardennen, Eifel, Sauerland en zo.

Ik zou ze in ieder geval eens gaan passen bij een ANWB-winkel bij jou in de buurt. Als dat goed zit, hoef je het voor de prijs in ieder geval niet te laten

 

Succes :lol1:

AL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gezien de beschrijving lijkt het me een prima schoen voor wandelen in Nederland en omgeving. A/B is meestal ook nog wel geschikt voor laaggebergte als Ardennen, Eifel, Sauerland en zo.

Ik zou ze in ieder geval eens gaan passen bij een ANWB-winkel bij jou in de buurt. Als dat goed zit, hoef je het voor de prijs in ieder geval niet te laten

 

Succes  :lol1:

AL

 

En als je lid bent van de ANWB en je laat je pas zien krijg je ook nog korting. Ik dacht zo'n 20 euro. Dat heb je niet bij RouteMobiel :eek: .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
sh_a631914groot.jpg_27067.jpg

 

 

Wandelschoen bij de ANWB

Heeft iemand hier ervaring mee? Merk/ kwaliteit/ steun/ waterdichtheid. Heb wel belangstelling, maar zoek nog wat ervaringen. De prijs lijkt erg gunstig, maar de ANWB heeft vaker aanbiedingen die later duurkoop blijken te zijn.

 

Yeps, heb ze nu ook :thumbdown: Zitten lekker, alleen de prijs die ze noemen van 69 euro is een ledenprijs. Niet-leden betalen 89 euro! Eerst even lekker inlopen en dan gaan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sh_a631914groot.jpg_27067.jpg

 

 

Wandelschoen bij de ANWB

Heeft iemand hier ervaring mee? Merk/ kwaliteit/ steun/ waterdichtheid. Heb wel belangstelling, maar zoek nog wat ervaringen. De prijs lijkt erg gunstig, maar de ANWB heeft vaker aanbiedingen die later duurkoop blijken te zijn.

 

Yeps, heb ze nu ook :thumbdown: Zitten lekker, alleen de prijs die ze noemen van 69 euro is een ledenprijs. Niet-leden betalen 89 euro! Eerst even lekker inlopen en dan gaan...

 

Doe niet net als ik gelijk 14 KM lopen met nieuwe schoenen want dan gaan ze een beetje erug tegen vallen.

En een goed advies: snoer de veters niet te vast , het mag best een beetje losjes anders gaat ie knellen op bepaalde punten.

 

Gr Harrie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En een goed advies: snoer de veters niet te vast , het mag best een beetje losjes anders gaat ie knellen op bepaalde punten.

 

Gr Harrie.

 

Dat is per persoon verschillend zou ik niet iedereen adviseren. Zo wie zo adviseer ik niet om de schoenen losjes aan te snoeren want dan gaat je voet schuiven en krijg je blaren. Als de schoen teveel knelt dan is de schoen gewoon niet goed voor die voet! En dat verschilt weer per persoon.

 

Je vraag Eric kan eigenlijk maar voor de helft beantwoord worden. Mensen kunnen alleen tips en ervaringen over schoenen meedelen als het gaat over kwaliteit en slijtvastheid van de zolen maar niet of een schoen goed zit!!! Dat verschilt altijd namelijk per voet. Als ik tegen jou zeg dat die schoeen heerlijk zitten bij mij betekend nog niet dat ze goed bij jou zitten.

 

Dat is weer een kwestie van passen en dan nog bestaat altijd de kans dat de schoen na een lange wandeling toch niet lekker gaat zitten.

 

Let ook op het volgende: wanneer een schoen bij het begin een beetje gaat knellen betekend niet dat die schoen niet goed is! Omdat de schoen nieuw is moet deze ingelopen zijn en wordt het leer soepeler. Uit ervaring (heb 3 jaar wandelschoenen verkocht) is de percentage slechtkoop bij schoenen die gelijk lekker zitten bij aankoop uiteindelijk hoger dan bij schoenen die een beetje knellen in het begin. Maar dat is iets wat alleen voor de statistieken is want ook dit is verschillend per persoon.

 

Zoals je ziet heeft wandel- en bergschoenen kopen altijd een risico factor... maar die moet je maar voor lief nemen wanneer je denkt dat de schoen op dat moment echt iets voor jou is bij aankoop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...