Spring naar bijdragen

Vinden jullie ook dat de kwaliteit van geocaches achteruit gaat?


Twentse Mug

Aanbevolen berichten

als 30 euro geen geld is voor je hobby van wat word beweerd, een hoop genoegdoening geeft, als je dan ook nog eens bedenkt hoeveel benzine er word weggereden om een iets wat onwetenden een "cache" plegen te noemen, te gaan bezoeken vraag ik me af waarom petlingen, kaugompotjes, tic-tac doosjes, belleblaas potjes en meer van dat afval , toch zulke favorite logprul behuizingen zijn?
alsof je zelf in een peper duur huis woont maar je gasten slootwater voorzet en er nog proud op bent ook
een goed gastheer wil toch het beste voor zijn gasten,
Raar Volk die huidige geokneuzen, ik snap ze steeds minder 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

1 uur geleden zei barny:

als 30 euro geen geld is voor je hobby van wat word beweerd, een hoop genoegdoening geeft, als je dan ook nog eens bedenkt hoeveel benzine er word weggereden om een iets wat onwetenden een "cache" plegen te noemen, te gaan bezoeken vraag ik me af waarom petlingen, kaugompotjes, tic-tac doosjes, belleblaas potjes en meer van dat afval , toch zulke favorite logprul behuizingen zijn?
alsof je zelf in een peper duur huis woont maar je gasten slootwater voorzet en er nog proud op bent ook
een goed gastheer wil toch het beste voor zijn gasten,
Raar Volk die huidige geokneuzen, ik snap ze steeds minder 

Wat heeft die 30 euro met de rest van je verhaal te maken? Ik snap het echt niet. Dat is dan wederzijds.

Verder is het verhaal, een lijst met allerlei beweringen en 'alles over één kam'. Maar als ik kijk naar diegene die dit zegt ( die zelf duizenden oplossingen openbaar maakt en dus blijkbaar schjit aan zijn hobby genoten heeft, die hij hier al 'geokneuzen' noemt ), dan vraag ik me echt af wie jij wil 'aanspreken' en wat je daarmee denkt te bereiken, als je op deze toon begint. Iets met windmolens?


 

bewerkt door Linkalovers
  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

er word even terug gesuggereerd dat 30 euro "geen geld" is voor je hobby,,,  dat klopt ook wel
dan plak ik er tegen aan dat mensen jaarlijks honderden (tot zelfs duizenden) euro's besteden aan bijv brandstof kosten, bekeuringen, vliegreizen, events bezoeken, coins en andere prullaria   
maar als je ziet dat die mensen alleen maar kokers en andere weggooimeuk als zijnde "cache" plaatsen, (want dat mag niks kosten) is voor mij de verhouding totaal weg
dat ik mensen help om wereld wijd (waaronder verschrikkelijke mooie en geocache waardige) plekken te kunnen bezoeken waarmee ze dus ook lekker met hun GPS aan het buiten spelen zijn, en jij zegt dat ik daarmee het spelletje geocaching verpest, vraag ik me af oprecht hoe jij dan geocachen als outdoor hobby ziet?

Barny

 

 

Edit: wie ik wil aanspreken? nou, iedereen die hier op het forum reageert niet, die hebben hun kaarten al geschud
maar misschien die ene van de vele lezers die hier langskomen, als die nu eens door mijn post gaat nadenken, is voor mij meer dan genoeg 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 9/6/2018 om 8:28 AM zei barny:

er word even terug gesuggereerd dat 30 euro "geen geld" is voor je hobby,,,  dat klopt ook wel
dan plak ik er tegen aan dat mensen jaarlijks honderden (tot zelfs duizenden) euro's besteden aan bijv brandstof kosten, bekeuringen, vliegreizen, events bezoeken, coins en andere prullaria   
maar als je ziet dat die mensen alleen maar kokers en andere weggooimeuk als zijnde "cache" plaatsen, (want dat mag niks kosten) is voor mij de verhouding totaal weg
dat ik mensen help om wereld wijd (waaronder verschrikkelijke mooie en geocache waardige) plekken te kunnen bezoeken waarmee ze dus ook lekker met hun GPS aan het buiten spelen zijn, en jij zegt dat ik daarmee het spelletje geocaching verpest, vraag ik me af oprecht hoe jij dan geocachen als outdoor hobby ziet?

Barny

Edit: wie ik wil aanspreken? nou, iedereen die hier op het forum reageert niet, die hebben hun kaarten al geschud
maar misschien die ene van de vele lezers die hier langskomen, als die nu eens door mijn post gaat nadenken, is voor mij meer dan genoeg 

Spellingcheck: ✔️
Taalgebruik: ✔️
Leesbaarheid: ✔️
Informatief: 5/10
Humor:  

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 9/5/2018 om 10:10 AM zei barny:

wat mij eigenlijk nog het meest verbaast is dat de mooie cache's die nog een beetje geplaatst zijn met inachtneming van de geocachen beginselen steeds vaker achter een betaalmuur worden gezet,
 

 

 

Uit ervaring heb ik gemerkt dat het voor een multi niet uitmaakt of de caches P.M. zijn of niet, deze worden toch gedaan door de liefhebbers (welke voor 94% P.M. is) 

de traditioneel daarentegen wordt zonder P.M. overspoeld door snelle jagers die dikwijls de hobby niet naar waarde weten in te schatten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei anharu:

Uit ervaring heb ik gemerkt dat het voor een multi niet uitmaakt of de caches P.M. zijn of niet, deze worden toch gedaan door de liefhebbers (welke voor 94% P.M. is) 

de traditioneel daarentegen wordt zonder P.M. overspoeld door snelle jagers die dikwijls de hobby niet naar waarde weten in te schatten

dus als het niet uitmaakt, waarom zou je je mooie cache, waar je terecht trots op zou kunnen wezen (waarom ontgaat me een beetje, een micro in een bos plaatsen zie ik toch als FAAL) verstoppen voor beginners of voor Team arragon?  
zo misgun jij beginners een cache die in jou opzicht voldoet aan de geocache beginselen,,,
dat jij daarbij een stuk of 65 cache's heb neergestrooid (het merendeel kokers, het merendeel achter een betaal muur) lijkt me dat het onderhoud of veel werk is, of niet goed kan worden uitgevoert, ook zal het mij verbazen dat jij alle logs leest die jij na een druk wekend binnenkrijgt, waardoor je essentiële info kan missen
ook vind ik het raar dat je bij door jou neergestrooide trail de ene koker wel achter een betaalmuur zet maar de daaropvolgende niet,,, wat is daar de gedachte achter?
jou bewering dat "traditioneel wordt zonder P.M. overspoeld door snelle jagers die dikwijls de hobby niet naar waarde weten in te schatten" spreekt jou eigen cache's ook tegen
de meeste knip-plak-trail kneuzen ZIJN juist PMers, de enkele niet PM cache van jou komt zo af en toe nog een niet PMmer die probeert nog iets van zijn verhaal te maken
ik vind het ook wel erg raar overkomen dat je tegen de snelle "jagers" die dikwijls de hobby niet naar waarde inschatten, ageert maar hun wel ruim van voedsel voorziet en trouwens ook nog zelf er aan meedoet, of zie je een knip-plak log beledeging "Tijdens onze wandeling door de polder zijn we deze chache tegengekomen.Bedankt voor de cache."  met het naar waarde inschatten van het bezoek van de desbetreffende cache,,,

A zeggen maar B doen

 

 

Barny

 

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is de modder nu nog niet op? Waarom alle trails, eigenaren van trails, loggers van trails over één kam geschoren? 

Je hebt voor een groot deel gelijk Barny, er komen steeds meer eenheidslogs van een hele dag cachen ( en niet alleen van trails). Dat vind ik ook jammer. Maar gewoon iedreeen zwart maken die een trail legt of loopt is niet fair. Onlangs hebben wij nog een prachtige trail gefietst, die ondanks de vele founds in prima staat wordt gehouden. Een van de leggers heeft me laten weten dat zij al mijn logs heeft gelezen, ze vond het leuk voor iedere cache een aparte log gekregen te hebben. Ik vind dat toevallig leuk om te doen, voor mezelf maar ook voor de leggers van de cache. En een complimentje....... het zou zomaar kunnen dat ik daar blij van wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je weet regenboog dat de mooiste cacheavontuuren te beleven zijn in de modder, dat zijn cache's wwaar je nog jaren later over praat,
je mag weten dat ik traillopers niet snap maar wel een soort van respect (ik weet niet of respect de lading dekt) maar dat je als een autist gelijkende het kan opbrengen om de hele dag van die oersaaie kokers te gaan rapen
de laatste keer dat ik het heb geprobeerd een goed een maand geleden, is me dat weer niet gelukt hoewel alle benodigdheden er waren (mooi en leuk gezelschap, schitterende omgeving, prachtig weer) maar toch voeren we veel kokers voorbij terwijl we gelijktijdig de koker aankeken, het nut en vooral de lol van het rapen doormiddel van het aanmeren, koker rapen, votje er uit halen, plek op votje zoeken om te bekrabbelen, votje terug frommelen, koker terug plaatsen, verder varen, dat zagen wij (ik een cacher uit 2002 en een cacher uit 2004 echt niet zitten
in mijn beleving moet je toch wel erg van puntjes houden wil je dat om de zoveel honderd meters dat saai werk willen doen 

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei barny:

je mag weten dat ik traillopers niet snap maar wel een soort van respect (ik weet niet of respect de lading dekt) maar dat je als een autist gelijkende het kan opbrengen om de hele dag van die oersaaie kokers te gaan rapen
de laatste keer dat ik het heb geprobeerd een goed een maand geleden, is me dat weer niet gelukt hoewel alle benodigdheden er waren (mooi en leuk gezelschap, schitterende omgeving, prachtig weer) maar toch voeren we veel kokers voorbij terwijl we gelijktijdig de koker aankeken, het nut en vooral de lol van het rapen doormiddel van het aanmeren, koker rapen, votje er uit halen, plek op votje zoeken om te bekrabbelen, votje terug frommelen, koker terug plaatsen, verder varen, dat zagen wij (ik een cacher uit 2002 en een cacher uit 2004 echt niet zitten

Maar daarom is het zo leuk dat je het spel kunt spelen op de manier die jou als cacher het beste ligt, Barny. Voor de een is dat een trail lopen en alle kokertjes vinden, en voor de ander (jou?) is diezelfde trail enkel maar een goede smoes/reden om naar een mooi gebied te gaan en daar een leuke middag te hebben.

Ik bedoel maar: je beschikte een maand geleden over werkelijk álle ingrediënten voor het hebben van een mooie middag: mooi en leuk gezelschap, een schitterende omgeving, en prachtig weer. Maar ondanks al die rijkdom presteer jij het dan tóch nog om je te ergeren aan de kokertjes die je onderweg ziet liggen??? ?

Dat snap ik dus echt niet ... Ik had jou echt wijzer ingeschat. ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bijna goed PeeTee, maar ik erger me niet aan die kokers waar ik aan voorbij dreef, ik wist waar ik aan begon, en op het moment ik me ergens aan begin te ergeren dan stop ik er natuurlijk meteen mee,
wij vroegen ons enkel af wat er nu zo leuk aan was om 35+ keer de zelfde naargeestige handeling te moeten/willen doen waarbij er stuk voor stuk geen enkele toegevoegde waarde aan vast zat
we hebben genoten van het tochtje en er gewoon een multy van gemaakt.


 

DSC00123.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei barny:

wij vroegen ons enkel af wat er nu zo leuk aan was om 35+ keer de zelfde naargeestige handeling te moeten/willen doen waarbij er stuk voor stuk geen enkele toegevoegde waarde aan vast zat

Voor jou niet. Voor anderen is die meerwaarde er wel. Zo simpel is dat! ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een vraagje Barny: stel dat je bij je boottocht geen 35+ keer moest afmeren, maar de helft minder en de opdrachten die je vond maakten gebruik van navigatietechnieken om tot het volgende wp te komen....  Een multi dus, met opdrachten die met cachen te maken hebben en geen gedachtenkronkels. Je vindt ook nog een echte cache aan het eind. Had je dat dan wél gedaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 9/8/2018 om 10:53 PM zei Peetee:

Voor jou niet. Voor anderen is die meerwaarde er wel. Zo simpel is dat! ?

daarom heb ik een soort van "respect" dat andere mensen wel 35+ totaal zinloze en saaie handelingen kunnen doen voor niets, het doet mij wel overkomen als een soort van ontwikkelingsstoornis, geeft niet, maar ik kan het niet, temeer om dat het niets met het spelletje geocachen te maken heeft maar meer met het spel Munzee 

Op 9/9/2018 om 7:50 AM zei regenboog2:

Een vraagje Barny: stel dat je bij je boottocht geen 35+ keer moest afmeren, maar de helft minder en de opdrachten die je vond maakten gebruik van navigatietechnieken om tot het volgende wp te komen....  Een multi dus, met opdrachten die met cachen te maken hebben en geen gedachtenkronkels. Je vindt ook nog een echte cache aan het eind. Had je dat dan wél gedaan?

ik zou in ieder geval een begin maken met de opdrachten, en zolang ze me kunnen blijven uitdagen en ik het dus leuk vind zal ik er dan ook mee doorgaan, en heb ik er geen zin meer in.

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Terug naar het onder onderwerp: wat mij  betreft klopt de stelling niet dat de kwaliteit is afgenomen. Ik zie dat er de laatste jaren veel caches geplaatst worden waaraan veel tijd is besteed: originele en mooi gemaakte constructie, die vaak worden beloond met veel favorites. Wel zie ik een verschuiving van multi's naar traditionals. Ik zou graag zien dat er meer kwaliteitsmult's geplaatst worden. het type dat  in het verleden veel geo d'ors kreeg. 

Traditionals doe ik overigens ook graag, het liefst een serie op de fiets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...