Spring naar bijdragen
  • 0
TheWorker

Monterra - Android

Vraag

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Op 12/25/2018 om 9:04 PM zei TheWorker:

....Android versie een update te geven....

Ik verwacht dat, als er een Android update ( mogelijk ) is, deze alleen door Garmin gemaakt kan worden.

De laatste update voor een Monterra is v4.10 van aug. 2015. Deze update is bijna 223Mb groot. Gezien de grote van de update zal  hierin waarschijnlijk ook een update van het Android systeem in zitten, aangezien een 'standaard' update ( voor andere, niet Android Garmin gsp'en ) max. 20Mb groot is.

Dat er al jaren geen update meer beschikbaar is, kan betekenen dat dit een zeer stabiele gps is óf dat deze gps z'n End Of Life heeft bereikt en dus geen ondersteuning/updates meer krijgt. Als ik bij Waypoint kijk dan is dit toestel niet meer leverbaar ( = EOL ).

C:Geo heeft de Monterra ook al afgeschreven: "....Garmin Monterra is out of scope due to its Android 4.1 version...."

Staat versie 4.10 al op uw gps en u kan/wil niet meer met deze gps op pad, dan wordt het misschien tijd voor een nieuwe ( :crybaby: of :w00t1:). Garmin zal u van harte verwelkomen in hun shop :angel_not:.

Of u zet C:Geo op uw Android mobiel, dat werkt ook prima ( of had ik dit niet moeten vermelden :huh: ).

bewerkt door Linkalovers
  • Upvote 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

Happy new year :)

Vind het jammer van Garmin dat ze zo´n eigenlijk super toestel op de markt brengen en dat ze hem dan na een paar updates afschrijven.

Leuke zin "Garmin zal u van harte verwelkomen in hun shop"... De Monterra was niet echt goedkoop toen! Dacht dat het misschien mogelijk was om zelf m.b.v. een omweggetje een andere versie van Android erop te zetten. Het zal niet lang meer duren dan draait alleen Garmin´s eigen navigatie nog op het toestel en dan kun je net zo goed overstappen naar een Oregon. Vond dat Android (in verbinding met een wlan-hotspot) onderweg altijd wel handig . Naja we wachten het af, maar hem niet veel hoop eerlijk gezegd...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

Geen idee waarom mensen andere apps willen draaien op de Monterra. Zelden behoefte aan gehad, hooguit een enkele keer GDAK om een GSAK-database op te vragen. Daar heb ik heel Nederland in staan. Ik vind de Monterra nog steeds superieur aan elke andere gpsr. Maar goed, smaken verschillen.

Er stond ooit een draadje op GPSrChive over hoe je een Monterra kan rooten. Maar dat lijkt verdwenen te zijn, want ik krijg een 404-error als ik die opvraag. Misschien kan je de eigenaar van de site aanschrijven om dit draadje weer beschikbaar te laten maken. Het mailadres van de eigenaar is te vinden als je op de Donate-knop klikt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0
1 uur geleden zei StefandD:

....Monterra kan rooten....

Ook al zal je de gps kunnen rooten, wat voor voordeel heeft dat ( in dit geval )? Je zou dan misschien bloatware kunnen verwijderen, maar je kan toch niet de Android versie updaten of vervangen. Dus C:Geo gaat er niet beter van werken.

Het rooten van een Garmin Monterra: even gezocht via Duck.com en deze link gevonden. Het is dus blijkbaar mogelijk, maar wat heb je er aan?

2 uur geleden zei TheWorker:

....alleen Garmin´s eigen navigatie nog op het toestel....

Ach, zo erg is dat niet. Bijna alle andere Garmin ( niet Android ) gps'en hebben en kunnen ook niet meer. Zo lang de gps ( -functie ) goed werkt en dan samen met een Android mobiel met C:Geo of GDAK erop, is het prima geocachen.

bewerkt door Linkalovers

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0
11 uur geleden zei Linkalovers:

...maar je kan toch niet de Android versie updaten of vervangen...

Dat hangt af van de ROM die je kan maken/downloaden. Vroeger heb ik wel eens een Samsung die geen Android updates meer kreeg naar een latere versie geroot.

Verder ben ik het met Linkalovers eens, de meegeleverde GOA werkt prima!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

Natuurlijk werkt de software van Garmin super op de Monterra en vind het ook nog steeds een super toestel. Android gebruik ik op de Monterra voor geocaching apps, bijvoorbeeld voor codes, notities, barcodescanner enz. Heb de Monterra toen gekocht omdat ik in het begin onderweg was met een navigatie, papier, tablet en bijna geen tijd had om de cache te zoeken. De rest van het team vroeg zich soms wel eens af of ik aan het cachen was of dat ik de boekhouding deed :D

Nee hoor, het is nog gewoon een super toestel, maar omdat ik de melding van Cgeo kreeg dat het updaten niet meer lukte, vroeg ik met toch af het mogelijk zou zijn om de Android versie te updaten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden