Spring naar bijdragen

Geocafé "het Opkikkertje" 2018


de kikkers

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal

Het belooft vandaag weer een mooie dag te worden. Er zijn al lunchpakketjes voor de mensen die vroeg op pad willen. Voor degenen die niet op meivakantie gaan en toch lekker rustig aan doen, serveren we straks de lunch op het terras. De narcissen van kikker staan nog te bloeien, dus het ziet er extra gezellig uit.

Fijne dag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Goedemorgen allemaal

Hier schijnt en klein oranjezonnetje, maar het schijnt beter te worden vandaag. Natuurlijk is ons café oranje versierd. Het grote scherm staat aan voor wie naar het bezoek aan Groningen wil kijken.

Voor bij de koffie zijn er oranje tompoucen en vanmiddag schenken we een oranjebitter. Voor iedereen die vandaag op pad gaat, naar een Oranjemarkt of lekker cachen, ligt er een lunchpakketje klaar.

Fijne dag allemaal

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een stralend blauwe lucht hier. Ik heb al lunchpakketjes gemaakt voor de mensen die vroeg op pad willen gaan. Straks ga ik weer eens een keer naar de markt. Ik zal vers fruit meenemen, dan maken we fruitsalade voor bij de lunch. Misschien zijn er nog raapsteeljes, dan zijn die voor vanavond.

Fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn dat jullie het terras klaargezet hebben. Ik schuif ook even aan, ik ben dol op ijs!

Zullen we vanavond huzarensalade eten? Er is genoeg en ik hen nog wel tijd om er extra rauwkost bij te snijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen

Het café is schoongemaakt en versierd voor morgen. Voor de moeders onder ons staat er dan een verrassing klaar. Omdat het voor veel mensen een lang weekend is, denk ik niet dat het druk wordt in het café vandaag. Misschien wat voorbijgangers voor een drankje op het terras. Er liggen lunchpakketjes klaar voor de cachers die onderweg wat willen eten.

Fijne dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier liggen alleen het bed, de tafel en de bank vol met spullen die voor de vakantie ingepakt moeten worden.

Buiten is niets bijzonders te zien, dus we richten onze aandacht op binnen.

Oh ja, en we hebben een zielig zebravinkje. Het vrouwtje is dinsdag dood gegaan, maar we kunnen door het broedseizoen geen nieuwe krijgen. Het mannetje zit dus al bijna een week in zijn eentje in de kooi. We hopen dinsdag alsnog een maatje voor hem te kunnen kopen, zodat hij niet tijdens onze vakantie alleen is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Arm vinkje. 

Kan je geen foto in zijn kooitje hangen? 

Oh en wat betreft de regen, hier is de waterstand in de vijver nog steeds niet bijgevuld na dat mooie weer van de afgelopen tijd. 

bewerkt door Helmine
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is en flinke wolkbreuk geweest!  Hier heeft het bijna de hele dag een beetje geregend.

Over een tijdje kun je waarschijnlijk wel weer zebravinkjes kopen Tovenaartje. In het broedseizoen is het inderdaad veel lastiger. Dat merken wij ook. Mijn partner houdt vogels en het gebeurt soms dat er één van een koppeltje doodgaat, natuurlijk altijd op een moment dat het niet uit komt. Waar ga je op vakantie Tovenaartje?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...