Spring naar bijdragen

Nieuwe geocache vloggers op pad!


hoedenvideos

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Regel 1, vraag toestemming aan de cache eigenaar om zijn cache in jou vlog te mogen gebruiken
Regel 2, zie regel 1  

hopende dat de sloop jongeren jou kanaal niet ontdekken
en hopen dat terrein eigenaren ook jou kanaal nooit zullen ontdekken



 

bewerkt door barny
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt als goeie regels! We houden ons graag aan de regels staan deze ergens? Zijn dit officiële regels of gewenste regels die door jullie bedacht zijn? Als iemand ons even het linkje stuurt waarin de “regels” worden uitgelegd houden wij ons aan de regels hopen dat we gezellig mogen doorgaan met ons leuke project!
Ps: wij hopen wel dat veel mensen het gaan vinden en mee gaan op pad naar buiten! Iets wat de jeugd naar onze mening nodig heeft!

Groetjes Hoe Den?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mij maakt het niet uit, maar wat zou jij er van vinden als er zomaar een stelletje er aankomt en jou met moeite gefabriceerde  en online gebrachte cache openbaar maakt aan jan en alle man,,,,,,
en dan nog te bedenken dat jeugd jou cache gaat slopen omdat er een of ander stel het leuk vind om het in een film online te zetten,,,,
zou jij als je terrein eigenaar was, en ziet dat er zomaar een stel over hekken klimt en dwars door jou bosjes banjert, niet de cacheplaatser verzoeken om de cache daar weg te halen

een paar klachten en jullie zijn je account kwijt

maar ga gewoon door om aan jullie eigen fame te werken, al kan dat ten koste van mensen gaan die moeite doen om voor anderen een leuk spel te behouden

het zou niet moeilijk moeten zijn om op een bepaalde leeftijd na te denken met wat je doet en wat de gevolgen daar van zijn

jij wouw tips en hier heb je ze

 

 

Barny
 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Barry,

Goh, wat ontzettend betreurenswaardig dat u onze toewijding om het Geocachen een grotere naamsbekendheid te geven niet kunt waarderen. Je zou zeggen dat menig Geocacheliefhebber verblijd zou zijn dat men zich inzet om de populariteit van de app te vergroten en om daarbij een nieuwe doelgroep aan te spreken. Vooral gezien het feit dat uit onderzoek is gebleken dat de jeugd minder buiten komt. Iets wat wij als docenten van het voortgezet onderwijs bejammeren en waar wij ons graag voor willen inzetten. Het doet ons zeer dat u een doelgroep over een kam scheert onder de noemer “sloopjongeren”. Iedereen met een computer of een ander device heeft toegang tot de app. Ook mensen die onze filmpjes niet bekijken zouden indien zij slechte intenties hebben de cache schade toe kunnen brengen. Bovendien ontvangen wij van Cache-eigenaren positieve reacties.
Wij kiezen ervoor om Geocache Nederland te benaderen omtrent regels. Gezien de negatieve aard van uw bericht besluiten wij om dit gesprek niet voort te zetten.
Desondanks wensen wij u een prettige avond.

Met vriendelijke groeten,

Team: Hoe den?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei hoedenvideos:

Klinkt als goeie regels! We houden ons graag aan de regels emoji6.png staan deze ergens? Zijn dit officiële regels of gewenste regels die door jullie bedacht zijn? Als iemand ons even het linkje stuurt waarin de “regels” worden uitgelegd houden wij ons aan de regelsemoji4.png hopen dat we gezellig mogen doorgaan met ons leuke project!
Ps: wij hopen wel dat veel mensen het gaan vinden en mee gaan op pad naar buiten! Iets wat de jeugd naar onze mening nodig heeft!

Groetjes Hoe Den?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik ben niet zo handig met linkjes, maar heb je al op de homepagina van Geocaching.nl gekeken bij de etiquette? Op de site van Geocaching voor iedereen staat bij do’s and don’ts ook beknopt uitgelegd wat de bedoeling is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

geef ik tips, is het weer niet goed
dat valt me tegen van

26 minuten geleden zei hoedenvideos:

docenten van het voortgezet onderwijs

had van te voren dan geschreven dat jullie allen halleluja berichten wil lezen
ik zie nu ook dat jullie geen benul hebben van de opbouw van het spelletje 

 

27 minuten geleden zei hoedenvideos:

Geocache Nederland

bestaat niet

veel plezier met het in gevaar brengen van andermans eigendommen 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog nooit waren er zoveel filmpjes over geocaching, nimmer waren er zoveel sites van geocachers waarin wordt uitgelegd wat geocaching is en wat je wel en vooral ook niet moet doen. (google is your friend)

Op de officiele site van het spel: www.geocaching.com wordt alles in guidelines, extra artikelen in het help center en hier en daar ook met filmpjes uitgelegd.

Dan presenteren zich hier docenten van het voortgezet onderwijs met een project (naar ik aanneem om de jeugd te stimuleren erop uit te gaan) en die hebben zich niet ingelezen en voorbereid. Dat blijkt uit het filmpje en uit de postjes die hier worden geschreven.

Ik ben normaal tamelijk snel met het geven van links en andere hulp, maar dit vind ik merkwaardig en ook schadelijk voor het spel.

Ik ben een groot voorstander van de uitspraak: "Doet de leerling het verkeerd, dan is het hem verkeerd geleerd"

Mijn advies is: Ga je eerst eens heel goed voorbereiden, voordat je het zoveelste dubieuze filmpje op internet rondstrooit...

 

bewerkt door Sivota
  • Leuk 1
  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei hoedenvideos:

.....We houden ons graag aan de regels emoji6.png staan deze ergens?.....

Eén van de belangrijkste regel is: Dat je de locatie van de geocache niet bekend maakt aan muggles/dreuzels ( diegene die geocaching niet als hobby hebben ). Zoeken doe je dus op een onopvallende manier. Zorg ervoor dat niemand ziet dat je de cache vindt, waar de cache in zit of waar de cache in, op, onder, achter of boven verstopt zit.

Op vele websites zijn genoeg handleidingen te vinden. Om toch enkele links te geven, hieronder zo maar een aantal Google resultaten:
- Geocaching.com guide
- 10 dingen die je moet weten...
- 9 tips om niet op te vallen
- Starters Handleiding ( zie punt 7: richtlijnen )


Ps Geocaching.nl en Geocachen.nl zijn 2 verschillende sites.
 

bewerkt door Linkalovers
  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Linkalovers mag ik u vriendelijk bedanken! Deze richtlijnen zijn top, kunnen wij zeker wat mee! Super bedankt voor uw berichtje.

Als er iets is wat we niet willen is het dat caches kapot gaan of gestolen worden. We vinden geocachen ontzettend leuk en willen meer mensen enthousiast maken voor deze ontzettende leuke hobby

Alvast bedankt voor de reacties!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en mijn lieve "docentjes" 

wat hebben wij nu geleerd,,,,,,,,,,,,,

eerst nadenken voordat men wat doet
inlezen en goed voorbereiden voor dat men anderen (zeker de jeugd) iets in een project wil laten "leren en/of enthousiasmeren"

in die dingen zijn jullie gefaald, dat moet onze kinderen lesstof geven,,,,,,,
de aarde gaat verrot, ik zie nu hoe  

ik ben benieuwd naar jullie vervolg filmpjes, heb ik weer wat voer voor mijn facebookpagina 
Nr 14 zei het al. elk nadeel heeft z'n voordeel 


Barny

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeetje Barny,
We moeten eerlijk zeggen dat u behoorlijk negatief en zelfs een beetje respectloos bent. Ook betreuren wij het dat u zo denigrerend “docentjes” schrijft. Is dat nu echt nodig?!
Het lijkt erop dat wij u behoorlijk hebben gekwetst of hebben aangevallen, maar we hebben enkel en alleen een vraag gesteld? Dat is echt wel een beetje betreurend. U kent ons niet eens en oordeelt behoorlijk heftig. Iets waar onze maatschappij helaas de P-haas mee moet dealen.
Na nog flink wat research te hebben gedaan zijn we er achter gekomen dat er eigenlijk al heel wat geocache vloggers zijn sterker nog.. de officiële geocache site heeft zelf een YouTube kanaal waarin ze af en toe een geocache oplossen. Ongelofelijk wat wij mensen toch allemaal zelf voor een ideeën hebben over het spel eh. Lijkt een beetje op het kaartspelletje pesten, iedereen speelt dat kaartspel anders en iedereen heeft toch hetzelfde plezier aan het spelletje!
https://m.youtube.com/user/mngeocaching

https://m.youtube.com/user/GoGeocaching/about
Waren we er bijna mee gestopt, maar we kunnen dus gewoon doorgaan

Groetjes Hoe Den?



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar opmerking
Deel via andere websites

natuurlijk ben ik negatief, jullie brengen andermans eigendommen in gevaar, en daarmee ook het spelletje
als ik zie dat jullie over hekken klimmen en dwars door bosjes banjeren geeft dat een heel slecht beeld van het spelletje geocache, dat respect naar de natuur hoog in het vaandel heeft staan
dat daarna "de jeugd" na het zien van jullie fimpje dat jullie na gaat doen (want jullie docenten deden dat, dus zo hoort het) is natuurlijk te verwachten
dat is respectloos voor de natuur, respectloos voor de cacheplaatser en respectloos voor de grondeigenaar, die toestemming geeft om een cache te plaatsen, laat mij dan maar als kleine tegenprestatie respectloos naar jullie egocentrische handelen zijn  
ik leef niet onder een steen dus ik wist al dat er een heleboel vloggers zijn, maar die hebben 1 ding gemeen, de betere hebben altijd toestemming van de cacheplaatser, of ze verraden niet waar en hoe de cache geplaatst is, iets wat dus dwars staat van wat ik bij jullie heb gezien 
dat heb ik jullie in mijn eerste berichtje ook al gezegd, maar dat willen jullie niets van weten
ik verwacht van docenten dat ze beter kunnen nadenken over de gevolgen van hun handelen, helaas moet ik met de ervaring van jullie dat inzicht ook al weer aanpassen  

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Barny bent u pro piet of anti piet in de pieten discussie?

Wij zijn nog nooit respectloos geweest naar de omgeving, we ruimen zelfs plastic en andere troep op als we het tegen komen en zijn altijd voorzichtig met de caches die we doen. Dat is dus een misvatting. Sommige caches liggen in de bossen, dus volgen wij het pad dat daarvoor bedoeld is. Nogmaals we hebben het idee dat u ons niet kent?

Groet Hoe Den?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...