Spring naar bijdragen

Firmware/software voor een Garmin gps.

Linkalovers
 Share

Aanbevolen berichten

Ik weet niet of er veel van zijn verkocht omdat het een recent gelanceerd model is (maar in ieder geval heb ik er 1 naast de 66ST :) ). Het is overigens een lekker nauwkeurig apparaat.

Inderdaad uitstekend dat er veel foutjes zijn opgelost en deze GPSr nog stabieler is geworden.

bewerkt door rgschmidt
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1 month later...
Geplaatst (bewerkt)

Ik heb onlangs mijn GPSmap64s ge-update naar versie 6.10 ( vanaf v5.60 ) en de gps heeft sindsdien vaker gehangen dan in de afgelopen jaren. Tevens is de gsp soms ontzetten traag. Hebben meer mensen met een 64 daar last van ?

Helaas heb ik onlangs e.e.a. opgeruimd en heb o.a. m'n oude firmware backup geheel geleegd. Je zal het 'zien', heb je die backups jaren niet nodig en verwijder je de oude files en wat heb je een paar weken daarna nodig ..... juist !!!!

Heeft iemand toevallig de file voor v5.60 ( 'GPSMAP64_WebUpdater__560.gcd' ) nog ergens ?

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

We doen vanmiddag een trail op de fiets en als laatste moet ik een bonus coördinaat invoeren, dan zie ik tot mijn verbazing, dat de notatie van een coördinaat op 'DD° MM.MMMM' staat. Terplekke ( in het veld ) in de setup van de gps e.e.a. geprobeerd aan te passen, maar helaas de 'DD°MM.mmm’ is nergens te vinden.

'DD° MM.MMMM'
IMG_20210507_144458119_HDR.thumb.jpg.409b9a6ba9e639f6baad7360159702d4.jpg

Setup
IMG_20210507_205841249.thumb.jpg.2809d11a5dd765ac353535fe354051d4.jpg

Helaas

sdsadas
Dan toch maar Garmin Express installleren ( een Garmin account is niet nodig, gewoon Next blijven klikken ) en geprobeerd de gps opnieuw te updaten, maar deze is volgens GE up to date.

Er is dus nog maar één oplossing en dat is terug naar v5.60 ( en daarna eventueel weer een update naar 6.10 ) : Heeft iemand nog de file voor v5.60 ( 'GPSMAP64_WebUpdater__560.gcd' ) ergens staan ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Linkalovers:

dan zie ik tot mijn verbazing, dat de notatie van een coördinaat op 'DD° MM.MMMM' staat. Terplekke ( in het veld ) in de setup van de gps e.e.a. geprobeerd aan te passen, maar helaas de 'DD°MM.mmm’ is nergens te vinden

De meest eenvoudige oplossing is om gewoon een 0 of 5 achter je berekend coodinaat toe te voegen. Alle Garmin gps-en doen met de laatste update opeens 4 cijfers achter de komma; terwijl de gps helemaal niet zo nauwkeurig is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)
3 minuten geleden zei kalkendotters:

De meest eenvoudige oplossing is om gewoon een 0 of 5 achter je berekend coodinaat toe te voegen. Alle Garmin gps-en doen met de laatste update opeens 4 cijfers achter de komma; terwijl de gps helemaal niet zo nauwkeurig is.

Dank je.

"...Alle Garmin gps-en doen met de laatste update opeens 4 cijfers achter de komma...".
Ohhhh ?? Heb je daar misschien wat linkjes/informatie over ?

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas, nog meer problemen met de 64s en firmware v6.10. Het laden van nieuwe caches gaat enorm traag. Ik zet meestal zo'n 3300 caches in m'n gps. Die werden met de vorig firmware versie binnen een minuut geladen. Gister ( met v 6.10 ) heb ik het getimed en de gps was ruim 18 minuten aan het laden !!!

Ook het delete'n van caches/waypoint gaat enorm traag. Vaak hangt de gps dan of gaat zelfs soms geheel uit.

Een reset van de gps helpt ook niet.

Omdat ik nergens firmware v5.60 kon vinden, heb ik vanavond v5.50 maar geplaatst en dan gaat e.e.a. weer veel sneller. Dus die v6.10 komt er niet meer op.

Hopelijk kan ik v5.60 nog ergens vinden ( ik heb ook Garmin ernaar gevraagd ) anders moet ik het hiermee ( met v5.50 ) doen.

Dus mocht iemand de file 'GPSMAP64_WebUpdater__560.gcd' hebben, ik houd me aanbevolen !!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 3 months later...

Afgelopen week weer een vervelende fout gehad op m'n Garmin GpsMap 64s. Na de gps ( in profiel 'Auto' ) als TomTom te hebben gebruikt, schakelde ik de 64s over op profiel 'Geo' en toen bleek dat alle aanwezige profielen een kopie waren geworden van profiel 'Auto'.

Als je thuis bent, dan is dat niet zo erg. Maar als je op vakantie bent en ergens midden in de bossen staat, is dat erg vervelend.

Thuis heb ik alle gegevens van de settings die veranderd zijn, vast en zeker wel ergens staan, maar hier heb ik die dus niet. Tevens verander ik niet dagelijks de instellingen van m'n gps, dus wat waar e.e.a. aangepast moet worden, is in de loop van de tijd toch wat onduidelijk.

Daarbij opgeteld dat we veel te laat waren ( onverwacht veel verkeer en files op de weg ) voor een event en nu dus ook nog het event in het bos niet konden vinden, omdat deze met de auto niet bereikbaar is.

Waar stond nu maar weer de instellingen, om de navigatie uit te zetten en rechtstreeks naar het eindpunt te gaan ?:crybaby: Met navigatie aan, blijft de gps steeds kilometers omrijden, terwijl vanaf die zijde het event ook niet bereikbaar is.

Was het in de auto ( met airco ) nog wel redelijk koel te houden. Nu in het bos, uit de wind en met de weigerende 64s, is het kookpunt snel bereikt.

Dus was het resultaat dat we de event plek bereikten, toen de Co de zaak al aan het opruimen was en er nog maar enkele andere geocachers aanwezig waren. Ondertussen was mijn stemming natuurlijk behoorlijk mineur en om dan nog een vriendelijke praatje te houden in het Frans was wel iets te veel van het goede.

Slecht voor je humeur en jammer dat je zo je oude Franse bekende dit jaar niet kan zien. Grrrrr :frusty:

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
 Share

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...