Spring naar bijdragen

14 september: Stapsgewijze uitrol Nieuwe cachekaart


Peetee

Aanbevolen berichten

9 minuten geleden zei Peetee:

Ik zie nu hoe ik er moet komen!

Klikken op de blauwe balk "Go to new map" levert de nieuwe kaart op.

Inderdaad.

Ach, zo 1-2-3 vind ik die lijst links wel aardig. Het enig wat ik met de kaart-functie doe, is een mooie & leuke cache zoeken en nu zijn de eigenschappen van de caches direct zichtbaar. Tevens 'reageert' de lijst als je in de kaart in- of uit zoomt of als je deze 'verplaatst'.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

11 minuten geleden zei Flo van Co:

Wat me ook opvalt is dat de kaart nu van Leaflet is, en niet meer Google maps.

Misschien heeft dat te maken met wel of niet PM. Ik ben PM en heb de volgende kaarten: Geocaching, Google Road map en Google Satellite. En dat zijn zo 1-2-3 te zien best werkbare kaarten.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De nieuwe kaart is wel stukken zwaarder op de cpu ( in Windows 10 & FireFox ). Met de kaart & lijst open, ruim 21% bij 3,2 GHz! Terwijl in de oude kaart dit maar 1% bij 1,3GHz is. Het maakt verder niet uit, of je geen caches ( erg ingezoomd ) of heel veel caches op de kaart hebt.
Natuurlijk zijn in deze waarden, ook andere processen actief, waardoor e.e.a. hoger uitvalt. Maar het verschil is wel erg groot, als de ene tab ( met de nieuwe kaart ) open is of de ander tab ( met de oude kaart ).
 

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
16 uur geleden zei TeamKroket:

voorheen kon ik een overzichtje printen vanaf mijn I-pad van de kaart met caches.

is dit veranderd? Het lukt me niet meer. Is er wellicht een andere mogelijkheid?

Misschien kun je een schermafdruk wel printen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei TeamKroket:

voorheen kon ik een overzichtje printen vanaf mijn I-pad van de kaart met caches.

is dit veranderd? Het lukt me niet meer. Is er wellicht een andere mogelijkheid?

Misschien wel stom van mij maar op je i-pad, smartphone of GPS heb je toch ook al een kaart met caches?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb eigenlijk geen idee of je vanuit GC.com een lijstje kon printen van geselecteerde caches ( vanaf een Windows computer ). Wij maken ( schrijven ) altijd zelf een lijstje.

Het zou wel kunnen met GSAK, maar om GSAK alleen te gaan gebruiken voor het maken van lijstjes, is wel een beetje teveel van het goede.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een schermafdruk is wel een optie, maar ik vroeg me af of andere cachers hier ook tegenaan liepen. 

Wij maakten echt een print van de kaart met caches, dus niet een lijstje. Dat lukte altijd 

prima via de PC of I-pad. Ik vind het vreemd dat het nu niet meer lukt. Waarschijnlijk door het andere type kaart?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 12/12/2018 om 10:35 PM zei TeamKroket:

....voorheen kon ik een overzichtje printen vanaf mijn I-pad van de kaart met caches. is dit veranderd?....

Wat is/was dat ".... overzichtje...."?
 

2 uur geleden zei TeamKroket:

Wij maakten echt een print van de kaart met caches, dus niet een lijstje. Dat lukte altijd 

Het is dus geen lijstje met caches
 

2 uur geleden zei TeamKroket:

Een schermafdruk is wel een optie....

Als het dus eigenlijk ook geen schermafdruk was, wat is/was dat ".... overzichtje...." dan wel?


P.s. In Windows kan je altijd een scherm afdruk maken m.b.v. de functietoets PrintScreen ( 'Prt Scr', 'Ctrl/Prt Scr' of 'Alt/Prt Scr' ) en deze afbeelding 'plakken' in b.v. MsPaint, Wordpad of MS Word. Dit is een functie in Windows en is geheel onafhankelijk van wat er op het scherm staat of waar dat vandaan komt.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...