Spring naar bijdragen

Stafkaarten België


Aanbevolen berichten

Was dit niet de link die ik dan weer niet mocht vermelden en die ik moest wissen ??? :angry:

 

De CD-rom is intussen al in heel wat speciuaalzaken en zelfs in de betere boekenwinkels in België verkrijgbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wel Skygge gaf links die verwezen naar originele topo50 kaartbeelden van NGI. Niet naar kaartbeelden van de Garmin Topo.

En ik kan niet meer achterhalen hoe het bericht van LucVg was gesteld. Dat is veranderd.

Dus wat er verkeerd is aan de link, ik weet het niet; ik zie de juiste kaartbeelden volgens mij: Topo Garmin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

was dezelfde link naar dezelfde site. En de vermelding van de prijs. (die is trouwens in het groot te vinden op die pagina's)

 

Ik ben vandaag op het NGI in Brussel langsgeweest. Zij verkopen deze CD-rom, maar zijn niet meteen de makers. Ziet er mooi uit, maar heb het toch nog maar niet aangekocht (en dus ook nog niet uitgetest) Kan volledig inkomen met de opmerkingen van de prof..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...
Voor een prijs van ongeveer 100 euro brengt de Belgische Topografische dienst (NGI dan wel IGN) binnenkort een zwaar beveiligde CD uit met de topografische kaarten geschikt om te downloaden in een (1) Garmin GPS die dat kan en die bij voorkeur een kleurenscherm heeft.

Topomap.jpg

Op bovenstaand beeld is een Garmin GPS te zien met op het scherm iets dat wel een topo-kaartje zou kunnen zijn. (het kan ook ge-PhotoShopped zijn nietwaar?)

topomap.jpg

 

Ik heb hier een vraag over als ik deze kaarten in Mapsource instaleer en ik de stafkaarten bekijk valt het mij op dat er geen namen op staan. Grote plaatsen wel maar kleine plaatsen niet bij een beek staat geen naam alleen waterloop een weg heet baan is er een instelings fout of wat :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In het Belgische forum hebben ze het er uitgebreid over (gehad).

http://www.geocache.be/forum_nl/index.php?showtopic=634

http://www.geocache.be/forum_nl/index.php?showtopic=1047

on een paar voorbeelden te geven.

En het staat stom om op je scherm bij een beek de naam beek te lezen in plaats van hoe de beek heet. Hetzelfde voor wegen.

Ik denk dat dit komt omdat het ook op z/w schermen gebruikt moet worden, dit kaartmateriaal en dan zou je tussen een gekanaliseerde beek en een weg geen verschil zien zo makkelijk.

Of ergens is een denkfout gemaakt en is de soortnaam van een vector-object (baan, beek, kerk etc.) voor weergave genomen in plaats van de naam die in het object zelf zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In het Belgische forum hebben ze het er uitgebreid over (gehad).

http://www.geocache.be/forum_nl/index.php?showtopic=634

http://www.geocache.be/forum_nl/index.php?showtopic=1047

on een paar voorbeelden te geven.

En het staat stom om op je scherm bij een beek de naam beek te lezen in plaats van hoe de beek heet. Hetzelfde voor wegen.

Ik denk dat dit komt omdat het ook op z/w schermen gebruikt moet worden, dit kaartmateriaal en dan zou je tussen een gekanaliseerde beek en een weg geen verschil zien zo makkelijk.

Of ergens is een denkfout gemaakt en is de soortnaam van een vector-object (baan, beek, kerk etc.)  voor weergave genomen in plaats van de naam die in het object zelf zit.

 

Bedankt Prof. Y. Lupardi ik ga even kijken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze weg waar Elsinga het over hebt is soms makkelijk maar

ook moeilijk te bewandelen. Toch is het zoals de amerikanen

zeggen een "Bumpy road", met vaak verrassingen en een

hindernis of tig? die je op deze weg kan tegenkomen...

 

Dus kijk goed hoe je deze weg gaat bewandelen...

Eindlocatie kan verrassend zijn!

 

 

:blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8 months later...

Heden keek ik even op de page NGI / ING België waar de CD-ROM van de topodienst zelf te koop staat en lees daar "UITGEPUT UITGEPUT"

De stafkaarten van België op twee cd-rom's

Dit product is uitgeput. Eind 2005 zal het vervangen worden door een nieuwe DVD met meer uitgebreide functies en aangepaste gegevens.

 

Laten we hopen dat ze hun viewer een beetje opkalefateren ( "uitgebreide functies") want dat ding is niet echt super.

 

Sorry, ik zie net dat dit bericht in de verkeerde draad staat. Bovenstaande gaat over de rasterkaarten, niet de vectorkaarten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

In België is het zeer lonend gebleken om CD's met de topo-kaarten uit te geven. Ze hebben er 20.000 van verkocht!

Er is iets meer bekend over de nieuwe DVD's van de topo 50 België rasterkaarten.

Het blijven 2 disks, 1 voor Vlaanderen en een voor Wallonië. De prijs per stuk is 50 euro.

Het kaartmateriaal zelf is volgens een schrijven van NGI (= Belgische topodienst) niet gewijzigd t.o.v. de CD uitgave van vorig jaar.

Een voorbeeld is hier bij Lannoo wat er uit ziet als een scan uit de Topografische Atlas België ISBN 90-209-4853-9

Het reclamefoldertje is hier (ook weer bij Lannoo). Dat van die 'herziene kaarten' in die folder is wel loosalarm (om het netjes te zeggen).

Toegegeven: er is iets extra's bij gekomen: DTM ofwel digitale hoogteinformatie.

Dus de viewer software is nu geschikt voor 3D aanzichten. Nu maar hopen dat het niet dezelfde minkukelarij is als die oude viewer van ze.

Met Kerstmis zijn ze te koop.

De DVD's zijn opgevuld "Avec 1500 idées d'escapades à la carte" (= Met 1500 toerisitische uitstapideeën) .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...