Spring naar bijdragen
Het nieuwe forum is online! Lees meer... ×
  • 0
K.E.L.D.E.R.

Wat neem je mee op Geocaching

Vraag

Hallo ik ben JUSTINKINGSgeobinkie en ik ben een ervaren geocachers maar krijg nooit genoeg van geo 

Ik heb een vraag aan iedereen!

Wat nemen jullie mee met geocachen?

Het mag alles zijn wat handig is. Dus ook overige Dingen.  Laat het ff weten

GeoGroetjes JUSTINKINGSgeobinkie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0

Hallo K.E.L.D.E.R., welkom op het forum! :)

Ik heb sowieso het volgende bij me:

- de gps :wink2:
- de cachebeschrijving op papier
- minimaal één pen
- smartphone
- spiegeltje
- telescoop magneet
- wandelschoenen
- fototoestel

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

als geocacher heb ik niet meer dan een gps en pen nodig, alles wat je meer moet meenemen heeft niets met het spelletje geocachen te maken en die zooi probeer ik daarom dan ook zo veel mogelijk over te slaan

Barny

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0
Op ‎8‎/‎12‎/‎2018 om 6:50 PM zei barny:

als geocacher heb ik niet meer dan een gps en pen nodig, alles wat je meer moet meenemen heeft niets met het spelletje geocachen

Je kan het zo simpel houden, maar dan mis je toch wel heel wat avontuurlijke caches.

Standaard heb ik altijd bij, naast GPS en pen, Goeie zaklamp, reserve batterijen en mobiel (tussenpunten fotograferen voorkomt dubbel lopen, ik spreek uit ervaring ;-)),

soms: Leatherman, stukje touw, tape, ijzerdraadje, zwembroek/handdoek, verrekijker, klimuitrusting, duikuitrusting.

Ik ben ook wel eens iemand met een uitschuifladder op een rugzakframe tegen gekomen.

Groeten PAULUS 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

als die persoon die al die onzin bedenkt en het dus klaarblijkelijk leuk vind om mensen te treiteren ipv een bijzondere plek te laten zien (te gunnen) dan ga ik gewoon naar die bijzondere plek toe zonder de cache te (vinden-loggen) het beleven van de plek vind ik belangrijker dan 1 of puntje wat ik bij een commerciële website krijg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

Grappig dat al die, voor jou treiterende onzin, voor mij heel veel spannende avonturen zijn.

En als het alleen gaat om het beleven van een plek, waarom dan nog caches zoeken?

Ieder zijn meug zeg ik altijd maar.

Maar we wijken weer af, het ging over wat je mee neemt.

Groetjes PAULUS

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

Als wij gaan wandelen, dan hebben we de volgende spulletjes in onze rugtas of in onze jaszak:

- Reserve batterijen voor de gps ( hééééééél belangrijk als je een dag het bos in gaat )
- Drinken en wat te snoepen/eten
- Cachebeschrijving op papier
- Telescoop magneetje/spiegeltje
- Minimaal 1 reserve pen ( waarschijnlijk ergens onderin de rugzak nog meer )
- Stukje ijzerdraad
- 2 spijkers
- Lampje/UV
- Teken pincet
- Mobiel ( voor foto's en met C:Geo )

bewerkt door Linkalovers

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0
13 uur geleden zei paulus:

ik ben benieuwd naar die spijkers

We hebben ze een keer nodig gehad voor een cache ( dat stond ook vermeld ) en hebben ze sindsdien nog een paar keer gebruikt voor alles en nog wat. Aangezien die 2 spijkers qua gewicht niet meetellen, omdat de rugzak met o.a. eten & drinken toch wel een paar kilo weegt, zijn ze in de rugzak blijven zitten. Onder het motto: beter er mee verlegen ( in het veld/bos ), dan erom.

Zolang de rugzak nog geen last is en we nog niet aan een exemplaar met wieltjes gaan denken ;-), zal het gewicht wel langzaam toenemen, tot de volgende opruim-ronde. Waarbij ook kruimels, papiertjes, bladeren en andere 'handige dingen' ( die maar 1 keer zijn gebruikt  ) worden verwijderd.

bewerkt door Linkalovers

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0
Op ‎8‎/‎20‎/‎2018 om 8:17 PM zei paulus:

Grappig dat al die, voor jou treiterende onzin, voor mij heel veel spannende avonturen zijn.

En als het alleen gaat om het beleven van een plek, waarom dan nog caches zoeken?

het avontuur maak ik zelf wel zover mijn gestel het toelaat
de cache is de aanwijzer waar iets bijzonders is, als de co handelt naar de geocache beginselen hoef je een cache niet te zoeken, zie onderschrift Linkalovers 

Barny

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden