Spring naar bijdragen

Heeft De Handheld Gps Nog Toekomst?


Diederikus

Toekomst dedicated gps  

112 leden hebben gestemd

  1. 1. Als het apparaat waarmee je nu cachet het zou begeven, wat zou je dan aanschaffen?

    • Een handheld GPS
      91
    • Een smartphone
      10
    • Iets anders
      0
    • Niets
      0
    • (nog) Geen idee
      3
    • Beide
      8
    • Anderszins
      0


Aanbevolen berichten

 

 

Er is nogal wat verschil tussen de gps van een samsung en een iphone.

 

Deze opmerking verbaast me. In dit hele draadje zeer stellig m.b.t. allerlei beweringen, maar van deze opmerking wordt niemand iets wijzer.

 

 

Tussen een samsung en een iphone heb je te maken met verschillende gps-chipsets, verschillende firmware, verschillende apps en verschillende antennes.

 

 

Iedereen die iets technisch is, zou dat ook kunnen 'bedenken'. Maar gezien de titel van dit draadje, weet je ook wat m.b.t. werkelijke nauwkeurigheid?

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Gelukkig we zijn eruit. Er is blijkbaar empirisch vastgesteld dat Barry deze maal ongelijk heeft en de smartfoon nauwkeuriger is dan de handheld :kissie:

@Linkalovers. De vergelijking van prijzen van een GPS met die van een smartfoon gaan natuurlijk een beetje mank omdat nu eenmaal de meesten al een smartfoon in het bezit hebben.

Nou weet ik wel dat een aantal wat oudere leden hier waarschijnlijk nog met een Ericsson GF 768 rondlopen omdat die er van overtuigd zijn dat daar de antenne goed geplaatst is, desalnietemin ik kan je verzekeren dat het merendeel, of ze nu wel of niet geocachen, al in het bezit zijn van een iets modernere variant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

 

 

Handheld, misschien niet altijd even snel maar in het bos en dan vooral in het buitenland vele malen nauwkeuriger.

Ben er nu ook aan gewend, dat scheelt ook.

Hoe weet je dat ie nauwkeuriger is?

Omdat de smartphone altijd een stuk meer afwijking heeft.

Wat apart een smartphone die blijkbaar in het bos vooral in het buitenland minder nauwkeurig is

Ja gek he! :D

Welke bron heb jij voor deze beweringen? Of zelf verzonnen?

Wat is dit nou weer voor iets?

Mijn eigen gps is nauwkeuriger dan mijn eigen smartphone.

Daarom verkies ik de handheld boven mijn smartphone.

 

Dat dat mijn ervaringen zijn wil toch niet zeggen dat dit de algemene tendens is.

Ik verklaar alleen mijn eigen keuze op de poll.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na een slordige analyse denk ik te kunnen voospellen welke kant het opgaat. Niet zo moeilijk, die voorspelling kan iedereen doen.
De handheld gps heeft nog een middellange termijn toekomst.
Nieuwe cachers hebben reeds de nieuwste smartphone, die je gratis of met geringe bijbetaling kunt krijgen op voorwaarde dat je een duur abonnement afsluit, zeg 50 euro per maand. Waarom zou je dan nog een handheld aanschaffen?
Ik heb 7 jaar geleden een Etrex Legend HCX gekocht voor 160 euro of zoiets. Eenmalige uitgave, geen abonnementskosten. Hij voldoet nog steeds prima. De cynicus zal misschien zeggen: ja kunst, je hebt hem pas 319 keer gebruikt. Mis, naast het geocachen zit hij altijd op het stuur van mijn fiets, zodat ik kan zien hoe snel of langzaam ik fiets en of ik genoeg afstand heb afgelegd om weer naar huis te mogen. En waar mijn huis zich bevindt.
Maar goed, ik ga met mijn tijd mee tot op zekere hoogte. Ik heb ook een smartphone die alles kan, Samsung Grand Prime. Gratis bij een abonnement van 18 euro per maand.

De jeugd heeft de toekomst en daar past geen handheld gps meer in. De nauwkeurigheid van inmeten is een ander verhaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

noukeurigheid bij inmeten is niet meer belangrijk, het spelltje geocachen gaat tegenwoordig om het zoeken

en wat is er nu leuker om mensen te laten zoeken, afwijkingen van meer dan 10 meter worden voor lief genomen en niet bijgesteld

behalve als het voor hun eigen deur plaatsvind dan is plotseling een huisnummer noodzakelijk om niet de tuin van de buuren om te spitten

bij de bermkokers maakt het niet uit of er 3 afrasteringspaaltjes worden ondermijnd of 3 bomen bekans worden ontwordelt door gestreste zoekers omdat er nog 60 andere raketkokers gezocht MOETTEN worden voor een compleet plaatje

 

Barny

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas ervaar ik hetzelfde als Barny. En dan komen we weer uit op natuurbeleving of prestatiecachers. Normen en waarden vs scores. En tegenwoordig moet alles snel en schijnt alles maar te moeten kunnen. Verloedering zal ook steeds meer in onze hobby plaatsvinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

.....aangezien veel cachers op dit forum misleid lijken te zijn door Russische websites met nepnieuws.

Goh, uhé, tja……. JA, nu het zo zegt !!!

 

Er zijn op dit forum inderdaad enkele leden, die sinds enige tijd behoorlijk veranderd zijn. Ik noem geen namen, maar ik ben waarschijnlijk niet de enige die dat is opgevallen. Sommige leden zijn qua schrijfwijze ( zowel inhoudelijk als tekstueel ) behoorlijk veranderd. Stond enige maanden geleden hun dichtwerk o.a. nog vol met sgrijfvouten, ondiudelykheden en was de semanhnag tussen de zinnen niet te finden of was het nied mogelijk om deze te schijden.

De laatste tijd verbaas ik me regelmatig over de teksten die ze produceren, want deze zijn makkelijk te lezen, hebben bijna geen schrijffouten meer, zijn veel vriendelijker van opzet en hebben ook inhoud. Persoonlijk kon ik deze snelle verandering al niet verklaren, maar ……. het zou inderdaad een Russische bot kunnen zijn, die een poging deed om deze hechte club uiteen te drijven. Hebben meer forumgenoten dit idee?

 

62495773-orange-robot-isolated-on-white-

bewerkt door Linkalovers
  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

.....aangezien veel cachers op dit forum misleid lijken te zijn door Russische websites met nepnieuws.

Goh, uhé, tja……. JA, nu het zo zegt !!!

 

Er zijn op dit forum inderdaad enkele leden, die sinds enige tijd behoorlijk veranderd zijn. Ik noem geen namen, maar ik ben waarschijnlijk niet de enige die dat is opgevallen. Sommige leden zijn qua schrijfwijze ( zowel inhoudelijk als tekstueel ) behoorlijk veranderd. Stond enige maanden geleden hun dichtwerk o.a. nog vol met sgrijfvouten, ondiudelykheden en was de semanhnag tussen de zinnen niet te finden of was het nied mogelijk om deze te schijden.

De laatste tijd verbaas ik me regelmatig over de teksten die ze produceren, want deze zijn makkelijk te lezen, hebben bijna geen schrijffouten meer, zijn veel vriendelijker van opzet en hebben ook inhoud. Persoonlijk kon ik deze snelle verandering al niet verklaren, maar …

 

 

Ik wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jammer dat er geen namen genoemt worden, nu voelt iedereen zich hoogstwaarschijnlijk zwaar aangesproken en verkeren ze daardoor in permanente staat van ontredderde verbijstering

gelukkig kan ik me geen enkele reden bedenken om mij ook maar een fractie van het geschrevenen aangesproken te voelen

 

Barny

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...