Spring naar bijdragen
Fabian

Heb ik spambots?

Aanbevolen berichten

Beste geocachers,

Wij hebben een cache liggen, maar het lijkt er op dat we allemaal spambots hebben onder de naam prutster1, prutser2 ect. We zitten nu op prutser180. Kun je hier iets tegen doen en heeft iemand tips?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dag Fabian,

Je kunt het melden bij geocaching.com en de logjes verwijderen.

Ik heb de logjes niet gezien, maar het is is waarschijnlijk één spammer, een trol die al jaren onder verschillende namen opereert. Hij is al jaren een soort van persoonlijke kruistocht aan het voeren tegen geocaching.com door allerlei vervelende logjes bij caches te plaatsen; logjes die op zichzelf niet of nauwelijks serieus te nemen zijn.

Het heeft dus niks met jou of jouw cache te maken. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Geplaatst (bewerkt)

U bedoelt, dat uw cache steeds gelogd wordt door prutser.... accounts? U zou dat bij GeoCaching.Com kunnen melden en zij zouden dat account kunnen disabelen/verwijderen.

Maar zoals u al opgemerkt heeft zijn/waren er meer prutser.... accounts. De kans is groot dat GC.Com op de achtergrond al bezig het nu actieve prutser.... account te verwijderen. Echter, een basis account is gratis en zo aangemaakt. Als men wil zieken, dan verhoogt men de accountnaam en begint opnieuw of gaat verder. Ik meen me wel iemand te herinneren, die zoiets doet. Maar aangezien de checks, tijdens het aanmaken van een nieuw account zo slecht zijn, kan je ( als je wil ) 100% anoniem een account aanmaken en daardoor is uiteindelijk niemand te vinden die aansprakelijk gesteld kan worden.

Ik vrees dat hier weinig aan te doen is, behalve steeds maar blijven melden bij GC.Com. De enige oplossing ( die ik kan bedenken ) is, om ook voor het basis account geld te gaan vragen. En zo verziekt een enkeling, de hobby van velen :mad:.

Het beste is, je vooral er niet aan te ergeren, want dan heeft dat persoon zeker weten zijn zin/plezier. Overigens, mailen naar zo'n account heeft natuurlijk ook geen nut. Het is slecht voor uw bloeddruk ( denk ik ) en de ontvanger zal lachen om uw vragen/opmerkingen, want hij/zij weet niet beter, voelt zich eigenlijk onaantastbaar en doet wat hij/zij niet laten kan. Sterker nog, hoe meer u reageert, des te leuker zal hij/zij het vinden.

@Peetee: ben ik een heel epistel aan het schrijven, 'knikker' jij 'm er ff tussendoor ;)

bewerkt door Linkalovers

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Linkalovers:

@Peetee: ben ik een heel epistel aan het schrijven, 'knikker' jij 'm er ff tussendoor ;)

Ha ha Ja. Maar het geeft wel aan dat we aan hetzelfde denken.

En vast niet alleen wij tweeën ... ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Laatste jaar elke keer dezelfde naam: Barney

zeer ergelijk. Beetje ziek.

Kan iets niet hebben geloof ik, en wil zijn gram halen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is altijd vervelend om elke keer weer van die onzinmails te krijgen van het zoveelste prutser account op GC.com. Zij kunnen er niets aan doen behalve elke keer weer het account verwijderen en dan maakt Barny weer een nieuw prutser account aan. Die Barny lijkt daar op te kicken of zelfs natte dromen van te hebben. We kunnen hier gewoon over Barny praten want hij kijkt hier gewoon mee en post elders wel zijn ongerief over dit forum :yes:

Kijk gewoon over die logs heen en laat het maar gaan. Niks aan doen want dan voer je alleen maar de trollen.

Ben ik blij dat mijn caches nooit gevonden zijn door die prutser op GC ^^

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Misschien helpt het niet maar als je je caches alleen premium maakt? Dan kan hij ze alleen zieken als hij ook premium wordt en dan is ieder prutser account per account het vereiste bedrag kwijt,

Of klopt dat niet??

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Berenboot:

Misschien helpt het niet maar als je je caches alleen premium maakt? Dan kan hij ze alleen zieken als hij ook premium wordt en dan is ieder prutser account per account het vereiste bedrag kwijt,

Of klopt dat niet??

Het heeft geen zin om je caches premium te maken want de prutser kijkt gewoon via een betaald account mee dat geen prutser heet.

Via een achterpoortje kun je ook premium caches loggen als niet betaald lid. Iedereen kan dus elke cache loggen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dank voor alle reacties, de log is inderdaad van barny. Er komen ook geen vondsten bij op de cache. Dan maar laten...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites