Spring naar bijdragen

Geocafé "het Opkikkertje" 2020


Peetee

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

12 minuten geleden zei harrie:

Welke drone heb jij dan Peetee?

Heb hier een DJI phantom 3 pro.

Ik heb sinds september vorig jaar een Hubsan Zino, het originele type. Het is een drone van Chinese makelij. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Peetee:

Ik heb sinds september vorig jaar een Hubsan Zino, het originele type. Het is een drone van Chinese makelij. 

Het meeste komt tegenwoordig uit China :thumbsup:

Helaas woon ik hier zo'n 3 kilometer van een militair vliegveld (Kleine Brogel) dus moet heel voorzichtig zijn om rond te vliegen anders heb je kans dat ie door een straaljager uit de lucht wordt geschoten en het hele land in rep en roer is :unsure:

Mag wel op een klein vliegveldje vliegen in de buurt en dat is best saai om alleen maar heen en weer te kunnen vliegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Peetee:

Ja, dat kan ik me voorstellen. Ik heb op het forum van dronepilots.nl wel begrepen dat dronevliegen in België sowieso nogal beperkt wordt?

Als zij het nog verder gaan beperken dan wordt het vliegen met een drone al helemaal een soort verboden.

Nu mag je alleen in je achtertuin maximaal 10 meter hoog vliegen. In mijn geval ben ik lid van een club en mag dan op een klein vliegveld voor hobby vliegers met een drone iets van 90 meter hoog. Kun je gelukkig wel instellen bij dit merk.

Dan komt Kleine Brogel ook weer even piepen (we zitten nu immers zo'n 6 kilometer van dat vliegveld). want er mag alleen gevlogen worden als een geen luchtverkeer is. We hebben zelfs een telefoonnummer om toestemming te vragen buiten de toegestane tijden.

Leuke hobby hoor :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei harrie:

Leuke hobby hoor :blink:

Ja, dan blijft er niet heel veel over hè? 🤔

Ik zit hier vlakbij een ziekenhuis met heliport. Maar gelukkig zijn iets verderop meer mogelijkheden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei Peetee:

Dít is mijn laatste, van anderhalve week geleden:

 

Dat zijn ook zeer mooie beelden hoor. Veel rustiger...

Misschien van het voorjaar eens de Ardennen vanuit de lucht bekijken.

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei harrie:

Dat zijn ook zeer mooie beelden hoor. Veel rustiger...

Ja, ik houd van rustige beelden, waarop je alles op je gemak kunt bekijken. Ik vind dat persoonlijk veel prettiger kijken dan de flitsachtige beelden die je vaak in reclamefilmpjes ziet. Maar er zijn zat anderen die het een saaie manier van filmen vinden. Kwestie van smaak, neem ik dan maar aan ... ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Peetee:

Ja, ik houd van rustige beelden, waarop je alles op je gemak kunt bekijken. Ik vind dat persoonlijk veel prettiger kijken dan de flitsachtige beelden die in reclamefilmpjes ziet. Maar er zijn zat anderen die het een saaie manier van filmen vinden. Kwestie van smaak, neem ik dan maar aan ... ;-)

Ben ik met je eens Peetee. Maar denk je niet dat de beelden van harrie met wat oefenen net zo goed rustig worden? En ik denk dat de muziek eronder ook een effect heeft. Ik vind dat in ieder geval wel een verschil maken. Mooie muziek trouwens!

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel regenboog. Maar ik bedoel eigenlijk meer de filmpjes zoals deze tegenwoordig ook vaak door professionals wordt gemaakt. Een beetje zoals deze hieronder van Joanan Blei.

Hoewel ik het een prachtige video vind met werkelijk schitterende beelden (duidelijk heel veel aandacht en professionaliteit in gestoken), is het voor mijn smaak toch wat te flitsend en te vlug, waardoor het relaxte karakter juist wat verloren gaat (naar mijn mening :mellow:). 

Maar goed, het blijft natuurlijk een kwestie van voorkeur en smaak.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...