Jump to content
  • 0
etiennemichielsen

Oplossingen Van Caches Op Barny's Website

Question

Beste geocachers,

Onlangs werden twee van mijn caches gelogd door Barny met de tekst dat vele oplossingen gewoon op zijn website te vinden zijn. Ben ik de enige die hier principieel moeite mee heeft, of zijn er meerdere geocachers die dat onnodig en onwenselijk vinden?

Groet,

De Bottendaler

• Upvote 2

Recommended Posts

• 0

voor mij ook onverwacht, zal wel komen door de aandacht die er hier aan geschonken word :)

alhoewel de meeste kijkt of het allemaal nog werkt,

een gedeelte van de bezoekers kopieert (voor de zekerheid) de pagina

en een ander gedeelte van de bezoekers is nieuwsgierig of hun discuffer trackable er al bij staat

Barny

Samen maken we de lijst beter

• 0

Wees er maar trots op Barny. :blink:

Maar wat ik vanuit dit draadje vooral meeneem, is dat het egoïsme (het ikke ikke ikke en de rest kan stikken ...) ook in geocaching-land voor een flink aantal "geocachers" de belangrijkste drijfveer is geworden voor hoe men het spelletje beleeft en hoe men het spelletje dus speelt. Dat daarbij voorbij gegaan wordt aan de bedoeling van het spelletje en de wensen van de cacheplaatsers wordt door deze "cachers" als volstrekt irrelevant terzijde geschoven.

Persoonlijk vind ik het een bedenkelijke ontwikkeling. Vooral als je bedenkt dat een aantal van hen jarenlang vol heeft gehouden bezorgd te zijn over de verloedering binnen het geocachen, maar nu actief bijdraagt áán die verloedering.

Jammer! Maar goed, misschien past het wel in deze tijd.

• Upvote 5

• 0

.. het egoïsme (het ikke ikke ikke en de rest kan stikken ...) ..

Jammer! Maar goed, misschien past het wel in deze tijd.

Haal dat misschien gerust weg. Kijk eens hoe de presidenten van een aantal grote landen zich gedragen: Trump, Putin, Erdogan, Macron, Maduro, ..

Ze spiegelen zichzelf graag in hun eigen luchtbel. Tijd om wat spelden neer te leggen zou ik zeggen.

• Upvote 5

• 0

Wees er maar trots op Barny. :blink:​er is dus een hele duidelijke behoefte aan een openbare database, en dat is wat mij het meest verwonderlijke is

Maar wat ik vanuit dit draadje vooral meeneem, is dat het egoïsme (het ikke ikke ikke en de rest kan stikken ...) ook in geocaching-land voor een flink aantal "geocachers" de belangrijkste drijfveer is geworden voor hoe men het spelletje beleeft en hoe men het spelletje dus speelt. ​dat is ook raar, ben ik helemaal met je eens, wat voor mij opvalt is dat er puzzelcache eigenaren zijn die het dus voor anderen willen bepalen hoe zij hun hobby spelen, en als de bezoeker het spelletje niet volgens hun richtlijnen word gespeelt die ander niet zijn cache mag vinden/loggen, komt mij ook erg egoïstisch over

Dat daarbij voorbij gegaan wordt aan de bedoeling van het spelletje de bedoeling van het spelletje is toch het naar buiten gaan en genieten? en de wensen van de cacheplaatsers wordt door deze "cachers" als volstrekt irrelevant terzijde geschoven.​ ik mag toch echthopen dat de wens van elke cacheplaatser dat zijn cache gevonden/genoten word?

Persoonlijk vind ik het een bedenkelijke ontwikkeling. Vooral als je bedenkt dat een aantal van hen jarenlang vol heeft gehouden bezorgd te zijn over de verloedering binnen het geocachen, maar nu actief bijdraagt áán die verloedering.

​ik denk dat je hiermee ook een beetje mij bedoeld,,,, ik trek in iedergeval de schoen aan......

​maar ik weet niet wat jij nu "de verloedering" vind, maar als ik jou bericht lees vind jij verloedering dat er cacheeigenaren zijn die hun cache's verborgen willen houden voor mensen met een normaal IQ en voor mensen die liever buiten gaan spelen zoals Groundspeak het in hun 101 heeft gezet, en dus nu niet meer mensen bij hun cache kunnen weghouden...

​maar dat is niet de verloedering waar ik altijd op geageerd heeft, dan ben ik waarschijnlijk nooit duidelijk genoeg geweest in mijn posten

Jammer! Maar goed, misschien past het wel in deze tijd. ​het past helemaal in deze tijd dat mensen met een gemiddeld IQ ook gewoon volledig mee mogen doen met een heel simpel spelletje zoals geocaching, en op plekken kunnen komen die zonder die lijst voor hun verborgen zouden blijven

​Barny

• Upvote 1

• 0

alle data tijdelijk openbaar geparkeerd op

Weer zo'n flutpuzzel waar ik niet uitkom.

De krasse knarren delen een voorliefde voor slowcachen, wandelingen in de natuur, koffie drinken en vervettende spijzen. Maar om te menen dat ze daarom bepaalde principes of denkbeelden gemeen hebben is volkomen belachelijk. Het feit dat Barny het het vaak met mij eens is vind ik zeer betreurenswaardig. We denken totaal verschillend, en het feit dat hij desondanks vaak tot dezelfde conclusies komt als ik, is wat mij betreft volkomen onverklaarbaar. Hoewel ik eigenlijk vind dat principes niet thuishoren in de wereld van een eenvoudig spelletje, moet ik toch bekennen dat ik het principe van gastvrijheid erg belangrijk vind.

Het maken van puzzels die de co zelf liever niet zou willen oplossen beschouw ik als niet gastvrij. Ook een koker, een flutlocatie of een claim van de legger (welke dan ook) beschouw ik als niet gastvrij.

De eindcoördinaten van mijn multi's stonden al heel snel op internet. Dat leverde grappige verhalen op. In het begin had men een typefout gemaakt in één van de coördinaten, zodat men de cache in een aanpalend bos 800 meter verderop zocht. Maar ook de eindcoördinatenlopers die net doen alsof ze de multi gelopen hebben leveren grappige verhalen op.

• 0

De discussie over het al dan niet acceptabel achten van het publiceren van oplossingen van puzzels speelt al jaren. Voor- en tegenstanders hebben hun eigen verhaal om hun gelijk te halen.

Ik dus ook.

Een nauwelijks oplosbare puzzel die jou brengt naar een micro kun je beter negeren. Dus het publiceren van de oplossing is slechts interessant voor de puntjesverzamelaars. Daar wil je als oprechte geocacher toch niet aan meewerken Barny?

Een leuke puzzel als proloog voor een mooie multi wil de oprechte geocacher toch zelf oplossen?

Getuigt het van fatsoen om de creaties van geocachers om zeep te helpen om mensen maar hun statistieken te kunnen laten bijwerken?

En met de eindcoördinaten op zak hoef je die vervelende multi niet te lopen als ik het goed begrijp.

Barny, begrijp ik het goed dat jij pleit voor traditionals op een bijzondere locatie? Dan is jouw database overbodig en zelfs onwenselijk. Met jouw database bereik je het tegenovergestelde van wat jij verkondigt.

• Upvote 3

• 0

De discussie over het al dan niet acceptabel achten van het publiceren van oplossingen van puzzels speelt al jaren. Voor- en tegenstanders hebben hun eigen verhaal om hun gelijk te halen.

Ik dus ook.

Een nauwelijks oplosbare puzzel die jou brengt naar een micro kun je beter negeren. Dus het publiceren van de oplossing is slechts interessant voor de puntjesverzamelaars. ​het woordje "dus" impliceert dat alleen puntjes verzamelaars micro's rapen? ben ik niet met je eens. er zijn genoeg mensen die het totaal niet interesseert wat ze rapen maar het wel leuk vinden om eens in een andere omgeving te zijn, of mensen die met vakantie zijn en ook op dat leuke plekje willen kijken maar door bijvoorbeeld de taalbarrière de puzzel niet kunnen oplossen

Daar wil je als oprechte geocacher toch niet aan meewerken Barny? ​de echte puntjes jagers hebben hun eigen en uitgebreide database's, die hebben die bewerkelijke site van mij helemaal niet nodig, die enkele puntje die ze via mijn database toch krijgen, wens ik ze veel plezier mee, zijn ze toch weer buiten geweest, dat is toch mooi

Een leuke puzzel als proloog voor een mooie multi wil de oprechte geocacher toch zelf oplossen? ​en als je dat niet kan, door bijvoorbeeld een toerist? of gewoon gebrek aan tijd? of gewoon geen zin om achter de computer te zitten verfstoffen maar liever buiten speelt, als de "puzzel" interessant/leuk genoeg is word hij vanzelf wel opgelost door de bezoeker

Getuigt het van fatsoen om de creaties van geocachers om zeep te helpen om mensen maar hun statistieken te kunnen laten bijwerken? ​dus jij beweert dat mensen die een database gebruiken om buiten te spelen, als vanzelf de cache slopen, vind ik nogal een botte uitspraak, die ik dan ook niet met je deel

En met de eindcoördinaten op zak hoef je die vervelende multi niet te lopen als ik het goed begrijp. ​in mijn gepubliceerde lijst toont alleen eind coördinaten van puzzel cache's, en dus niet van multy cache's, want bij een multycache kan iedere gemiddelde mens met GPS wel gewoon de cache vinden

Barny, begrijp ik het goed dat jij pleit voor traditionals op een bijzondere locatie? ​iedereen kan toch gewoon doen wat hij zelf leuk vind, ook daar verandert niets aan

Dan is jouw database overbodig en zelfs onwenselijk. ​het zou mooi zijn dat mijn lijst overbodig zou worden, zolang de lijst nog bestaansrecht heeft is hij wat mij betreft wenselijk

Met jouw database bereik je het tegenovergestelde van wat jij verkondigt. ​dat is jou conclusie, maar gezien de reacties die ik krijg, 99% zijn geen puntjesjagers maar hele gewone mensen, bereik ik wel wat ik voor ogen had, mede door de manier hoe de website gebruikt word

• 0

Even enkele verduidelijkingen.

“Getuigt het van fatsoen om de creaties van geocachers om zeep te helpen om mensen maar hun statistieken te kunnen laten bijwerken?”
Ik heb het hier over puzzels die figuurlijk om zeep worden geholpen.

“En met de eindcoördinaten op zak hoef je die vervelende multi niet te lopen als ik het goed begrijp.”
Dit slaat niet op mysteries, maar op puzzels in het veld. Ik constateer maar al te vaak dat veldpuzzels ook niet worden opgelost, maar dat men rechtstreeks naar het eindpunt loopt.

• 0

Een nauwelijks oplosbare puzzel die jou brengt naar een micro kun je beter negeren.

Micro's kunnen ook leuk zijn. Bovendien weet je vooraf nooit wat de cache gaat worden.

Dus het publiceren van de oplossing is slechts interessant voor de puntjesverzamelaars. Daar wil je als oprechte geocacher toch niet aan meewerken Barny?

Geocachen is per definitie puntjes vezamelen.

Een leuke puzzel als proloog voor een mooie multi wil de oprechte geocacher toch zelf oplossen?

Ja! Maar niet elke puzzel is leuk.

Getuigt het van fatsoen om de creaties van geocachers om zeep te helpen om mensen maar hun statistieken te kunnen laten bijwerken?

Niet elke puzzelcache is een heuse creatie. Sommigen zijn in een paar minuten in elkaar geflanst.

En met de eindcoördinaten op zak hoef je die vervelende multi niet te lopen als ik het goed begrijp.

Het gaat volgens mij niet eindcoördinaten van multi's.

Barny, begrijp ik het goed dat jij pleit voor traditionals op een bijzondere locatie? Dan is jouw database overbodig en zelfs onwenselijk.

Met jouw database bereik je het tegenovergestelde van wat jij verkondigt.

Er zijn nogal wat CO's van puzzelcaches die dat zelf ook het liefste willen als geocacher, gezien de verdeling in founds.

• 0

Even enkele verduidelijkingen.

“Getuigt het van fatsoen om de creaties van geocachers om zeep te helpen om mensen maar hun statistieken te kunnen laten bijwerken?”

Ik heb het hier over puzzels die figuurlijk om zeep worden geholpen. ​oke, ook dat doe ik niet, ik geef niet de oplossing van de puzzel, ik geef alleen maar de plek aan waar een cache ligt waar je dan je ervaring kan loggen onder dat GC nummer, dus iedereen die echt wil weten hoe de puzzel werkt moeten ze hem toch zelf moeten oplossen, het een bijt de ander niet

“En met de eindcoördinaten op zak hoef je die vervelende multi niet te lopen als ik het goed begrijp.”

Dit slaat niet op mysteries, maar op puzzels in het veld. Ik constateer maar al te vaak dat veldpuzzels ook niet worden opgelost, maar dat men rechtstreeks naar het eindpunt loopt.

​je heb multy cache's staan ook zo geregistreerd, die staan dus niet in de lijst, en je heb puzzel cache's, die staan ook zo geregistreerd, daar staan er 106.000 plekken war een cache ligt op de site, het staat iedereen helemaal vrij om op eigen inzicht het stuk bos verder te verkennen, iedereen heeft een GPS bij zich dus als het goed is kan men altijd de auto terug vinden

• 0

Reactie op de opmerkingen van Twentse Mug.

“Micro's kunnen ook leuk zijn. Bovendien weet je vooraf nooit wat de cache gaat worden.”
Wanneer een micro 10 keer is gevonden heb ik aan de hand van de logjes wel een indruk of ik hem de moeite waard vind.

“Geocachen is per definitie puntjes vezamelen.”
Dat vind ik een vreemde definitie van geocachen.

“Ja! Maar niet elke puzzel is leuk.”
Ik had het over leuke puzzels, althans over puzzels die ik leuk vind. Dat houdt vanzelf in dat er ook niet leuke puzzels zijn.

“Niet elke puzzelcache is een heuse creatie. Sommigen zijn in een paar minuten in elkaar geflanst.”
Wat in een vloek en een zucht in elkaar is geflanst noem ik geen creatie.

“Het gaat volgens mij niet eindcoördinaten van multi's.”
Dat heb ik in een eerder bericht verduidelijkt.

“Er zijn nogal wat eigenaar van de cache's van puzzelcaches die dat zelf ook het liefste willen als geocacher, gezien de verdeling in founds.”
Als zij het liefst puzzelcaches willen, dan neem ik aan dat zij ze ook willen oplossen.

• 0

Tuurlijk, uiteindelijk draait geocaching om niets meer dan een puntje scoren. Het doel is om de cache te vinden en de score aan je lijstje toe te voegen. Ik heb ook een grote hekel aan mensen die een cache vernielen. Dat staat echter los van de groep die een mysteriecoordinaat van een lijstje plukt. Er zijn veel meer traditionals te vinden, die veel sneller scoren. Mysteries blijven (met of zonder een lijstje) toch moeilijker bereikbaar. Probeer het eens. Zoek een onmogelijke mysterie. Dan zoek je het eindcoordinaat van het lijstje. Je wilt natuurlijk wel dat je coordinaat klopt. Dus eerst door de checker voor de zekerheid. Dan nog even kopieren en toevoegen aan de pagina. Vaak al teveel moeite voor de echte massacachers. Ik zal nooit iets kapot maken in de natuur, dus graag geen groepen in hokjes plaatsen aub.

Veel erger vind ik cachers die papier en troep achterlaten in en rondom de cache of wandeling. Mensen die nog nooit een bos hadden gezien en zich nu door de drang naar wat puntjes als "respectvolle" geocachers gedragen. Die groep moet aangepakt worden! Zo'n lijstje doet naar mening mening helemaal niets of niemand kwaad. Hooguit een Zee-O die een iets te groot ego heeft.

• 0

ik heb de indruk dat het voor de grote zwijgende meerderheid geocachen juist geen "puntjes" verzamelen is maar juist herinneringen verzamelen, dat zie je ook heel duidelijk terug komen in de logs die ze schijven de foto's die ze plaatsen en de cache's die ze bezoeken

alleen voor de schreeuwende en niemand anders gunnende minderheid is geocachen puntjes verzamelen, een wedstrijd en ego verhogend

en juist daarom vinden die mensen het niet leuk dat de eindcoords van de puzzels nu plotseling voor iedereen zomaar beschikbaar zijn

nu zijn hun moeizaam-bijeen-gepuzzelde (of van een ander lijstje geplukte eindcoords) ego-puntjes een heel stuk minder waard, en dat is niet leuk, dat is dus janken geblazen

Barny

• 0

".....juist geen "puntjes" verzamelen is maar juist herinneringen verzamelen, dat zie je ook heel duidelijk terug komen in de logs die ze schijven de foto's die ze plaatsen en de cache's die ze bezoeken....."

Ik voel mij aangesproken!

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Create New...