Spring naar bijdragen

Geocafé "het Opkikkertje" 2020


Peetee

Aanbevolen berichten

Tweede lanceerpoging bemande Dragon, weer urenlang aftellen voor astronauten.

"...De lancering staat gepland om 21.22 uur Nederlandse tijd en is te volgen via de NOS app en NOS.nl. Als het deze keer wel lukt, komt de Crew Dragon 23 minuten later over Nederland, rond zonsondergang. Dan is het waarschijnlijk nog net te licht om het stipje te zien.
Als de lancering opnieuw wordt afgeblazen, is de volgende mogelijkheid morgen om 21.00 uur Nederlandse tijd..."
BRON

Zie ook deze log voor iets meer informatie.
 

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

6 uur geleden zei Linkalovers:

Tweede lanceerpoging bemande Dragon, weer urenlang aftellen voor astronauten....

De astronauten zitten weer in de module. Het aftellen kan zo beginnen.....

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

59 minuten geleden zei Peetee:

Ja, ik ben benieuwd hoe het nu gaat lopen ... 😎

Het gaat erom spannen. Als het weer blijft zoals het nu is, dan gaat de lancering niet door. Maar de start is geplant om 21.22, dus nog zo'n nog 1 uur en 36 min. te gaan. Als ze niet zouden verwachten dat ze dan toch een kans maken ( en het weer dan wat opklaart ), dan hadden ze nu de lancering al afgebroken.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog 10 min. tot de lancering.
 

Slechts 23 minuten ( = 21:45 ) na  de lancering ( 21.22 ) vliegt de raket over Nederland. Dat is niet zichtbaar, want de zon is dan nog niet onder.

Om 23.18 uur passeert het ruimtevaartuig voor de tweede keer. Zoek een donkere plek met vrij zicht en houd de zuidwestelijke hemel in de gaten. De raket vliegt van west naar oost en is zichtbaar als een snel bewegende, heldere stip. Een verrekijker helpt.
 

 

Nog 2 min........

 

GO, GO....

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Heel af en toe stuur ik iemand een Persoonlijke Mail en vandaag dus ook. Maar tot mijn verbazing zit mijn mailbox nokkie vol! 124% aan PM, geen idee hoe dit zover gekomen is. Natuurlijk niet allemaal even serieus, sterker nog, bijna alles is kolder, maar toch wel ff 124%. Moet ik al m'n fanmail weggooien :o:mad::down::no::crybaby:, voordat ik weer iemand kan 'spammen' :wistling:.



1769924902_mailboxvol-1.png.ff1ef9ea789b7594d5c99f6aeb40892f.png

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Linkalovers:

Heel af en toe stuur ik iemand een Persoonlijke Mail en vandaag dus ook. Maar tot mijn verbazing zit mijn mailbox nokkie vol! 124% aan PM, geen idee hoe dit zover gekomen is. Natuurlijk niet allemaal even serieus, sterker nog, bijna alles is kolder, maar toch wel ff 124%. Moet ik al m'n fanmail weggooien :o:mad::down::no::crybaby:, voordat ik weer iemand kan 'spammen' :wistling:.
 

Dit viel mij laatst ook al op dat de mailbox ineens bijzonder vol zat.

Misschien dat de beheerders de beschikbare ruimte hebben aangepast?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren was het hier in het zuiden een grijze dag en is er een hele plons water gevallen. Daar zit natuurlijk ook een positieve kant aan. Vandaag een klein uurtje fietsen om mijn auto weer op te kunnen halen en dan is het wel extra genieten van alle bloemen langs de weg. Ook het grijze fietstunneltje waar ik regelmatig door fiets is de afgelopen tijd opgeknapt. Deze foto's hebben niets te maken met cachen, daarom maar een keer delen in het café.

 

P1170507.JPG

P1170509.JPG

P1170508.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...