Spring naar bijdragen

Zoekparameters


Boekan

Aanbevolen berichten

Op mijn Etrex25 staan in de gpx map wel geladen caches. Wanneer ik deze op het apparaat wil openen krijg ik een melding Geen resultaten gevonden. Pas de zoekparameters aan.

wat zijn dit en hoe kan ik die aanpassen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
ReizenReizen

Kan het zijn dat de caches zich op grotere afstand (50+ kilometer) bevinden? (bv. dat je ze alvast voor de vakantie in de gps hebt gezet?)

Want als je ze dan sorteert op afstand, dan worden ze mogelijk niet getoond omdat ze verder zijn als die 50 km. Sorteer je ze dan op naam, dan zie je ze wel.

Op het vakantieadres zijn ze dan wel gewoon zichtbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Er gaat weer iets mis met de zichtbaarheid van caches op de Oregon 650 van mijn partner. Hij kan geen caches zien, die er volgens de computer wel in zouden moeten staan.

We hebben de filterinstelling bekeken, want daar zat vorige keerde fout. Filter ‘alles’ staat aan en de caches staan op naam. De GPS gaf aan ‘geen caches gevonden, pas zoekparametrs aan’. Daarna GPS leeggemaakt en vier caches erin gezet. Daarvan kunnen we er één zien, die bij ons in de buurt is. Drie wat verdergelegen caches zien we niet. Zou aan de afstand kunnen liggen staat er regelmatig bij andere vragen op het forum. Maar dit geldt toch niet als je op naam zoekt? (Op mijn eTrex kan ik tenminste alle caches zien die erin staan, ook als ze op grote afstand liggen)

bewerkt door regenboog2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb even in mijn Oregon 700 gekeken, maar daar zie ik gewoon alle caches staan. Zowel dichtbij als veraf.

Bovendien ging het niet zozeer om het zoeken op naam, maar om het sorteren op naam. Ik heb op de Oregon gekeken of dat in te stellen is, maar volgens mij is dat niet het geval (of ik zie iets over het hoofd?). Dat kan inderdaad wel op de Etrex 20.

Er zijn ook nog filters mogelijk op grootte van de cache, moeilijkheid e.d. Kan één van die instellingen een rol spelen?

En anders misschien even de gps-instellingen naar de standaardinstellingen terugzetten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel voor je hulp Peetee. De grootte en moeilijkheid staan allemaal aan. We zullen eens proberen om de standaardinstellingen weer in te stellen. Mocht het niet helpen, gaan we weer naar de winkel, is hier gelukkig dichtbij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga het nog een keer proberen. Het had toch te maken met de afstand, want ter plaatse waren de caches wel zichtbaar. Kan je iets instellen zodat je de caches toch kunt zien als je thuis bent? Heeft het te maken met het soort toestel (andere mogelijkheden?), op eTrex en Oregon waren dezelfde caches wel gewoon te zien in de lijst.

Ik vind het wel opvallend dat de afstand voor aangemaakte WP’s blijkbaar geen probleem is. Die konden we gewoon zien, ook die honderd kilometer verderop liggen.

Op naam zoeken lukt wel Peetee. Als je de eerste letters ingeeft, komt de cachenaam op het scherm. Dat lukte meteen bij een cache in onze woonplaats, maar niet met die op afstand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nog eens op het web rondgekeken, en daar ben ik twee afstanden tegengekomen waarboven de Oregon 650 caches niet zou laten zien: 50 mijl en 100 mijl. Wat die afstand precies is, daarover verschillen de meningen op de verschillende fora.

Klopt dat een beetje met jullie ervaringen? Bv. dat het de caches op een grotere afstand van 80 kilometer (50 mijl) of 160 kilometer (100 mijl) zijn, die niet zichtbaar zijn?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, klopt Peetee. Het ging over caches die ruim honderd kilometer verder lagen. Intussen heb ik van kalkendotters begrepen dat je de afstand niet aan kunt passen in de GPS, maar dat je ze wel op de kaart zou moeten kunnen zien. (draadje send to GPS knop). Ik weet alleen nog niet hoe ik de GPS dan kan laten weten op welk deel van de kaart ik wil kijken. Ik kan immmers de caches niet zien en op naam oproepen lukte ook niet. (gelukkkig doet mijn eenvoudige eTrex het nog :) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij ( bedenk ik me zo ), kan je wel gewoon naar plaatsnamen zoeken en dan dus 'daar' de kaart openen. Dan zouden ook de caches daar zichtbaar moeten zijn in die kaart.

Maar ik kan dit nu ff niet controleren/testen.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Linkalovers 

Ik heb niet gevonden waar je plaatsnamen kunt invoeren. Mogelijk op de verkeerde plaats gezocht (onder ‘ waarheen’ en dan onder ‘plaatsen’). Ik zie dan geen veldje waar ik iets in kan vullen. En wat betreft de plaatsen die de GPS dan laat zien, ze zijn allemaal bij ons in de buurt, zelfs als we het toestel met uitgeschakelde GPS proberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei regenboog2:

Ik heb niet gevonden waar je plaatsnamen kunt invoeren.....

Op m'n 64s:

- Druk op knop 'Find'

- Selecteer 'Cities' + [Enter]

- Druk op knop 'Menu' voor de optie 'Spell Search' + [Enter]

- En voer de plaatsnaam letter voor letter in. Zodra de juiste plaats gevonden is, selecteer dan 'Done' + [Enter].

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei Linkalovers:

Op m'n 64s:

- Duw op knop 'Find'

- Selecteer 'Cities' + [Enter]

- Druk op 'Menu' voor de optie 'Spell Search' + [Enter]

- En voet de plaatsnaam in

Op de Oregon 700:

Menu: Waarheen -> Plaatsen -> (menuknop (=3 streepjes boven elkaar) rechtsonderin scherm) -> Spelzoeken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jaaaaa, dank jullie wel. Het is gelukt!

Op de 650 is het bijna hetzelfde als op de 700. Het knopje menu heeft drie strepen, maar bij ‘plaatsen’ nu juist niet (een streep onder en drie strepen verdeeld in drie blokjes daarboven). Dat aanklikken en ik kan een plaatsnaam invullen. De stap spelzoeken is er niet.

Kunnen we thuis in ieder geval zien of de caches erin zitten en staan we niet voor een onaangename verrassing ter plaatse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...