Spring naar bijdragen

Wat neem je mee op Geocaching

K.E.L.D.E.R.
 Share

Aanbevolen berichten

Op 8/20/2018 om 8:23 PM zei Linkalovers:

Als wij gaan wandelen, dan hebben we de volgende spulletjes in onze rugtas of in onze jaszak:

- Reserve batterijen voor de gps ( hééééééél belangrijk als je een dag het bos in gaat )
- Drinken en wat te snoepen/eten
- Cachebeschrijving op papier
- Telescoop magneetje/spiegeltje
- Minimaal 1 reserve pen ( waarschijnlijk ergens onderin de rugzak nog meer )
- Stukje ijzerdraad
- 2 spijkers
- Lampje/UV
- Teken pincet
- Mobiel ( voor foto's en met C:Geo )

Lijkt erg op mijn rugzak. Zelfs die spijkers zitten er in. Ook heb ik altijd een (zak)mes bij me. In mijn broekzak. Altijd handig om een haak te snijden van en tak.

Tevens zit er in deze tijd van het jaar een oranje hesje in en een knipperlichtje voor op de rugzak. Meestal is het wel donker of schemerig wanneer ik terug loop.
Ook heb ik in deze tijd van het jaar een insteekhoesje bij me om de de papieren droog te houden.
Een zaklamp en een UV-lamp ontbreken ook niet.
Codeboekje zit er ook standaard in.
https://geocrete.files.wordpress.com/2012/05/gccodebook-v3-1-b.pdf
Extra zakjes en tiewraps, watervaste stift om kleine dingen te herstellen bij caches.
Ducktape om lekkende doosjes te plakken.
Paperclips om veldpuzzels te vast te zetten.

Stalen mok en brandertje met bouillon. Overblijfsel van vakantie in de Pyreneeën. Lekker wanneer het koud en nat is. Maar de mok past om mijn drinkfles dus neemt geen plaats in.

Eigenlijk neem ik alles mee wat er in een cacheomschrijving wel eens staat om mee te nemen. Dingen die ik mis gaan er de volgende keer ook in. Totdat de rugzak te zwaar wordt.
Zo zaten en ooit enkele steeksleutels in en imbussetje. Maar soms moet ik echt minderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Blade21:

....Stalen mok en brandertje....

....enkele steeksleutels in en imbussetje....

:eek:

Zolang het tillen van een rugzak geen zeulen wordt en zolang je hobby geen werken wordt, doe je het voor je eigen plezier. Toch?

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 12/21/2018 om 2:52 PM zei Linkalovers:

:eek:

Zolang het tillen van een rugzak geen zeulen wordt en zolang je hobby geen werken wordt, doe je het voor je eigen plezier. Toch?

Nee, met een goede rugzak merk je het niet. En natuurlijk kun je ook een thermos meenemen maar een hele thermos met bouillon is met wat veel.Nu kan ik kiezen tussen bouillon, oploskoffie of chocolademelk.

Dat brandertje weegt ook niets. Het is zo'n Esbit brandertje met tabletjes.

Ik ook voorstander van het militaire principe Train as you fight. Met andere woorden, wanneer ik op vakantie in de bergen ga geocachen dan moet het extra gewicht van wat ik dan extra nodig heb me niet onaangenaam verrassen.

Om die reden is mij waterfles altijd vol. Ook op een wandelingetje van 10 km.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
 Share

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...