Jump to content
etiennemichielsen

Oplossingen Van Caches Op Barny's Website

Recommended Posts

Ik snap het ff niet. We hebben het hier toch over Barny die altijd zo ageert tegen het kokertjesrapen en puntjesjagen? En hij zet oplossingen van caches op een site? Werkt dat niet het puntjesjagen in de hand? Ik kan dat ff niet rijmen...

en niet alleen hij ook meneer visser :thumbdown: is hiervan schuldig

Ik snap het ff niet. We hebben het hier toch over Barny die altijd zo ageert tegen het kokertjesrapen en puntjesjagen? En hij zet oplossingen van caches op een site? Werkt dat niet het puntjesjagen in de hand? Ik kan dat ff niet rijmen...

en niet alleen hij ook meneer visser :thumbdown: is hiervan schuldig

ik kan begrijpen dat jullie niet alle berichten lezen

dan hoop ik dat jullie dan ook begrijpen dat je dan op een gegeven moment niet al te snugger overkomt?

nu kan ik voor de tweede keer uitleggen dat jullie het mis hebben, maar lees bericht #27 nog eens terug en je zal zien dat jullie totaal de plak misslaan,

grappig is wel dat mij vandaag verteld was door een bewonderraar dat toen de hulp site online was er verhoudingsgewijs meer puzzelcaches als found gelogd zijn dan als daarvoor

dat mensen uit hun omgeving die anders nooit een puzzelcache bezochten, nu plotseling wel pusselcache's bezocht

dat blijkt maar weer dat er meer mensen naar buiten zijn gegaan om buiten te spelen en ondertussen een cache gingen bezoeken, een cache die ze anders nooit bezocht hadden, een plek die ze anders nooit gezien hadden, en de co heeft er een mooie log bij gekregen,

Win Win situatie voor iedereen en voor mij een aanmoediging om door te gaan met wat ik gestart was,

Barny

Sjonge jonge Barny. We verschillen van mening maar om dan te roepen dat ik niet snugger overkom? Dat zal ik zelf niet roepen in een discussie... Net zo min ga ik nu op het forum roepen hoe jij op mij overkomt.

Als de toon op dit forum iets gematigder en genuanceerder zou zijn, zou ik misschien wat vaker reageren. Maar alleen al de toon van sommige berichten weerhoudt mij er vaak van om te reageren.

• Upvote 2

Geeft niet hoor Bandiet,

​ook jij heb een recht op een mening, ook al is die nergens anders op gebaseerd dan onjuiste hersenspinsels.

Barny

gelukkig ben jij B de snuggerste van ons allemaal maar het ging hier meer om de berichtjes die waren verwijderd van wegen regel 7

volgens deze regel mag je geen verwijzingen doen naar een andere web site

en hier bij deze topic staat volgens mij een duidelijke verwijzing naar jouw site

OPLOSSINGEN VAN CACHES OP BARNEY'S WEBSITE

de tekst moet volgens de regel zijn :

ER ZIJN WEBSITE MET OPLOSSINGEN ... WAT VINDEN JULLIE DAARVAN

dan is het geen verwijzing meer naar jouw website ....

TOCH ???

Edited by Blutch

Groundspeak heeft met hun overvloed van dollars en advocaten staan te zwaaien bij mijn provider in de wetenschap dat mijn (Kleine) provider, dan bang gaat worden, en dat is gebeurt en heb ik die betreffende site leeggehaald

hoewel die poging van groundspeak, het verbieden van niets illegaals, het bij elke rechter totaal geen kans van slagen zou hebben, is mijn provider wel overstag gegaan en heb ik de site leeg moeten halen, dus er staat nu niks meer in die Barny-geeft site

dat berichten van mij hier zijn weggehaald, kan wel kloppen, maar die berichten waren er eerder dan de "regel 7" of ze waren er als antwoord op andere berichten die wel in strijd waren met regel 7 (en dus nergens meer op sloegen)

ook hier bij GC.NL zijn ze bang voor de "dollars" en lange arm van groundspeak, willen geen "armoe" (de stelling of het openbaar maken van eindcoords illegaal ooit zou zijn word voor het gemak maar even vergeten) dus werd in paniek regel 7 verzonnen

ondertussen zijn het wel de serieuze en eenvoudige geocachers die gewoon buiten willen spelen, de dupe, maar dat schijnen maar weinigen hier te interesseren...

Barny

In alle jaren dat ik op het forum van gc.nl kom, is er al een huisregel die zegt dat je geen oplossingen op de site mag zetten. Ik vind het niet zo moeilijk om in te zien dat dat ook betekent dat je geen urls van oplossingssites mag geven. Geen oplossingen geven, dat heeft m.i. niets te maken met de macht van dollars maar alles met gewone beleefdheid. Op gc.com zijn puzzelcaches toegestaan - dus zijn er cachers die puzzelcaches maken en daar soms veel moeite in steken - voor die cachers is het sneu als hun moeite beloond wordt met het publiceren van de eindcoördinaten van hun cache zodat iedereen er zo naartoe kan lopen/rijden. Hetzelfde geldt overigens voor de makers van multicaches, Ook daar is het niet leuk als cachers rechtstreeks naar de cache lopen en niet moeite nemen om de route te lopen die de maker heeft uitgedacht.

Barny en Groundspeak hebben al jaren een slechte verhouding en ik kan me voorstellen dat Groundspeak daardoor ook - eerder dan bij andere makers van oplossingssites - aan de bel getrokken heeft over Barny's site. Zo gaat dat ...

Serieuze en eenvoudige geocachers die gewoon buiten willen spelen, hebben vast geen oplossingssites nodig. Er zijn meer dan genoeg caches die je kunt doen en gelukkig hoef je niet álle caches te doen! Puzzelcaches laat ik zelf al jaren links liggen, en echt, dat heeft nog nooit als een gemis gevoeld. Terugkijkend op de puzzelcaches die ik ooit wél heb opgelost, zijn er maar een paar die op de eindcoördinaten een super verstopplek hadden waar ik enorm veel aan gemist zou hebben als ik er niet geweest zou zijn. Dat zal tegenwoordig niet anders zijn.

• Upvote 4

Volgens mij leven we in een (relatief) vrij land. Het gaat om eindcoordinaten van mysteries, niet echt heel belangrijke zaken als je het mij vraagt. Voel je daar niets voor, dan klik je toch niet op die link?

Ik heb overigens dankbaar gebruik gemaakt van de oplossingen van Barny in mijn plaats. Zo kan ik tenminste weer eens wat caches op de fiets doen. Verder ben ik beperkt in mobiliteit, dus dat komt goed uit. En laten we wel wezen, de meeste mysteries, zijn zonder hulp/netwerkjes sowieso niet op te lossen. Sprak laatst ook iemand, die inmiddels alles via Geohulp of Geoleaks achterhaald.

Eindcoordinaten hebben ook nog een controle-functie. Vele grapjassen zetten niet eens een checker bij de puzzel, dus dan kun je in elk geval zelf de controle doen. Het is niet allemaal zo zwart/wit.

En eigenlijk terecht, dat hebben de meeste Zee-Oos zelf in de hand gewerkt. Doe maar lekker moeite voor mijn oh, zo moeilijke puzzel. Vraag je 3x hulp, dan wordt het toch wel vervelend. Dan moet je dus vorige vinders gaan mailen... heel leuk hoor! Met vaak een hele teleurstellende cache op het einde. Een tonnetje op een hondenuitlaatveldje of een rip, want mysteries worden niet regelmatig bezocht, zodat controle minder is.

En kennelijk denken de meeste Zee-Oos nog, dat mensen de puzzels zelf oplossen. Laat het er 3 op de 10 zijn, dan zit ik denk ik nog ruim. Wellicht een puzzel weer leuk maken? Leuk tijdverdrijf, is dat een optie? Niet dat werk van doorgedraaide Zee-Oos die een psychische afwijking hebben om de "puzzel" zo moeilijk mogelijk te maken? Ik vind het eigenlijk verdiende loon.

Heel droevig dat GC zo achter Barny aan zit en zelfs tot aan serverniveau toe. Laat ze doorgedraaide Zee-Oos met overtrokken mysteries een ban geven, dat zorgt voor veel meer rust en harmonie in Geocaching-land! Of gewoon helemaal de mysterie-caches afschaffen, nog beter. Buitenlucht is gezond mensen!

GC, zorg dat Earthcaches, wat minder voeten in de aarde hebben om gepubliceerd te worden! Belachelijk, hoeveel eisen er daar gesteld worden en dat daarnaast traditionals als snoepgoed worden uitgestrooid. Nogal tegenstrijdig allemaal. Overigens heb ik dat al diverse malen tegen GC gezegd.

Edited by Barry
  • Upvote 1

zie hier weer een voorbeeld van iemand die alleen hoogbegaafden een (ongetwijfeld) mooi stukkie bos wil laten zien

https://coord.info/GC78H0Q

om de cache zelf zal het niet gaan, een koker (zonder hint) in een bos plaatsen is een overtuigend bewijs dat de plaatser het spelletje geocaching al helemaal niet duidelijk in zijn hersens heeft

een boswachter die natuurlijk toestemming heeft, kan toch een prachtige cacheboks op een verantwoorde plek plaatsen waar de cacheboks in combinatie met informatie op de cachepagina over die plek van de cache, laat zien dat de cache met verstand en kunde geplaatst is en geocachen een prachtige hobby voor iedereen kan zijn

nu is het kokertje een sneue aanfluiting

@ Team Aragorn, de echte puzzelaars die kunnen toch gewoon het coördinaat bijeen puzzelen, echte puzzelaars gebruiken helemaal niet zo een site.

​laat dan ook de echte geocachers lekker buitenspelen en naar een plek toegaan die de moeite waard is om daar een cache bezoeken

dat bijt elkaar totaal niet

Barny

Goed. Het is niet duidelijk. Dan zo maar even:

Beste geocachers,

Onlangs werden twee van mijn caches gelogd door Barny met de tekst dat vele oplossingen gewoon op zijn website te vinden zijn. Ben ik de enige die hier principieel moeite mee heeft, of zijn er meerdere geocachers die dat onnodig en onwenselijk vinden?

Groet,

De Bottendaler

Je kunt de vraag ook anders stellen (vrij vertaald, en mijn interpretatie):

"Houden we rekening met de wens van de cache-plaatser om oplossingen en eindcoördinaten van hun caches niet ongevraagd op websites te publiceren, of blijven we ze gewoon de middelvinger tonen?"

Om toch nog even op de startvraag van De Bottendaler terug te komen:

Veel cachers vinden het publiceren van eindcoördinaten dus onwenselijk, maar er is dus ook een groep die dat niet vindt. Die houden niet van puzzelcaches en dus zoeken ze die op deze manier.

Daarnaast zijn er nog enkelen die ze ook daadwerkelijk publiceren. Aan de wensen van de cacheplaatser lijken zij geen enkele boodschap te hebben.

Die conclusie lijkt wel gerechtvaardigd, toch?

• Upvote 1

Waar kan ik de link vinden naar Barny zijn site?

Waar kan ik de link vinden naar Barny zijn site?

Lees het draadje even door en je weet dat deze site uit de lucht is gehaald, na een verzoek daartoe door Groundspeak aan de provider.

• Upvote 1

200d7ad.jpg

dit is een gedeelte van alle mail die ik zoal krijg

in de 3 maanden dat die hulpsite online was is hij meer dan 60.000 keer bezocht

op events spreek ik een hoop mensen die er gebruik van maakte zoals ik voor ogen had (als hulp voor een enkele puzzelcache)

daaruit trek ik de conclusie en word ik aangemoedigd om de hulpsite dat wat ik in gedachte had ook gewoon voortgezet kan worden

dat er enkele puzzelcachemakers zijn die vinden dat de gewone mens niet hun cache mag bezoeken, zie ik als een afwijking in hun geestes gezondheid (ze weten niet wat voor een hobby geocachen is) en heb dan ook niet de behoefte voor die enkeling, een hoop normale mensen hun buitenplezier te ontnemen

na een verzoek daartoe door Groundspeak aan de provider

het was geen "verzoek" aan mij provider, het was een verplichting, en als de provider er niet aan zal meewerken zal er gerechtelijke stappen ondernomen worden,

hoewel er geen enkele illegaliteit aan de hulpsite zit, en er dan ook geen enkele kans van slagen voor de eis van Groundspeak is, zou het mijn provider geld en tijd kosten, daar hebben ze als kleine ondernemer geen tijd ,geld en dus geen zin in.

geen verzoek maar een dreigement, het blijven Amerikanen toch, dat zit eenmaal in hun genen, de mannen met geld bepalen de rest zwikt/knikt, (op een klein eigenwijs mannetje in de lage landen na)

Barny

Ik vergelijk mysteries met puzzelboekjes. Je hebt mensen die kruiswoordpuzzels zelfstandig willen oplossen. Je hebt ook mensen die in hetzelfde boekje al gauw naar de antwoorden kijken. En je hebt mensen die het niets uitmaakt als ze een puzzeltje niet kunnen oplossen. Ze gebruiken alle drie hetzelfde puzzelboekje.

En niemand doet elkaar daar kwaad mee. Hooguit houdt je jezelf voor de gek. De maker van het puzzelboekje zal het een worst wezen. Overigens kan je ook een puzzelwoordenboek raadplegen, een andere hulplijn als het ware.

Ik sta er ook zo in met betrekking tot onze hobby. Heb je er geen zin in (en ga je het liefst zo snel mogelijk naar buiten), dan kijk je gelijk naar het antwoord. Wil je puzzelen en moeite doen, dan doe je dat lekker. Heeft de maker van de cache er moeite mee dat zijn coordinaten vrij verkrijgbaar zijn? Welkom in deze tijd. Zet het lekker van je af. Overal is hulp verkrijgbaar. Wellicht eens de spiegel bij jezelf voor houden? Overigens lees ik nooit in cachebeschrijvingen dat de CO niet wil dat coordinaten worden vrijgegeven.

Ik ben overigens gek op normale puzzels, met losse stukjes. Die wil ik perse zelf online oplossen, omdat ik het leuk vind. Ook vragen over onderwerpen die me aanspreken vind ik erg leuk om op te lossen. Probleem is alleen, ik kom ze zo weinig tegen (in mijn omgeving).

En als reactie op Barny z'n post: ik merk ook steeds meer, dat er behoefte aan is. Nogmaals, who cares? Ik denk dat het inmiddels persoonlijk is geworden bij GC. Waarom zijn dan de sites van Geohulp en Geoleaks nog wel online?

Hypocriet en veel belangrijker, laat ze hun energie in belangrijke zaken stoppen, in plaats van mensen aan te pakken die anderen helpen. Waar gaat het nog over?

Edited by Barry

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Create New...