Spring naar bijdragen

Geocafé "het Opkikkertje" 2021


regenboog2

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ik wil niemands idee jatten, maar als niemand het maakt: Misschien zoiets? Het is maar knip/plak werk en moet vast en zeker beter kunnen. Maar ik verwacht, dat copyright hier direct een einde aan maakt.

Voorkant ( met de gebruikelijk tekst rondom ) :

mars-3.thumb.png.92118c7cac7f04dbcc4e798555401361.png


AchterKant:
1493989748_Chute-3.png.35be46c7a8cf9668feda16b49b6412d0.png

bewerkt door Linkalovers
  • Leuk 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Linkalovers:

Maar ik verwacht, dat copyright hier direct een einde aan maakt.

Dat valt mee, alles wat door de Amerikaanse ambtenaren (= NASA medewerkers) gemaakt wordt valt onder het publiek domein.

3 uur geleden zei Linkalovers:

Ja, daar ben ik het volledig mee eens. Ik dien 'm dan ook niet in ( misschien wel, als er t.z.t. werkelijk niets anders/beters is )

Jammer, ik had hem al bijna toegevoegd aan de inzendingen.

Tc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds gisteren op de Images pagina van het Mars Exploration Program: https://mars.nasa.gov/resources/25657/sherloc-geocoin-artwork/

De tekst (vertaald door Google Translate):

Citaat
 

26 februari 2021

Dit kunstwerk is gedrukt op een van de 10 voorbeelden die een reeks kalibratiedoelen vormen voor de Scanning Habitable Environments with Raman & Luminescence for Organics & Chemicals (SHERLOC) -instrument op de Mars Perseverance-rover. SHERLOC heeft kalibratiedoelen nodig om de prestaties van zijn spectrometers en camera's te verbeteren.

SHERLOC zal missiewetenschappers helpen bij het zoeken naar aanwijzingen in de zoektocht naar microbieel leven op Mars in het verleden. Dit kalibratiedoel bevat verschillende verwijzingen naar de fictieve detective Sherlock Holmes, van zijn adres in Londen tot de "dansende man" -code, klaar om te worden ontcijferd door speurneuzen op aarde.

De ontwerpen op dit doel zijn gemaakt door opaalglas te coaten met een laag chroom. Het opaalglas is bedekt met een laag polycarbonaat, die wordt gebruikt om de vizieren voor ruimtepakken te maken. Na verloop van tijd zullen de camera's van SHERLOC veranderingen in het polycarbonaat documenteren na langdurige blootstelling aan de omgeving van Mars, wat zou kunnen helpen bij het verbeteren van ruimtepakhelmen.

NASA's Jet Propulsion Laboratory in Zuid-Californië heeft de Mars 2020 Perseverance-rover voor NASA gebouwd en beheerd.

Ga voor meer informatie over de missie naar: mars.nasa.gov/mars2020 .

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed Gezien PeeTee !!

Let je een avondje niet op :taz: en dan publiceren ze het betreffende voorwerp :4fvgdaq_th:. Wat me trouwens wel opvalt, dat dit geen echte foto is van de kalibratie tag. Laten we hopen dat beide camera's ( Sherloc & Watson ) het wel goed doen.


Nu wachten totdat ze de TB vrijgegeven.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Linkalovers:

Wat me trouwens wel opvalt, dat dit geen echte foto is van de kalibratie tag. Laten we hopen dat de camera's ( Sherloc & Watson ) het wel goed doen.

Klopt. Ik zie het dan ook maar als een vooraankondiging/opwarmertje voor wat een dezer dagen voorbij gaat komen ... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei Peetee:

De buitenste ring laat de coördinaten zien van een vestiging van JPL in Californië:  34°11'58" N 118°10'31" W

De coördinaat is van het JPL bezoekers centrum.

De rest : DARE MIGHTY THINGS


Overigens was deze info al dagen geleden bekend en op het internet te vinden: Meer leuke weetjes: www.bbc.co.uk .

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor wie vannacht niets te doen heeft en/of niet kan slapen of voor diegene die vannacht niet mogen slapen : om 01:55 wordt Starlink-20 gelanceerd. Deze lancering is al meerdere keren uitgesteld en afgelopen weekend ging +/- 10 minuten voor de lancering iets fout, waardoor de lancering werd afgebroken. Nu dan poging zoveel.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei Linkalovers:

Voor wie vannacht niets te doen heeft...

Ik hoop niet dat iemand opgebleven is voor deze lancering, want die is niet doorgegaan.

Ondanks dat, is NASA nu bezig om StarShip SN10 voor te bereiden op de test vlucht van vandaag. Het kan misschien nog uren duren, maar het kan ook over 60 minuten al gedaan zijn. Hier is nu al een livestream te zien.

Het starten zal wel lukken, ook het halen van een bepaalde hoogte en het daarna afdalen. Dat is al vaker gedaan, maar zal de raket nu eindelijk wel op z'n poten landen.


Zojuist is ook een andere livestream actief geworden op deze site ( even op één van de 3 knoppen duwen ).


Zo op afstand, is de het niet in te schatten hoe groot het StarShip is, maar in het onderstaande screenshot wordt e.e.a. duidelijker. Daarop was men ( eerder vandaag ) met een hoogwerker nog bezig bij de raket.

1231439497_StarshipSN10FlightTest-YouTubeMozillaFirefox-2.png.e4477307fc3c9112975437405efbb700.png


 

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie dat alle activiteit hier gericht is op de NASA. Ik was zelf heel blij met het nieuws dat er vandaag weer nieuwe geocaches gepubliceerd worden. Ik had verwacht dat er in 3 maanden tijd een stuwmeer van caches vrij zou komen. Maar het bleef helaas bij maar 1 cache, een onoplosbare mysterie.... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei spoekie:

Ik zie dat alle activiteit hier gericht is op de NASA. Ik was zelf heel blij met het nieuws dat er vandaag weer nieuwe geocaches gepubliceerd worden. Ik had verwacht dat er in 3 maanden tijd een stuwmeer van caches vrij zou komen. Maar het bleef helaas bij maar 1 cache, een onoplosbare mysterie.... 

Bij gebrek aan Geo-info of geo-geklets, mag natuurlijk iedereen wat 'roepen' in het GeoCafé. Natuurlijk zijn er andere zaken en/of dingen, maar zo'n lancering én landing is toch spectaculair.

Maar als u een ander/goed onderwerp hebt, ga uw gang. Stap op het podium en pak de microfoon.....


Laten we hopen dat er straks ( maar wanneer ? ) veel nieuwe caches worden gepubliceerd en we allemaal weer normaal op pad kunnen....

Ondertussen kunnen we wel gewoon de natuur in en daar wandelen, desnoods een al eerder gevonden cache opnieuw opzoeken of een multi lopen. Het hoeft/moet toch niet altijd een puntje opleveren?

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

38 minuten geleden zei spoekie:

Ik zie dat alle activiteit hier gericht is op de NASA. Ik was zelf heel blij met het nieuws dat er vandaag weer nieuwe geocaches gepubliceerd worden. Ik had verwacht dat er in 3 maanden tijd een stuwmeer van caches vrij zou komen. Maar het bleef helaas bij maar 1 cache, een onoplosbare mysterie.... 

waar heb jij dan gekeken spoekie? Ik zie een hele lijst.

(ik kijk onder nieuwe caches en dan onder uitgebreid zoeken)

bewerkt door regenboog2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...