Spring naar bijdragen

Garmin Etrex 10 Expert in Woerden


Superdiek

Aanbevolen berichten

Ik doe al jaren aan geocachen. Ik ben geen digibeet maar omgaan met de Garmin blijft een uitdaging. Op mijn eigen laptop lukt het downloaden van caches niet terwijl op de laptop van een vriendin dit zonder problemen gaat. Er zit een firewall in de weg denk ik maar krijg het niet opgelost. Dan is er de werking van de Etrex 10. Ik vind het niet logisch en ongebruiksvriendelijk. Maar misschien 'zie' ik het niet en kan het allemaal veel makkelijker? En als laatste; als ik in een gebied ben waar ik geen internet heb (dus buiten Europa) zou ik een goede gps op mijn telefoon willen zodat ik daar ook kan cacen. Ik heb nog geen gevonden die goed op coördinaten werkt. Ik heb een Premium account bij Geocache.com en volgens mij zou het dan ook 'off line' moeten kunnen werken maar ik krijg het niet voor elkaar. Nu is de Geocache gemeenschap in Nederland best groot, denk ik. Zijn er ook bijeenkomsten waar je 'hindernissen/problemen en uitdagingen' kunt bespreken? Ik zou graag in contact komen op persoonlijk en samen mijn 'problemen' m.b.t. bovenstaande op te lossen. Ik woon in het Groene Hart maar reizen (in het redelijke) is geen probleem.

 

Ik hoop op positieve reacties,

 

groet Judith

bewerkt door Superdiek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

2 uur geleden zei Superdiek:

....Op mijn eigen laptop lukt het downloaden van caches niet terwijl op de laptop van een vriendin dit zonder problemen gaat.
....Dan is er de werking van de Etrex 10. Ik vind het niet logisch en ongebruiksvriendelijk....
....ls laatste; als ik in een gebied ben waar ik geen internet heb (dus buiten Europa) zou ik een goede gps op mijn telefoon willen zodat ik daar ook kan cacen. Ik heb nog geen gevonden die goed op coördinaten werkt....

Op de eerste 2 vragen kan ik ( zo op afstand ) geen antwoord op geven, want de gegeven informatie is te weinig/onduidelijk. Hopelijk kan een lokale Geocacher je daar wel mee helpen.

M.b.t. je laatste vraag:  in een gebieden waar geen internet is, werkt je gps natuurlijk wel. Aangezien je een PM account hebt, maak je gewoon één ( of meerdere, b.v. per type geselecteerd ) PQ van de regio waar je heen gaat en zet deze op je gps.

Voor je mobiel: Als dit een Android toestel is, dan zou je daar C:Geo ( is gratis ) op kunnen installeren en daar dezelfde PQ('s) in kunnen laden, dan heb je op je mobiel ook alle data die je nodig hebt ( en je kan deze data bij een b.v. gratis wifi-punt ook updaten ). Als je dan ook een kaart ( gratis te downloaden ) in C:Geo installeert en C:Geo instelt voor offline gebruik, dan kan je 100% offline cachen met je mobiel.

Info:
C:Geo.Org
C:Geo algemeen
C:Geo FAQ ( vaak gestelde vragen ). Zie b.v. "Offline maps" en "Offline caching".
C:Geo Play 

Let op: apps atijd alleen installeren via Google-Play op je mobiel !!

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...