Spring naar bijdragen

Geocafé "het Opkikkertje" 2018


de kikkers

Aanbevolen berichten

Wij gaan naar Snowdonia (Noord Wales).

Nog 1 dagje werken en de caches uitzoeken/in de GPS zetten. Daarna zijn we klaar voor vertrek.

We merken wel aan het zebravinkje dat hij nu veel meer reageert op ons. Kon ik een week geleden nog "stiekem" de woonkamer inkomen. Nu wordt er al getoeterd als de wekker gaat. En dan moet ik nog naar beneden gaan.

We vinden hem dan ook extra zielig als hij alleen is als wij weg zijn. Dan heeft hij helemaal niets meer om hem heen om op te reageren (behalve degene die hem voer en water komt geven natuurlijk).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb geen verstand van vogels, maar ....

- een radiootje aan- en uit laten zetten door de oppas ( of een verlengsnoer naar de buren, die de stekker s'morgens en s'avond 'bediend' )?

- de vogel dichter bij het raam zetten, voor beter uitzicht?

Ps. Veel plezier in Wales !

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is er een vogelvereniging bij jullie in de buurt? Vaak zijn daar wel leden die zebravinkjes hebben, maar of dat op zo korte termijn te regelen is, weet ik ook niet. Als je er geen kunt kopen zou je ook kunnen overwegen om het kooitje met vink tijdelijk bij iemand te plaatsen die ook vogeltjes heeft.

Fijne vakantie Tovenaartje, ik hoop dat je mooie caches vindt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Technisch teamlid heeft gisteren alsnog een vrouwtje kunnen kopen. Niet bij de winkel die vrijdag met zekerheid wist te melden er op dinsdag wel eentje te hebben, maar bij een winkel die een week geleden zei: waarschijnlijk over een maand. Gisterochtend werd het misschien vrijdag of zaterdag. En toen geregeld was dat iemand voor ons dan dat vogeltje zou gaan halen, meldde de verkoper dat er zojuist 2 koppeltjes geleverd waren, waarvan 1 vrouwtje voor ons gereserveerd was.

Toen het vrouwtje in de kooi werd "vrijgelaten" had het mannetje geen oog meer voor ons, maar alleen voor zijn nieuwe maatje. En vannacht hebben ze al direct samen in het nestje geslapen.

Wij kunnen met een gerust hart op vakantie.

Nog even wat caches laden en dan kunnen we vertrekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een uitgebreid Engels ontbijt klaargezet.

En lunchpakketjes voor iedereen die net als wij op pad gaan.

We hebben deze vakantie nog geen cache gevonden (ook niet gezocht), maar dat komt wel goed.

Vandaag staat de Yr Aran (bergje van 747m hoog) op het programma. Op de top ligt een cache, dus dat zal een leuke eerste cache van de vakantie zijn.

Ik hoop zelf om woensdag de Snowdon (1085m) te doen, maar met nog veel meer rustigere en nog mooiere opties voor wandelingen weet ik niet of we die nog wel gaan doen deze vakantie.

Afgelopen vrijdag dachten we na een stukje met een steile klim (310m verticaal op nog geen km horizontaal) terug te gaan door het bos. Blijken die Welshmen ook daar allemaal klimmetjes in te stoppen. In totaal zijn we toen dus deels ongepland ruim 500m omhoog gegaan. En dat voor een opwarm wandelingetje van 9 km.

Onze eerste rustdag hebben we er dus maar direct achteraan geplakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veel plezier daarzo en voorzichtig met de enkels en de knieën ( en de bijbehorende spieren ). Hopen dat het Engelse weer zich van z'n beste kant laat zien. In de zon ziet alles er veel leuker uit, vooral boven op een 'bult'. Graag wat mooie foto's...

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een verhalen over een eenzame zebravink, die toch weer een maatje krijgt,  en Welshe klimmetjes.

Ik hou het op de Utrechtse Heuvelrug: 2e Pinksterdag heerlijk gefietst, over de Amerongse Berg naar kasteel Amerongen voor de Dag van het Kasteel
en daarna via de dijk richting Wijk bij Duurstede naar ridderhofstad Sterkenburg. Uiteindelijk zelfs even over voormalige vliegbasis Soesterberg.

Zon te over om buiten te vertoeven. (lijkt wel een pseudo-palindroom) :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gezellig Regenboog! Ik schuif aan ? 
Wel in het nieuwe café. Zo te zien heb je de voordeur al gevonden! 

(Dit oude café gaat even op slot. De deur van ons nieuwe café staat hier open )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...