Spring naar bijdragen

Geocafé "het Opkikkertje" 2021


regenboog2

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

1 minuut geleden zei Geoman:

Dat was een flinke klapper op 1km hoogte.  :o Flight abort is geactiveerd las ik. 
2 ‘engine failures’ was de oorzaak. 

Op naar SN12. 

Oh, dat had ik nog niet vernomen. Ik heb wel de klap gehoord en zag door de mist verschillende brokstukken naar beneden komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Linkalovers:

En ik weet ( wist ) nog van niets, want ik wilde vanavond ff kijken ....

Hier alvast wat beelden van de klap en het neerkomende puin: 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kiekeboe, daar is de Ingenuiti Mars Helicopter.
791157014_IngenuitiMarsHelicopter.thumb.jpg.77a62e26e9a92ea29b8b886eb789f9b4.jpg

D'er was iets met 8 april ... maar wat was dat nu maar weer ...

 

6 uur geleden zei Geoman:

Ik zie het. Zit gelukkig nog veel meer in de pipeline.

Het schema geeft overigens ook aan, welke onderdelen al wel of nog niet gereed zijn.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 31-3-2021 om 18:27 zei Linkalovers:

Kiekeboe, daar is de Ingenuiti Mars Helicopter.
791157014_IngenuitiMarsHelicopter.thumb.jpg.77a62e26e9a92ea29b8b886eb789f9b4.jpg

D'er was iets met 8 april ... maar wat was dat nu maar weer ...

 

Het schema geeft overigens ook aan, welke onderdelen al wel of nog niet gereed zijn.

Daar heb ik sinds gisteren geen actieve herinnering aan - de autopilot aangezet.

Ik opper een retraite op Kiribati of een ander binnenkort verdwenen eilandje in de Stille Oceaan om de taalvaardigheid in de betreffende Austronesische taal te verbeteren.

bewerkt door Birdie.NL
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees net dat het heeft gesneeuwd in het noorden. Waarschijnlijk zijn er veel mensen thuis aan het puzzelen (wij wel :) ) want .com is de laatste dagen traag en ik kan ook niet altijd op de site. Nu ben ik er ook weer afgegooid en ik kan er niet meer terug op.

Straks nog maar eens proberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

38 minuten geleden zei regenboog2:

Ik lees net dat het heeft gesneeuwd in het noorden. Waarschijnlijk zijn er veel mensen thuis aan het puzzelen (wij wel :) ) want .com is de laatste dagen traag en ik kan ook niet altijd op de site. Nu ben ik er ook weer afgegooid en ik kan er niet meer terug op.

Straks nog maar eens proberen.

GC.Com is inderaad erg traag.
 

Met de noordenwind is het vaak 'gemeen' koud. Dat is wel logisch, want de ook Noordzee is niet erg warm en wordt ook niet erg warm. Dus wordt de wind vanuit die hoek niet verwarmt, maar vaak zelfs afgekoeld. Ook in de zomer, is het met een lichte ( noord- ) zeewind vaker kouder dan verwacht. Uit de wind blijven is dan vaak het devies.
 

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de geïnteresseerden: een SpaceX Falcon 9 wordt over +/- 2 uur ( 18:30 ) gelanceerd om weer 60 Starlink satellieten in een baan om de aarde te brengen.

Of we nu ook de landing van de 1ste trap op het schip “Of Course I Still Love You” te zien krijgen is afwachten. Vaak is dit wel te zien, maar soms ook niet ........

 

bewerkt door Linkalovers
  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...