Spring naar bijdragen

Heeft De Handheld Gps Nog Toekomst?


Diederikus

Toekomst dedicated gps  

112 leden hebben gestemd

  1. 1. Als het apparaat waarmee je nu cachet het zou begeven, wat zou je dan aanschaffen?

    • Een handheld GPS
      91
    • Een smartphone
      10
    • Iets anders
      0
    • Niets
      0
    • (nog) Geen idee
      3
    • Beide
      8
    • Anderszins
      0


Aanbevolen berichten

Er zijn op dit forum inderdaad enkele leden, die sinds enige tijd behoorlijk veranderd zijn. Ik noem geen namen, maar ik ben waarschijnlijk niet de enige die dat is opgevallen. Sommige leden zijn qua schrijfwijze ( zowel inhoudelijk als tekstueel ) behoorlijk veranderd. Stond enige maanden geleden hun dichtwerk o.a. nog vol met sgrijfvouten, ondiudelykheden en was de semanhnag tussen de zinnen niet te finden of was het nied mogelijk om deze te schijden.

De laatste tijd verbaas ik me regelmatig over de teksten die ze produceren, want deze zijn makkelijk te lezen, hebben bijna geen schrijffouten meer, zijn veel vriendelijker van opzet en hebben ook inhoud.

Ik ben nooit zo scherp in die dingen. Over wie heb je het in vredesnaam?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

  • 2 months later...
Op 16-11-2017 om 11:19 AM zei Linkalovers:

 

Ja inderdaad, het is maar net in welke poel is vist.

 

Ik kan niet zien wie op ´Handheld´ heeft gestemd, maar verwacht dat dit voor een groot gedeelte de bekende club is, die al jaren een gps heeft. ´Nieuwelingen´ zullen eerder voor een andere optie ( dan 'Handheld' ) kiezen.

 

 

Of je voor of achter het net vist maakt voor mij geen verschil ik vind zelf een handheld prettiger

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik ook een handheld en zal dat ook voorlopig nog wel blijven doen.
Telefoon is wel handig als de ontvangst niet best is van de GPS, je kan dan even de satelietfoto inschakelen op de kaart, waarbij je goed beeld hebt aan welke kant van een bruggetje bijvoorbeeld de cache ligt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 23-2-2018 om 9:22 AM zei rcairpower:

....Telefoon is wel handig als de ontvangst niet best is van de GPS....

De gps in m'n mobiel is goed, maar die in m'n Garmin is echt beter. Dus wanneer die 'midden op de heide' stopt, ben ik verloren :clown: en kan ik m'n mobiel hooguit gebruiken voor ...... HELP :oops:

5 uur geleden zei Team Gelaen:

Dat laatste zie je toch ook op je handheld?

Misschien nog een gps zonder kaart? 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Team Gelaen:

Bestaan die nog? Ik heb van 2004 tot 2010 of zo ook zonder kaart gecached.

Etrex 10.  Zie....En verder. De Garmin eTrex 10 blijft een instapmodel, het geheugen is niet uitbreidbaar en er kunnen geen kaarten in het toestel geladen worden.....

 

Alhoewel: www.gps-expert.nl Kaarten op de Garmin eTrex10 plaatsen....houd voor de uiteindelijke kaart een maximum van 5 MB aan....

Een 'postzegel' laden kan dus wel. Dat doet me denken aan m'n oude Garmin Legend, daarop kon een kaart van max. 8mb.

bewerkt door Linkalovers
  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...
12 uur geleden zei Twentse Mug:

Heeft er al iemand geocaches gevonden met een smartwatch?

Misschien is dit een uitdaging voor iemand?

Vaak werken smartwachtes samen met een smartphone. En mocht dit niet zo zijn, dan hebben mensen die een smartwatch hebben, vast en zeker ook een smartphone. Ik kan me niet voorstellen dat deze mensen nog een Nokia 3110 ( of zoiets ) gebruiken, maar wel dat ze misschien nog ergens een Nokia 9300 communicator in de kast hebben liggen.

Dus waarom moeilijk doen, als het makkelijk kan. Of .......... toch proberen omdat het zou moeten kunnen?

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een mooie Apple Watch, een heerlijk apparaatje. Je kunt er mee navigeren, maar dat vind ik persoonlijk niet zo handig. Ik gebruik het om mijn muziek te bedienen onderweg en om mijn stappen en fietskilometers bij te houden. Je kunt er ook op zien hoe laat het is trouwens ?

Caches vinden doe ik nog steeds met de GPS en mijn onafscheidelijke telefoon. Ik kan me de laatste keer dat ik een cachebeschrijving heb uitgeprint niet meer herinneren ? De beschrijvingen staan in de telefoon, navigeren nog steeds met de 60CSX.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Een handheld natuurlijk (GPSr). We cachen sinds 2003 en gebruiken zowel de smartphone als de GPSr (Garmin 60Cx). Natuurlijk kijken we wel eens op de smartphone als we toevallig ergens willen kijken of er een cache ligt. Waarom de hand GPSr? Veel minder kwetsbaar, beter tegen slecht weer bestand, en vooral: voeding uit penlights. Ook vind ik de aanwijzing -als je dicht bij de cache bent- handiger.

Ik weet het: het kan allemaal ook met een smarthpone. Maar zoals met alle functionaliteiten op een smartphone is het een compromis. Ik gebruik ook nog altijd een digitale spiegelreflex camera. Het is voor dat doel gemaakt en verder nergens voor. Een smartphone is voor alles gemaakt en voor niks in het bijzonder. Het is maar wat je wilt: voor veel mensen zal de smartphone absoluut voldoen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hou het nog steeds op een papieren beschrijving en de GPS om te navigeren.

Heb ooit weleens geprobeerd om paperless te cachen maar dat vind ik echt niet werken. Ik hou mij smartphone lekker op zak en geniet van de rust in een natuurlijke omgeving. Af en toe een blik op de GPS om te zien of het goede pad gevolgd wordt en weer lekker verder stappen.
Oeps, wat zeg ik nu weer? Het lijkt wel het ouderwetse Geocachen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...