Jump to content
etiennemichielsen

Oplossingen Van Caches Op Barny's Website

Recommended Posts

OK, dan plaatsen we de eind coordinaten van jouw multies wel online.

Hmm, ik meen mij te herinneren dat je hierover zat te beklagen, dat mensen rechtstreeks naar het eindcoord liepen van jouw cache en dat je dat vervelend vond. Daar was die niet voor gelegd....die puntjesjagers.

LOL, zoals gewoonlijk projecteer je weer eens je eigen verzinsels over mensen op anderen.

Van de website van Wijze Lessen:

wijze%20lessen_zpsaiyxlutf.png

Het liefst zou ik de eindcoördinaten gewoon op de listing zetten. Dat vinden de meeste bezoekers echter niet zo leuk, dus daarom doe ik dat niet.

Indiana, oogjes open voor deze wijze les: de multi's van Diederikus zijn al een tijdje gearchiveerd ... eindcoördinaten publiceren zal niemand iets interesseren.

Of staan de multi's nu 'elders'?

...

Ten tweede, de gebruikers van die lijsten, mensen die dwangneuroses hebben. De kaart moet leeg of de teller moet zo hoog mogelijk. Want laten we eerlijk zijn, er liggen genoeg traditionals om de mysteries links te laten liggen. Maar nee, ze vinden mysteries niet leuk, maar die cache moet gelogd worden. Het argument dat de puzzel te moeilijk is of dat geocachen niet om puzzelen gaat is natuurlijk helemaal niet van belang. Als je dat echt vindt, kun je ook veel multies niet doen. Laten we daar dan ook maar de eindcoords van publiceren. Zeg je dat geocachen gaat om buiten te zijn en niet binnen puzzels oplossen, dan vraag ik mij af wat je op dit forum doet. Sommigen spenderen zoveel op facebook en fora, dat ze makkelijk de tijd hebben gehad om een puzzel op te lossen.

Hoe dan ook, als je het niets vindt, laat je het links liggen.

Niet dus. In mijn buurt heb ik geen caches meer. Alleen nog mysteries. En van het soort die je zonder hulp niet oplossen kunt. Puzzelen is er echt niet bij hoor. Heen en weer mailen voor wat hints vind ik niets met mijn hobby te maken hebben, Fietsen echter wel, dus ik heb graag die coordinaten. Multi's vind ik toch een ander verhaal. Dat hangt af van je fysieke gesteldheid. Sommige mensen kunnen niet ver lopen en daar kun je de prima doorgaans goed op filteren. Doorgaans is de teleurstelling na een mystery zo groot dat ik helemaal geen moeite heb met een coordinaat van een lijstje.

Indiana, oogjes open voor deze wijze les: de multi's van Diederikus zijn al een tijdje gearchiveerd ... eindcoördinaten publiceren zal niemand iets interesseren.

Of staan de multi's nu 'elders'?

Ai, klopt, daar heb ik niet naar gekeken. Ik was nogal verbaasd over zijn opmerking dat het niet gaat over de ego van de cachemaker. Zeker na alles wat hij hierover op dit forum heeft geschreven (en ja, ook op dit forum over het feit dat hij het vervelend vond dat gelijk naar eindpunt gelopen werd).

Ik heb nog wel even gekeken of 'X' nog online stond. Een mysterie van antartica. Hij wil graag antwoorden van alle mysteries, zodat hij de multi kan lopen zonder een puzzel eerst op te moeten lossen. Toen dacht ik ook: "W T F?". Maar 'X' is al gearchiveerd, anders hadden we ook voor zijn cache de startcoord hier kunnen publiceren. (gold ook voor die andere nachtcache van hem, maar daar zal hij dan wel zeggen: "Maar dat moest vanwege de hoeveelheid geocachers". En zo zie je maar weer hoe selectief je kunt zijn als het om principes gaat).

Laat ik nog 1 keer mijn mening over puzzeloplossingen online zetten geven: Het is super kinderachtig. Dat die aandachtstrekker dat doet is 1 ding, maar dat mensen dit nog goed praten is iets wat ik ook niet snap. Het is 1 grote dikke middelvinger naar de cache-eigenaren van deze mysteries. Wees er trots op jongens! Erg volwassen is het niet.

• Upvote 2

Indiana,

Leuk dat je nog eens gekeken hebt naar mijn mystery X.

Moeilijke puzzel?

Zinloze puzzel?

Volgens mij geen van beide; het uitlezen van een QR code was bij X niet alleen vooraf van belang, maar nodig bij het veldwerk.

Als iemand het startcoord van X in een lijst had gepubliceerd zou ik dat niet erg hebben gevonden, mits de wandelaar zich ervan bewust zou zijn dat de QR codes onderweg ook te lezen moeten zijn.

En wat betreft de genoemde Waardeloze nachtcache; na 2 jaar voorbereiding wist ik op het moment van publicatie dat de toeloop op een gegeven moment groot zou worden.

De enige manier om dat op de een of andere manier te reguleren was het opwerpen van een bijna onneembare hindernis in de vorm van lastige puzzels.

Als het eindpunt van Waardeloos op een lijst zou zijn voorgekomen en cachers rechtstreeks naar dat eindpunt zouden zijn gelopen had ik een nieuwe lijst aangelegd; de absolute meest sneue figuren die er bestaan.

Want als je de puzzels van W! eenmaal opgelost had moest de ellende nog helemaal beginnen.

Als ik W! niet gemaakt had, maar als cacher had willen lopen, zou ik blij geweest zijn als een van mijn cachevrienden de puzzels opgelost zou hebben.

Dat geef ik ronduit toe!

Maar dan was ik wel gestart bij het begin en niet bij het eindpunt.

Antarctica

Ik snap het ff niet. We hebben het hier toch over Barny die altijd zo ageert tegen het kokertjesrapen en puntjesjagen? En hij zet oplossingen van caches op een site? Werkt dat niet het puntjesjagen in de hand? Ik kan dat ff niet rijmen...

Ik snap het ff niet. We hebben het hier toch over Barny die altijd zo ageert tegen het kokertjesrapen en puntjesjagen? En hij zet oplossingen van caches op een site? Werkt dat niet het puntjesjagen in de hand? Ik kan dat ff niet rijmen...

en niet alleen hij ook meneer visser :thumbdown: is hiervan schuldig

ik kan begrijpen dat jullie niet alle berichten lezen

dan hoop ik dat jullie dan ook begrijpen dat je dan op een gegeven moment niet al te snugger overkomt?

nu kan ik voor de tweede keer uitleggen dat jullie het mis hebben, maar lees bericht #27 nog eens terug en je zal zien dat jullie totaal de plak misslaan,

grappig is wel dat mij vandaag verteld was door een bewonderraar dat toen de hulp site online was er verhoudingsgewijs meer puzzelcaches als found gelogd zijn dan als daarvoor

dat mensen uit hun omgeving die anders nooit een puzzelcache bezochten, nu plotseling wel pusselcache's bezocht

dat blijkt maar weer dat er meer mensen naar buiten zijn gegaan om buiten te spelen en ondertussen een cache gingen bezoeken, een cache die ze anders nooit bezocht hadden, een plek die ze anders nooit gezien hadden, en de co heeft er een mooie log bij gekregen,

Win Win situatie voor iedereen en voor mij een aanmoediging om door te gaan met wat ik gestart was,

Barny

Yeah right. Er heeft hier op het forum altijd maar 1 persoon gelijk en dat ben jij?

Als je nu denkt dat ik wellicht ook een puntjesjager ben, dan heb je het mis. Ik cache vanaf het eerste uur en doe alleen die caches die ik leuk, mooi en interessant vind en als ik tijd heb. Dus ja, net als jij ben ik cacher van het eerste uur. Dat mijn cache-profiel er misschien niet indrukwekkend uitziet met 239 gevonden caches in 15 jaar tijd interesseert mij niets. Mijn gezin en ik hebben aan elke cache die we gedaan hebben, veel plezier beleefd.

Ja, ook ik zie het puntjesjagen, de indrukwekkende getallen in cacheprofielen en soms de nietszeggende caches. En ja, ik heb vaak zat twijfels bij logs op mijn (13 jaar) oude Virtual.

Maar, so what? Als mensen op die manier willen cachen moeten ze dat vooral doen. En wel omdat zij op die manier er plezier aan beleven. Maar zet deze mensen niet steeds weg op een bepaalde manier. En zet mij in de discussie niet weg als dat ik niet snugger overkom. Misschien zegt dat meer over jouw antenne, hoe jij dingen oppakt.

Om terug te komen op de discussie waar het hier eigenlijk over gaat: Ik persoonlijk vind puzzelcaches helemaal niets. En ga deze zelf dus gewoon niet doen, ook of zeker niet voor de puntjes. En daarmee is het voor mij klaar. Maar ik vind het not done om eindcoördinaten op een website te publiceren.

Edited by Bandiet

Oooo wat jammer Died dat ze gearchiveerd zijn!!!!!

Edited by MarcoDomi

Diederick wilde niet dat jij de taalfouten er uit moet gaan halen.

er is weer geneg geschreven zie ik, zelfs mijn stalker indiana (bijna 8 jaar nu al) is weer uit het moeras van de slijk gekropen

​blij dat het zo goed met haar of hem gaat (je weet nooit wie er post, maar nu denk ik "haar") het gaat zelfs zo goed dat ze weer tijd hebben om weer eens de aandacht op mij persoontje te scheppen, ik heb het klaarblijkelijk nodig :) mijn dank

en dan Bandiet die het goed ziet dat ik gelijk heb, als ik geen gelijk zou hebben zou ik meteen afgebrand worden, (en terecht) dus zolang dat niet gebeurt zal ik wel gelijk hebben.

​en ja, weer kom je bij mij niet al te snugger over, een heel betoog over niets en over wat hij denkt wat ik denk, (Jij weet heel niet, wat ik denk, als ik zou schrijven wat ik denk heb ik hier meteen een ban, dus daar gebruik ik twitter en mijn facebookgroep voor)

ook nog er bij zetten dat hij vind dat iedereen maar moet cachen hoe diegene wil, maar over iets wat ik wil, het online zetten van de hulp site, vind hij plots not done

oke ik ben weer bijgelezen,

​ik hou het bij de vele steunbetuigingen die ik in RL of per mail ontvang

​Barny

Ik pak er even een bak chips bij en ga even dit draadje een paar dagen terug lezen want het is weer echt beter dan TV :notworthy:

Groeten Haak

• Upvote 2

Ik pak er even een bak chips bij en ga even dit draadje een paar dagen terug lezen want het is weer echt beter dan TV :notworthy:

Groeten Haak

Je moet wel oppassen dat het niet onder de modder komt te zitten waarmee gegooid wordt.

hieperdepiep, yippiajee, drommels aan toe

er kunnen weer geocachers geholpen worden die wel graag buiten willen spelen
er kunnen weer geocachers gaan geocachen zoals bij Groundspeak in hun 101 beleid staat
t4xuog.jpg

alle data tijdelijk openbaar geparkeerd op

nu nog even in de bouwsteigers en word beter leesbaar gemaakt en dit feestje duurt totdat er iets permanent online gemaakt is
volg mij op Twitter BarnyNL
of de enige echte open geocachers facebookgroep "Discussiëren met Barny" daar waar roddel en achterklap geen kans heeft en daar waar een ieder zijn persoonlijke mening word gerespecteerd, zelfs is die mening afwijkend dan wat de meeste mensen willen horen
Barny

Drommels, Hieperdeniep. onhandig persoon die je bent, De link verwijst naar Diederick. Die helpt wel, maar van de wal in de sloot (wijze les) :-). De "verborgen link" leidt naar 2 broers op een zolder in Denemarken. Ook weinig hoopvol voor de niet zo echte authentieke geocacher, die-niets-kan-behalve-opzoeken.

@edit: persoon is Z U C K E L

Edited by thex

klopt thex, ik mag geen linkies plaatsen om mensen te helpen of het buitenspelen zoals groundspeak het zelf op hun website aangeeft, te bevorderen

daarom staat de in paniek verzonnen "anti help je medemens (regel7)" er tussen

je moet wat doen om een paar niet snappen wat geocachen is, mensjes tevreden te houden :)

Barny

Let wel: Groundspeak heeft in de loop der jaren voortdurend hun mission statement veranderd.

Ooit was het

"Groundspeak's mission is to inspire outdoor play using location-based technology."

Nu:

"Our mission is to inspire and enable discovery, exploration and adventure."

Dit vind je in de Help Center.

Let op de verschillen:

1. De naam Groundspeak wordt in principe niet meer gebruikt;

2. Het is niet meer 'outdoor';

3. Het gaat niet meer om de gps.

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...