Spring naar bijdragen

Geocafé "het Opkikkertje" 2020


Peetee

Aanbevolen berichten

Vanavond ( 00:10 ) nog even naar de komeet NeoWise kunnen kijken en uiteindelijk gevonden. Nu is de komeet echter zonder verrekijker nauwelijks te zien. Het is dat ik wist waar te kijken en dan zie je een 'veeg'. Iets hoger dan de vorige keer, maar veel dimmer. Met de verrekijker is het nog maar een vaag stipje, maar de waaier is nog wel duidelijk te zien.

Ik vrees dat voor de fotografen het beste moment al is geweest. De komeet wordt steeds dimmer, lijkt het.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

17 uur geleden zei Linkalovers:

Vanavond ( 00:10 ) nog even naar de komeet NeoWise kunnen kijken en uiteindelijk gevonden. Nu is de komeet echter zonder verrekijker nauwelijks te zien. Het is dat ik wist waar te kijken en dan zie je een 'veeg'. Iets hoger dan de vorige keer, maar veel dimmer. Met de verrekijker is het nog maar een vaag stipje, maar de waaier is nog wel duidelijk te zien.

Ik vrees dat voor de fotografen het beste moment al is geweest. De komeet wordt steeds dimmer, lijkt het.

Misschien valt het mee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Diederikus:

Ik ben er een paar jaar tussenuit geweest. Zijn er nog interessante ontwikkelingen in geoacacheland geweest?

Nee. niet echt ...

Het geocaching-wereldje is er sowieso één waar (behalve dat heel veel geocachers heel veel geocaches vinden) heel weinig gebeurt. Het spel is goeddeels nog hetzelfde, en ook de hand gps-en zijn wel zo'n beetje uitontwikkeld. Er komt zelden nog een nieuw model uit. Daarbij denk ik er ook veel meer met smartphones gecached wordt dan zeg maar 5/6 jaar geleden.

De belangrijkste ontwikkeling is wel dat er continu nieuwe geocachers komen. Het zou me niet verbazen dat ook de coronacrisis daarbij geholpen heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

46 minuten geleden zei Peetee:

De belangrijkste ontwikkeling is wel dat er continu nieuwe geocachers komen. Het zou me niet verbazen dat ook de coronacrisis daarbij geholpen heeft.

Net even rond gezapt in de buurt als premium lid. Het lijkt er op dat nog steeds dezelfde veelleggers hier de buurt stevig in hun greep hebben. Bewondering voor hun vasthoudendheid is op zijn plaats <_<. Op het oog lijkt de locatie die ik op het oog heb voor mijn nieuwe cache nog vrij. Maar met al die mystery caches in de buurt weet je het nooit.

En zelf weer eens cachen? In Lelystad heb je de helft aan geocaches, omdat 180 graden hier water is. Van de resterende 180 graden is ongeveer de helft stevig in de greep van voornoemde veelleggers. Blijft Almere over. Nog even over denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei Diederikus:

Ik ben er een paar jaar tussenuit geweest. Zijn er nog interessante ontwikkelingen in geoacacheland geweest?

Er zijn wel een paar dingetjes veranderd hoor :)

Barny heeft hier ook eindelijk een ban (waar eigenlijk niet), maar leest wel gewoon mee wat er over hem geschreven zou kunnen worden.

Opencaching is heel voorzichtig een beetje bekender geworden maar heeft nog ruimte genoeg voor nieuwe caches ;)

Voor de rest lijkt het wel hetzelfde als een aantal jaren geleden :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei harrie:

Barny heeft hier ook eindelijk een ban (waar eigenlijk niet), maar leest wel gewoon mee wat er over hem geschreven zou kunnen worden.

Opencaching is heel voorzichtig een beetje bekender geworden maar heeft nog ruimte genoeg voor nieuwe caches ;)

Dat een beminnelijk mens als Barny een ban krijgt hier komt natuurlijk niet als een verrassing. Is het tijdelijk of heeft hij het voor eeuwig verkorven?

Als ik een nieuwe cache ga leggen, dan zal ik Opencaching zeker niet vergeten. Als die tenminste voortuincaches accepteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Diederikus:

Dat een beminnelijk mens als Barny een ban krijgt hier komt natuurlijk niet als een verrassing. Is het tijdelijk of heeft hij het voor eeuwig verkorven?

Of het tijdelijk of voor eeuwig is ben ik niet zeker van. Denk niet dat mensen er treurig om zijn als het voor eeuwig zou zijn :yes:
Misschien dat een beheerder van deze site uitsluitsel kan geven?

1 uur geleden zei Diederikus:

Als ik een nieuwe cache ga leggen, dan zal ik Opencaching zeker niet vergeten. Als die tenminste voortuincaches accepteren.

Op Opencaching kun je dacht ik wel voortuincaches publiceren maar heeft geen icoontje zoals GC die heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei harrie:

Of het tijdelijk of voor eeuwig is ben ik niet zeker van. Denk niet dat mensen er treurig om zijn als het voor eeuwig zou zijn :yes:
Misschien dat een beheerder van deze site uitsluitsel kan geven?

Ja, maar dat gaat 'ie zeker weten niet doen !! Dat gaat ons helemaal niets aan.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei Linkalovers:

Ja, maar dat gaat 'ie zeker weten niet doen !!

Klopt! En ik stel voor om de discussie hierover ook verder te staken. Dat lijkt mij wel zo netjes. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 16-7-2020 om 17:45 zei Diederikus:

Gisteravond ( op zolder ) nog even gekeken. Maar de komeet is nu zonder verrekijker eigenlijk niet meer te vinden. Gelukkig veranderd de richting ( NNW ) niet en dus kan je met de kijker het gebied wel afzoeken, maar ook dan is alleen de staart met moeite te zien. Zag ik begin deze week nog een heldere felle 'stip' aan het begin van de staart, nu geheel niets meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...