Spring naar bijdragen

Stafkaarten België


Aanbevolen berichten

Voor een prijs van ongeveer 100 euro brengt de Belgische Topografische dienst (NGI dan wel IGN) binnenkort een zwaar beveiligde CD uit met de topografische kaarten geschikt om te downloaden in een (1) Garmin GPS die dat kan en die bij voorkeur een kleurenscherm heeft.

Topomap.jpg

Op bovenstaand beeld is een Garmin GPS te zien met op het scherm iets dat wel een topo-kaartje zou kunnen zijn. (het kan ook ge-PhotoShopped zijn nietwaar?)

topomap.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Op bovenstaand beeld is een Garmin GPS te zien met op het scherm iets dat wel een topo-kaartje zou kunnen zijn. (het kan ook ge-PhotoShopped zijn nietwaar?)

Ik denk gefotoshopped :rolleyes:

 

 

De GPS die afgebeeld staat is een 60C of 60CS en volgens de site zijn de kaarten compatable met:

 

de eTrex reeks

de 76 reeks

de eMap

de GPS V

 

Echt weer Belgen.

 

GRTZ

 

Kruimeldief :beerchug:Een quote die eindigt met "nooit grappig" is nooit grappig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de <KLIK2> van skygge gata over de officiele topokaarten van belgië die je op de comp bekijkt...NIET op de gps !!!

 

die zijn uitgebracht op de moment dat de 60c/cs nog niet uit was, dus dan is het moeilijk om te zeggen dat ze compatibel zijn, nietwaar...

 

ge ziet, ge moet ze rap ni oordelen over die belgen, he... :thumbup::cry:;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze Topo Belg kaartsoftware werd ontwikkeld in samenwerking met het NGI ( Nationaal Geografisch Instituut ) en dekt volledig Belgie . Alle Garmin GPS toestellen met een minimaal geheugen van 8 Mb kunnen met deze kaartsoftware overweg ( o.a eTrex Legend , eTrex Vista , GPS V , GPSmap 60C(S) , GPSmap 76 , GPSmap 76S , GPSmap 76C(S) , GPSmap 176© , GPSmap 276 , GPSmap 196 , GPSmap 296 , iQue 3600 , Streetpilot III en Streetpilot 2610 ) . De software is gebruiksvriendelijker samengesteld dan de huidige Stafkaart CD's , en ondersteunt ook toestellen met kleurenscherm .

 

---

 

Deze kaart werd ontwikkeld op basis van de gegevens van het Nationaal Geografisch Instituut van België (NGI).

 

Een enkele cd-rom dekt gans België met de keuze tussen Nederlands en Frans.

Hij heeft maar een minimum van 8 MB intern geheugen nodig voor het inlezen van kaarten, maar weliswaar, is het programma meer gebruiksvriendelijk met meer geheugen en een kleurenscherm, en kan alleen werken met een Garmin GPS.

 

---

 

Deze software is GEEN vervanging van de Mapsource CitySelect of City Navigator software omdat er geen autorouting - ondersteuning is . Hierdoor kan de GPS dus niet zelfstandig routes (her)berekenen . De functionaliteit komt wel overeen met de Mapsource Metroguide ( eTrex Legend / Vista ), maar biedt natuurlijk een veel groter kaartdetail

Het is dus wel de ideale software voor wandelaars , fietsers , mountainbikers , ... die off road rijden op wegen die niet op de standaard kaartsoftware aangegeven staan , want nu kun je niet alleen je aangemaakte routes , maar ook de kaart zelf naar de GPS over zetten .

bewerkt door LucVG
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ge ziet, ge moet ze rap ni oordelen over die belgen, he...  :cry:  ;)  :D

@PEKA.

 

Tuurlijk wel. Die KLIK2 van Skygge zegt me niets. Ik reageer op Lupardi en zijn plaatke. Dat is toch duidelijk een Belgische kaart en een 60C of CS ;) Nu niet direct met al die rode icoontjes gaan wapperen. Het blijven toch Belgen.

 

@LucVG

 

Zou jij je advertentie willen aaanpassen naar een normaal bericht?

Als je wilt adverteren dan heeft Geoman nog wel ruimte voor een Banner denk ik, alhoewel hij daar zelf ongetwijfeld anders over denkt.

Zulke postings horen in in de off topic serie onder te koop aangeboden.

 

 

GRTZ

 

Kruimeldief :thumbup: Wie leverworst kauwt en een weduwe trouwt, weet nooit wat erin is gedouwd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zal het aanpassen, maar dit komt gewoon uit verschillende draadjes van dezelfde vraag....

 

Ik veronderstel dat het ook enkel de link is onderaan die weg moet. Met deze dan ook gedaan en .... SORRY ! (was niet de bedoeling trouwens)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niks moet van mij. Ik ben geen moderator hier.

Als ik te ver ga krijg ik ook een reprimande :cry:

Je posting lijkt (nu ook nog) op een stukje reclame cq advertentie. Je schrijft:

 

Vanaf half juni verwachten we namelijk de reeds lang aangekondigde Topo Belg - kaartsoftware

 

Het verheugt ons de beschikbaarheid voor de tweede week van juni te mogen aankondigen van de eerste topografische kaart van België die op een GPS kan geladen worden.

 

prijs is 92 € incl BTW

 

Dat duidt in ieder geval erop dat je het zelf te koop hebt ;) De rest van je posting is ook gewoon reclame voor het produkt.

 

Nogmaals, ik ben geen moderator anders had ik wel sterretjes geplaatst. :thumbup:

 

Het had ook iets onpersoonlijker gemeld kunnen worden. Trouwens, ik ga er ook vanuit dat het nu ook niet direct de bedoeling is om hier een produkt als zodanig te koop aan te bieden.

 

GRTZ

 

Kruimel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb het programma niet eens, hoor...

 

intussen is het een en 't ander aangepast. Weet niet of het zo voldoende is. Bedoeling was gewoon informatief de info door te geven. (zal toch eerst eens de forumregels aandachtig moeten lezen...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Inmiddels is er meer bekend over de Garmin Topo Belgie. Er is een webpage opgedoken GPS center

Er zijn veel plaatjes nu en daar vallen al wel wat conclusies uit te trekken.

Ten eerste dat de kaartmakers dol zijn op letters. Aanduidingen waarvoor normaler wijze op een topo-kaart een symbool wordt gebruikt of een inkleuring, staan hier in tekst. Voorbeelden: naaldhout, gemengd bos, begraafplaats, baan, paal, waterloop. enz. enz.

Ten tweede: vele dingen zijn dubbelop: een blauwe kronkelende lijn is een beekje. Daar hoeft 'waterloop' niet bij te staan. Een pad hoeft geen 'pad' of 'baan' erbij te hebben staan.

Ten derde: diverse symbolen zijn vervangen door simpele punten met bijschrift. Symbolen voor soort bos zijn niet aanwezig.

Ten vierde: de hoogtelijnen staan er wel op. Hoera!

Ten vijfde: waterlopen hebben een naam. Die staat niet op de kaart.

 

Ik denk dat die tekstvloed komt omdat ze ook rekening moeten houden met z/w schermpjes waarop je lastig onderscheid ziet tusen water en weg.

Mischien iets voor de volgende uitgave? Een z/w versie met teksten en een kleurversie met gekleurde symbolen zonder (detail overdekkende) tekst?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...