Spring naar bijdragen

Aanvallende buizerd.


Twumi

Aanbevolen berichten

Fietser aangevallen door vogels

 

Bron: De Telegraaf

 

In het Groningse Delfzijl is vanmiddag een bejaarde man tijdens een fietstochtje aangevallen door een groep vogels. Bij de aanval raakte de man gewond aan zijn hoofd en is naar het ziekenhuis vervoerd.

 

De man, afkomstig uit Appingedam, werd aangevallen door een groep broedende sterns. Toen het ambulancepersoneel de man te hulp schoot, moesten ook zij het ontgelden. De agressieve vogels werden uiteindelijk met een schep op afstand gehouden. Waarom de vogels de man en het personeel aanviel is niet bekend.

 

Volgens een woordvoerder van de politie komen zulke aanvallen zelden voor. "Zelfs toen het slachtoffer op de brancard lag bleven de beesten agressief", aldus de politie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Fietser aangevallen door vogels

 

Bron: De Telegraaf

 

In het Groningse Delfzijl is vanmiddag een bejaarde man tijdens een fietstochtje aangevallen door een groep vogels. Bij de aanval raakte de man gewond aan zijn hoofd en is naar het ziekenhuis vervoerd.

 

De man, afkomstig uit Appingedam, werd aangevallen door een groep broedende sterns. Toen het ambulancepersoneel de man te hulp schoot, moesten ook zij het ontgelden. De agressieve vogels werden uiteindelijk met een schep op afstand gehouden. Waarom de vogels de man en het personeel aanviel is niet bekend.

 

Volgens een woordvoerder van de politie komen zulke aanvallen zelden voor. "Zelfs toen het slachtoffer op de brancard lag bleven de beesten agressief", aldus de politie

Ja, komt zelden voor ja op dezelfde plaats.

 

Het zal toch niet steeds dezelfde buizerd zijn? :angry:

 

GRTZ

 

Kruimelbuizerd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zal toch niet steeds dezelfde buizerd zijn? ;)

Wel als jij in de buurt bent. Die Buizerd doet wat menig cacher eigenlijk met je wilt doen.

 

Feetje

Hmmm voor iemand die bijna nooit hier komt heb je een aardig grote mond.

 

Ik denk dat ik maar eens aan BTW ga vragen om je de mond te snoeren. Een van de forumregels is dat je niet persoonlijk mag worden. Snappie?

 

Kijk maar uit dat ik je vleugels niet uitruk. :angry:

 

GRTZ

 

Kruimelboos :angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoorde vandaag op de radio dat fietsers en joggers op het traject Dronten Lelystad ook aangevallen zijn door een buizerd. Een van deze mensen heeft zelfs verwondingen aan over gehouden. Staatsbosbeheer vertelde dat dit incidenteel is en dat het uitermate raar gedrag is voor een buizerd. Het komt, zegt Staatsbosbeheer, omdat deze moeder buizerd zijn nest vlakbij het pad heeft en iets teveel zijn moeder instinct naar voren haalt.

 

Goed zo moedertje, ga zo door!!! :angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zal toch niet steeds dezelfde buizerd zijn?

Wel als jij in de buurt bent. Die Buizerd doet wat menig cacher eigenlijk met je wilt doen.

 

Feetje

Hmmm voor iemand die bijna nooit hier komt heb je een aardig grote mond.

 

Ik denk dat ik maar eens aan BTW ga vragen om je de mond te snoeren. Een van de forumregels is dat je niet persoonlijk mag worden. Snappie?

 

Kijk maar uit dat ik je vleugels niet uitruk.

 

GRTZ

 

Kruimelboos

Ik ga vragen of deze discussie achter een wachtwoord kan :angry:

 

Als je al zo op het forum met elkaar omgaat wat moet dat dan wel niet in huize Dauwtrappers zijn?

 

Ik wens de Fee sterkte, hou je vleugels maar goed vast ;)

 

Groetjes van Marja :angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het AD vanochtend:

 

 

 

 

23-06-2004

 

Agressieve buizerd verwondt trimmers

Verschillende trimmers zijn de afgelopen weken tijdens hun training op de weg tussen Dronten en Lelystad aangevallen door een agressieve buizerd.

 

Enkele hardlopers liepen daarbij zelfs verwondingen op aan het hoofd. Volgens Staatsbosbeheer (SSB) heeft de vogel, met een spanwijdte van ongeveer anderhalve meter, op dit moment een nest jongen in een boom vlak langs de weg die zij probeert te beschermen. ,,Het is in principe wel gestoord gedrag. Normaal gesproken valt een buizerd nooit mensen aan. Zij zal wel last hebben van haar moederinstinct.''

 

Slachtoffers van de vogel noemen hun ontmoeting met het dier angstaanjagend. ,,Je ziet hem niet aankomen. Plotseling hoor je geklap van vleugels achter je en krijg je een harde duw tegen je hoofd. Vervolgens zie je die enorme vogel voor je uit vliegen'', zegt M. de Groot uit Dronten. Zij werd tijdens het trimmen een keer aangevallen door het beest, evenals haar man.

 

Drontenaar T. van Dijk dacht tijdens zijn loopje op de Dronterweg dat hij een bal tegen zijn hoofd kreeg. ,,Maar toen ik omkeek, zag ik die buizerd. Hij had me van achteren aangevallen. Ik raakte lichtgewond aan mijn hoofd, het bloedde een beetje. Maar je moet er toch niet aan denken dat zijn klauw in mijn oog was terechtgekomen.''

 

Volgens Staatsbosbeheer is de agressieve buizerd niet echt gevaarlijk voor mensen. ,,Hij wil ze vooral schrik aanjagen en valt alleen aan wanneer hij weet dat zijn prooi hem niet ziet. Dat gebeurt altijd van achteren. Daarbij grijpt hij nooit meteen vast met zijn klauwen. Het is meer een waarschuwend zetje'', vermoedt Egbert van Wijhe van Staatsbosbeheer.

 

Trimmers moeten volgens hem alert blijven tijdens het lopen. ,,Als ze de buizerd zien, hoeven ze alleen maar met hun armen te zwaaien en dan gaat hij wel weer weg.'' Over veertien dagen vliegen de jonge buizerds uit en dan zal het moederinstinct van de agressieve buizerd weer verminderen, verwacht Van Wijhe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
[...]

Een wildrooster houdt niet per definitie wilde dieren tot een terrein beperkt. Ook tamelijk tamme Grote Grazers, paarden en koeien lopen er niet graag overheen. Bij mij in de buurt (Groene Hart) heten die dingen koeienroosters.

[...]

In deze kommertijd voor de media kom je af en toe leuke berichten tegen die normaal de krant nooit zouden halen vanwege plaatsgebrek. Wat te denken van dit stukje in de Volkskrant van heden:

 

Van onze correspondent. LONDEN

Schapen zijn minder onnozel dan veel mensen denken. In het Engelse graafschap Yorkshire hebben de dieren een methode ontdekt om wildroosters over te steken. Ze laten zich rollen over de drie meter brede roosters met ijzeren stangen.

[...]

Waarschijnlijk heeft één dier de truc ontdekt. En als er één schaap over de dam is, volgen er meer. [...]

:thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

En ik heb heugelijk nieuws waar ik al sinds 15 juli op zat te wachten (zie mijn postje van die dag): de eerste kaaiman van dit komkommerseizoen is in de krant vermeld. Hier is het:

 

Volkskrant 9 aug 2004

Inwoners Oss schrikken van loslopende kaaiman

OSS - Wandelaars hebben zondagochtend aan de Heikoeksingel in Oss een 70 centimeter lange kaaiman ontdekt. Een van de voorbijgangers, een reptielenliefhebber, slaagde er in het dier te vangen. De kaaiman is overgebracht naar reptielenhuis Iguana in Vlissingen. (ANP)

 

Volkskrant 10 aug 2004

Eigenaar loslopende kaaiman in Oss terecht

OSS - De eigenaar van de kaaiman die zondag door Oss liep, is gevonden. Volgens de 19-jarige Ossenaar was het roofdier ontsnapt uit zijn terrarium. Hij zei sinds vorig jaar twee kaaimannen te bezitten, die zo zijn gegroeid dat een uit het terrarium kon klimmen. Een voorbijganger ving het dier, waarna de politie het overbracht naar het reptielenhuis in Vlissingen. De jongen mag daar zijn kaaiman ophalen. (ANP)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Het is off-topic en de buizerd - waar het mee begon - zal inmiddels wel ergens anders de lastpak uithangen maar na de kaaiman komt vaak ook de griezelige vogelspin in het nieuws.

Ik zag op het journaal een paar agenten een dode per ongeluk platgetrapte vogelspin tonen die voor de nodige paniek ergens had gezorgd.

Het volgende beest dat nog in deze komkommertijd het nieuws moet halen is de glibberige gifslang.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is off-topic en de buizerd - waar het mee begon  - zal inmiddels wel ergens anders de lastpak uithangen maar na de kaaiman komt vaak ook de griezelige vogelspin in het nieuws.

Ik zag op het journaal een paar agenten een dode per ongeluk platgetrapte vogelspin tonen die voor de nodige paniek ergens had gezorgd.

Vogelspinnen zijn niet griezelig hoor! (vindt ik tenminste).

 

Maar mensen zijn er vaak bang voor omdat ze denken dat ze heel erg giftig zijn, maar als één van mijn vogelspinnen mij zou bijten zou ik er niet meer last van hebben als een wespensteek. De vogelspinnen die ik heb, zullen ook nooit zomaar bijten. Als je iets doet dat ze niet bevalt, zullen ze eerst waarschuwen. Dat is wel wat anders als de buizerd die zonder te waarschuwing wandelaars aanvalt. :)

 

Misschien een beetje een off-topic bericht, maar ik kon het niet laten om even te reageren als volgelspinnen liefhebber.

 

André

 

Zie ook: http://www.mathlener.com/spinnen/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...