Spring naar bijdragen

Heeft De Handheld Gps Nog Toekomst?


Diederikus

Toekomst dedicated gps  

112 leden hebben gestemd

  1. 1. Als het apparaat waarmee je nu cachet het zou begeven, wat zou je dan aanschaffen?

    • Een handheld GPS
      91
    • Een smartphone
      10
    • Iets anders
      0
    • Niets
      0
    • (nog) Geen idee
      3
    • Beide
      8
    • Anderszins
      0


Aanbevolen berichten

Ooit begonnen door de cachebeschrijving goed te lezen en de situatie ter plaatse te bekijken- gewoon je speurneus gebruiken.

Al te vaak zie je door de bril van de GPS of smartfoon niet direct dat er nog een weg, kanaal of ander obstakel tussen jou en de cache zit.

 

Geniet gewoon van de omgeving en de onverwacht mooie plekken waar je soms terecht komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

mijn vermoeden is als je deze zelfde Poll voorlegt op de facebookgroep "geocachen voor iedereen" dat de uitkomst er totaal anders uit ziet,,,,

 

 

Barny

Wel, dat heb je dan mis.

 

28btq9w.png

Het megaevent gaf eigenlijk al een clou. De spruitjeslucht van de conservatieve oudere familiegeocacher die gezellig samen puzzelt, wandelt en Oudhollandse spelletjes doet zoals sjoelen en Lingo walmde er vanaf. Zo ook dus in de faceboekgroep "Geocachen voor iedereen".

bewerkt door Diederikus
  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou nou, Died een groep met 8222 leden en daarvan hebben er nog geen 100 een gps,

denk je nu echt dat de telefoon cachers zich in hun broek laten kijken? die schamen zich natuurlijk helemaal rot, over het algemeen voelen telefoonprutser zich ten opzichte van GPS cachers sterk minderwaardig en gaat hun falen natuurlijk niet in een pol uitdragen, zijn ook minder geïnteresseerd in het spelletje dus reageren gewoon niet, dat is natuurlijk allemaal in complete overeenstemming van de mentaliteit van de grootste gedeelte van die Facebook groep,

ik ga er vanuit wat ik in het veld zie, bij een cache die is geplaatst in de geest van de eenvoudige principes van het spel kom ik meer mensen tegen met een GPS bezig zijn

bij reeksje, weggegooide kokers en al het ander geoafval wat er door onwetende rondgestrooid word, zie ik mensen struinen met een telefoon voor hun borst klemmend, zich totaal niets interesseren voor de omgeving en zich niet de bekommeren om de veiligheid van de cache (alhoewel het laatste bij dat geoafval wel een bijkomend voordeel is)

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over het algemeen hebben telefoons met GPS aanzienlijk meer afwijking. Soms springt de GPS tientallen meters ver. Met de handheld nooit problemen mee gehad. Het valt me überhaupt op dat ik steeds meer caches met afwijking vind. Misschien ingemeten met de telefoon? Of ben ik gewoon teveel verwend in de oude tijd, dat iedereen nog met de handheld inmat? En moeite deed om zo min mogelijk afwijking te krijgen?

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En moeite deed om zo min mogelijk afwijking te krijgen?

 

spijker op zijn kop....

 

als je een cachepgina aanmaakt zie je meteen op een kaartje waar je volgens de pagina de cache heb geplaatst, en nog krijgen ze het voor elkaar om soms tot ruim 100 meter er naast te zitten, en dan denk ik wel eens,,, kijken ze wel? snappen ze het wel? wat is er moeilijk aan?

 

 

Barny

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Quote: nou nou, Died een groep met 8222 leden en daarvan hebben er nog geen 100 een gps, denk je nu echt dat de telefoon cachers zich in hun broek laten kijken?

 

Even kijken of ik het snap, rechtlijnig denken dus:

8222 leden, nog geen 100 GPSsen, nog geen 30 smartphones, ongeveer 20 mensen die beide gebruiken of iets anders -> ongeveer 8070 leden die intussen een andere hobby hebben??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Quote: nou nou, Died een groep met 8222 leden en daarvan hebben er nog geen 100 een gps, denk je nu echt dat de telefoon cachers zich in hun broek laten kijken?

 

Even kijken of ik het snap, rechtlijnig denken dus:

8222 leden, nog geen 100 GPSsen, nog geen 30 smartphones, ongeveer 20 mensen die beide gebruiken of iets anders -> ongeveer 8070 leden die intussen een andere hobby hebben??

In de broek?? In de hand toch zeker?!

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

die schamen zich natuurlijk helemaal rot, over het algemeen voelen telefoonprutser zich ten opzichte van GPS cachers sterk minderwaardig en gaat hun falen natuurlijk niet in een pol uitdragen,

Ik heb niet het flauwste benul waar je het over hebt. Waarom zou iemand die cachet met een smartphone zich schamen?

 

Inmiddels zijn de deelnemersaantallen aan de poll verdubbeld. De onderlinge verhoudingen in de uitkomst zijn ongeveer gelijk gebleven. De voornaamste reden dat maar een klein deel van de 8200 leden reageert is de hoge berichtensnelheid. Sinds de poll gisteren zijn er alweer zo'n 30 nieuwe berichten geplaatst. De levensduur van een draadje daar is meestal maar een halve dag. Daarna zinkt het snel weg in de vergetelheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Quote: nou nou, Died een groep met 8222 leden en daarvan hebben er nog geen 100 een gps, denk je nu echt dat de telefoon cachers zich in hun broek laten kijken?

 

Even kijken of ik het snap, rechtlijnig denken dus:

8222 leden, nog geen 100 GPSsen, nog geen 30 smartphones, ongeveer 20 mensen die beide gebruiken of iets anders -> ongeveer 8070 leden die intussen een andere hobby hebben??

alweer de spijker op zijn kop :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Quote: nou nou, Died een groep met 8222 leden en daarvan hebben er nog geen 100 een gps, denk je nu echt dat de telefoon cachers zich in hun broek laten kijken?

 

Even kijken of ik het snap, rechtlijnig denken dus:

8222 leden, nog geen 100 GPSsen, nog geen 30 smartphones, ongeveer 20 mensen die beide gebruiken of iets anders -> ongeveer 8070 leden die intussen een andere hobby hebben??

alweer de spijker op zijn kop :)

 

 

Jij werkt duidelijk niet bij het CBS :no::wink2:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik een smartfoon vanwege ondermeer de robuustheid. De galaxy s4 active van mij is bijvoorbeeld waterbestendig en kun je een uur lang 1 meter onder water houden en hij doet het nog. Dan heeft de app Locus Map onwijs veel mogelijkheden, erg veel kaarten en ik denk meer mogelijkheden dan een gps qua filters en dergelijke. Verder is de nauwkeurigheid van een smartfoon groter. Die van mij heeft een gps-chipset van het type sirfstar-iv die heel erg precies is en die je alleen op high-end gps-en vindt. Batterijduur vind ik niet zo'n probleem want ik kan op mijn smartfoon batterijen wisselen zoals bij een gewone gps. De batterijen zijn bovendien buiten het toestel oplaadbaar, 's avonds laad ik 2-3 batterijen op voor de volgende dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik een smartfoon vanwege ondermeer de robuustheid. De galaxy s4 active van mij is bijvoorbeeld waterbestendig en kun je een uur lang 1 meter onder water houden en hij doet het nog. Dan heeft de app Locus Map onwijs veel mogelijkheden, erg veel kaarten en ik denk meer mogelijkheden dan een gps qua filters en dergelijke. Verder is de nauwkeurigheid van een smartfoon groter. Die van mij heeft een gps-chipset van het type sirfstar-iv die heel erg precies is en die je alleen op high-end gps-en vindt. Batterijduur vind ik niet zo'n probleem want ik kan op mijn smartfoon batterijen wisselen zoals bij een gewone gps. De batterijen zijn bovendien buiten het toestel oplaadbaar, 's avonds laad ik 2-3 batterijen op voor de volgende dag.

 

Heb je aandelen bij Samsung? Wat een onzin hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal ook niet beweren dat de nauwkeurigheid van de smartphone beter is als die van de dedicated gps, maar ook niet dat die ervoor onder doet. Het is maar welke gps je vergelijkt met welke smartphone.

 

Zo is de ontvangst en nauwkeurigheid van mijn Samsung Galaxy A3 (2017) prima, terwijl die van een eerdere Motorola zeker minder was. Niet slecht, maar duidelijk minder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...