Jump to content
Sign in to follow this  
Team RASC

Connectie GC via GSAK

Recommended Posts

Ik ben geen GSAK expert, want ik 'speel' er alleen soms ff mee. Maar dit probleem is al 15 dagen oud.

Persoonlijk had ik allang een backup van Gsak ( databases & de rest ) gemaakt, Gsak geheel verwijderd, herstart machine, schone installatie ( wel van de juiste major versie, anders werkt je licentie key niet. En gelijk de laatste update voor die versie ) van Gsak uitgevoerd om daarna te controleren of er nu wel een PQ gedownload kan worden. Mocht dit nu wel werken, dan de backup terugzetten. Dit eventueel gedeelte voor gedeelte terugzetten, het probleem zou ook ergens in de settings kunnen zitten. Om daarna steeds weer te controleren of het downloaden nog lukt.

Edited by Linkalovers

8.5.1 komt uit 2015! Sindsdien zijn er al tientallen updates geweest, zowel aan de API van Groundspeak als aan GSAK.

Ik zou maar even updaten. De nieuwste versie is 8.7.1.83.

Op ‎8‎/‎15‎/‎2018 om 2:00 PM zei Team RASC:

8.5.1

dan zou ik eerst eens updaten naar de actuele versie... 8.7.1 build 83 op dit moment

EDIT: ik zie nu pas dat er een pagina 2 is waar dit al was genoemd

Edited by PnavE_81
.

Het is voor sommigen misschien een overbodige opmerking, maar updates zijn belangrijk. Zowel voor de ( uw ) veiligheid/privacy als voor de werking.

Het is misschien soms niet altijd handig om gelijk de laatste update(s) te installeren ( er zou een fout/bug in kunnen zitten ), maar als er na een paar dagen geen foutmeldingen verschijnen op de betreffende site, dan is het altijd aan te raden de update te installeren.

Kort gezegd: Mocht iemand problemen hebben met ( het maakt niet uit welke ) software, dan is de eerste actie: herstart Windows en de 2de is: zijn er updates? Daarom is in veel ( bijna alle?? ) software een standaard update-functie ingebouwd.

Edited by Linkalovers

11 uur geleden zei Linkalovers:

Daarom is in veel ( bijna alle?? ) software een standaard update-functie ingebouwd.

....die je soms wel zelf en handmatig moet starten.