Spring naar bijdragen

Aanvallende buizerd.


Twumi

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Trimmers hijgen vaak zo hard dat de buizerd schrikt. De lopers hoor je vaak niet aankomen. Daar schrik je van. Net zoals de buizerd de trimmers doet schrikken. Prachtig stil tussen de bomen door. Dat is pas sturen.

 

De buizerd voelt zich misschien het meest aangetrokken door al die kleurige petjes :yes:

Zweetbandjes. :cry:

Wie beschermt nu niet een nestje :crybaby:

 

Is dit niet een goed bord om het gebied rustig te houden voor deze prachtige vogeltjes.

 

Zou het ook voor de deur willen...... :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...Is dit niet een goed bord om het gebied rustig te houden voor deze prachtige vogeltjes...

Die camouflagepapegaai hier op het Boekel moet oppassen dat z'n boom niet wordt ontworteld door een paar Batavieren. Ik zal trouwens eens gaan kijken of onze nuchtere gemeente intussen ook zo'n bord heeft geplaatst. Misschien dat we tot een standaard kunnen komen voor Buizerd-waarschuwings-borden. Of stiekem een reverse cache in het leven kunnen roepen. In deze komkommertijd waarin we niet alleen over de aanvallende buizerds zelf kunnen schrijven maar -een stapje verder- ook over de waarschuwingsbordjes daarvoor.

 

Gr.M.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist rondje gewandeld / gejogd / gerend (totaal onverantwoord natuurlijk, zo zonder gemeentegarantie) over Hoge Boekel. Het was erg rustig. Zelfs geen buizerd te bekennen, noch in levende lijve, maar belangrijker: noch in text.

 

Wel alweer een zwarte zpecht gezien. Die had een veel grotere snavel. Brr!

 

Gr.M.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, wat is de betekenis/bedoeling  van het bord? Je gaat toch niet zomaar iets plaatsen.

Nu was in dit geval het plaatsen een kleine moeite (wat kost het laten maken van zo'n bord?) want de paal stond er al.

hmm ik twijfel eerder over de echtheid van het bord.

het ziet er erg photoshopperig uit. :thumbup:

Ik zou hem zo na kunnen maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kom nog even terug op dat bord Wildrooster:

Ik zou een poosje geleden erg dankbaar geweest zijn met zo'n bord. Skeelerend langs het IJsselmeer zag ik zo'n rooster pas toen ik er drie meter vanaf was. Vanwege de snelheid was stoppen geen optie. Ik kon nog net een grote sprong maken en kwam precies op het randje weer neer. Omdat ik niet zeker wist of mijn wieltjes zouden blokkeren moest ik me wel laten vallen. :thumbup: En dat was jammer van de geschaafde skeelers. De schaafplekken op mezelf zijn alweer weg.

Kortom: er wordt niet alleen gewandeld en gefiets over wegen met van die roosters.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kom nog even terug op dat bord Wildrooster:

Ik zou een poosje geleden erg dankbaar geweest zijn met zo'n bord. Skeelerend langs het IJsselmeer zag ik zo'n rooster pas toen ik er drie meter vanaf was. Vanwege de snelheid was stoppen geen optie. Ik kon nog net een grote sprong maken en kwam precies op het randje weer neer. Omdat ik niet zeker wist of mijn wieltjes zouden blokkeren moest ik me wel laten vallen.  :thumbup:  En dat was jammer van de geschaafde skeelers. De schaafplekken op mezelf zijn alweer weg.

Kortom: er wordt niet alleen gewandeld en gefiets over wegen met van die roosters.

Op zichzelf vindt het Cairnteam het een goede zaak skeeleraars te ontmoedigen. Maar bij deze methode kunnen vraagtekens worden gezet. Temeer daar ook goede kennissen van ons het slachtoffer zijn geworden, bij de Oostvaardersplassen. Soepel zoevend over het asfaltfietspad reden ze plotseling een wildrooster in, met fikse schaafwonden en builen tot gevolg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn nog dommere ervaringen met wildroosters. Een niet nader te noemen teamlid van HKS is pasgeleden, al turend op een wazig ******kaartje en al wandelend, door een wildrooster met overmatig brede tralie-opening gezonken. Dit was bij cache "Ik krijg er een bult van". De twee in de nabijheid verkerende dames, die de zich nonchalant voortbewegende hunter uiteraard al nauwlettend in de gaten hielden, kregen toen een verkeerde indruk van de gemiddelde kwaliteit van dit team. Ondanks de souplesse waarmee brekende scheenbenen nog net werd voorkomen! Dat moeten we natuurlijk niet hebben.

 

Wildroosters schijnen ook een geweldig middel te zijn om hongerende zwijnen et cetera binnen prikkeldraadrasteringen te houden en over te laten aan 'de natuur'. Natuurlijk veel milder dan actief wildbeheer.

 

Gr.M.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hehehehe Randstadbuizerds :thumbup:

 

Al jaren is hier in Emmen, steeds op dezelfde plek in een stukje bos, een buizerd die nietsvermoedende trimmers herhaaldelijk aanvalt en echt geen krasjes geeft of wat geluidjes uitstoot. Onze buizerd is geen Randstadmietje. Hij valt echt aan en weer en weer en weer totdat je uit zijn territorum bent verdwenen.

Er zijn trimmers die naar het ziekenhuis moeten om gehecht te worden.

Eigen schuld, wie loopt zich dan ook dood tegenwoordig, neem een auto en je bent van dat gedoe af.

 

GRTZ

 

Kruimbuizerd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hmm ik twijfel eerder over de echtheid van het bord.

het ziet er erg photoshopperig uit.  :eek:

Ik zou hem zo na kunnen maken.

 

Zeg, wordt er hier openlijk getwijfeld aan mijn oprechtheid?? :thumbup: Ik zou eens komen kijken naar het bord, heb begrepen dat buizerds dol zijn op eekhoorns!! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hmmzz,

 

zie het al helemaal voor me:

 

van onze reporter, betrouwbare bronnen melden dat de kaaiman in de hofvijver in den haag inderdaad is uitgezet door een niet nader te noemen professor, deze heer wilde namelijk de effecten van het hebben van een kaaiman in de hofhouding op de inhoud van de kranten onderzoeken..........

 

 

gimli

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeg, wordt er hier openlijk getwijfeld aan mijn oprechtheid??  :thumbup: Ik zou eens komen kijken naar het bord, heb begrepen dat buizerds dol zijn op eekhoorns!! ;)

Eekhoorns zijn dol op mensen die snel op de tenen getrapt zijn / niet tegen een geintje kunnen :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanavond gezien op FOK.NL:

 

Buizerd valt man aan in Doetinchem

 

Een buizerd heeft gisteren in Doetinchem een man aangevallen. De man zag de roofvogel

recht op zich afkomen, waarna de buizerd hem met zijn snavel op zijn hoofd pikte. Gelukkig

voor de man raakte hij niet ernstig gewond. Hij is behandeld door een huisarts.

 

De dag daarvoor viel de buizerd ook al een persoon aan in Doetinchem. De vogel vloog een

joggende vrouw in de haren. De vrouw raakte verder niet gewond.

 

Twee jaar geleden maakten we melding van een agressieve buizerd in Markelo en nog geen

twee weken geleden werd een 78-jarige man uit het Drentse Odoorn door een buizerd beroofd

van zijn pet tijdens het wielrennen. In april van dit jaar werd een skater in het Overijsselse

dorp Zalk ook aangevallen door een buizerd.

 

De politie van Doetinchem heeft laten weten dat er na dit weekend een manier gezocht gaat

worden om te zorgen dat de vogel niet nog eens iemand zal aanvallen. De gemeente zal

hiervoor ook experts inschakelen.

 

Zijn er al mensen die gereageerd hebben in dit draadje als expert aangezocht?? :unsure::blush:

 

 

Groetsels,

 

Hans.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Agressieve buizerd verwondt trimmers

 

Uitgegeven: 23 juni 2004 13:00

Laatst gewijzigd: 23 juni 2004 13:35

 

DRONTEN - Verschillende trimmers zijn de afgelopen weken tijdens hun training op de weg tussen Dronten en Lelystad aangevallen door een agressieve buizerd. Enkele hardlopers liepen daarbij zelfs verwondingen op aan het hoofd.

 

Volgens Staatsbosbeheer (SSB) heeft de vogel, met een spanwijdte van ongeveer anderhalve meter, op dit moment een nest jongen in een boom vlak langs de weg die zij probeert te beschermen. "Het is in principe wel gestoord gedrag. Normaal gesproken valt een buizerd nooit mensen aan. Zij zal wel last hebben van haar moederinstinct."

 

Angstaanjagend

 

Slachtoffers van de vogel noemen hun ontmoeting met het dier angstaanjagend. "Je ziet hem niet aankomen. Plotseling hoor je geklap van vleugels achter je en krijg je een harde duw tegen je hoofd. Vervolgens zie je die enorme vogel voor je uit vliegen", zegt M. de Groot uit Dronten. Zij werd tijdens het trimmen een keer aangevallen door het beest, evenals haar man.

 

Drontenaar T. van Dijk dacht tijdens zijn loopje op de Dronterweg dat hij een bal tegen zijn hoofd kreeg. "Maar toen ik omkeek, zag ik die buizerd. Hij had me van achteren aangevallen. Ik raakte lichtgewond aan mijn hoofd, het bloedde een beetje. Maar je moet er toch niet aan denken dat zijn klauw in mijn oog was terechtgekomen."

 

Waarschuwend

 

Volgens Staatsbosbeheer is de agressieve buizerd niet echt gevaarlijk voor mensen. "Hij wil ze vooral schrik aanjagen en valt alleen aan wanneer hij weet dat zijn prooi hem niet ziet. Dat gebeurt altijd van achteren. :angry: Daarbij grijpt hij nooit meteen vast met zijn klauwen. Het is meer een waarschuwend zetje", vermoedt Egbert van Wijhe van Staatsbosbeheer.

 

Trimmers moeten volgens hem alert blijven tijdens het lopen. "Als ze de buizerd zien, hoeven ze alleen maar met hun armen te zwaaien en dan gaat hij wel weer weg." Over veertien dagen vliegen de jonge buizerds uit en dan zal het moederinstinct van de agressieve buizerd weer verminderen, verwacht Van Wijhe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...