Spring naar bijdragen
Red.Tulip

Publiceren van een cachebeschrijving

Aanbevolen berichten

Ik heb tot nu de "gewoonte" mijn cachepagina's voor te bereiden met MSWord als editortool.
Voordeel is (denk ik) dat ik daarin kan werken met de tools die de editor in zich heeft om tot een persoonlijke opmaak te komen.
Maar ik weet ook (gelezen o.a. op dit forum) dat van dit MSWord document een hoeveel HTML-codes worden gemaakt waar de Geocaching publicatie tool geen raad mee weet. Dus leidt dit tot een resultaat dat ik zeker niet voor ogen heb.

Met welke webpage heb ik dat euvel niet en kan ik toch MSWord blijven gebruiken om de 'kladversie' daarin voor te bereiden ??

Dank bij voorbaat voor al jullie reacties, suggesties en aanraders.
Wel wil ik er nog even aan toevoegen dat ik een Nederlander ben en dus bij voorkeur kies voor een gratis software pakket, tenzij ......

Geert van team Red.Tulip

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je een beetje 'normale' htmlcode wilt, dan is het gebruik van MSWord af te raden. Die voegt heel veel code tussen om het zo exact mogelijk te laten lijken op wat je ziet in MSWord. Helaas betekend dat dit minder geschikt is voor een normale webpagina.

Tegenwoordig heeft de cachepagina ook een HTML editor waarin je dus meteen kunt zien wat het effect is. Grote voordeel is ook dat de opmaak die je hierin maakt ook gewoon is wat je straks op de pagina ziet.

Op het internet zijn ook heel wat HTMLeditors te vinden, waarbij je via een webpagina een wat uitgebreidere versie/mogelijkheden hebt dan bij de Geocaching-editor.

Het handigst is voor mij om eerst de tekst(blokken) zonder opmaak te maken in bv MSword, of Kladblok. En de opmaak/plaatjes pas uit te voeren op de website.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites