Jump to content
etiennemichielsen

Oplossingen Van Caches Op Barny's Website

Recommended Posts

Of de coördinaten van een mysterie nou op de site van Barny staan of dat ze op een andere manier uitgewisseld worden is al helemaal niet van interesse.

Als er een nieuwe mysterie online komt zie je altijd dezelfde groepjes achter elkaar aan loggen.

Dat geeft gewoon aan dat enkelen een mysterie oplossen en vervolgens de info aan vrienden doorgeven.

Ook ik zelf, en mijn vrienden, doen daar aan mee !!!

Onder het motto "in ons team opgelost".

In "ons team" is het ook gewoon zo dat diegene, die de oplossing het eerst heeft, de rest even informeert.

Waar Barny de opmerking maakt dat geocaching zich buiten moet afspelen en niet achter de computer ben ik dat helemaal met hem eens.

Als we dan vanuit Twente iets over de grens kijken zien we mysteries van een Duits team die vaak niet of bijna niet op te lossen zijn.

De eerste 10 logjes zijn altijd van dezelfde mensen die dan ook vriendjes zijn met de cache eigenaar.

Toch alvast van de eigenaar gekregen?

Dus waar hebben we het over.

Als je graag puzzels op wil lossen heb je geocaching zeker niet nodig.

En omdat je bepaalde caches graag wil loggen omdat ze in jou omgeving liggen kan een site als die van Barny een welkome oplossing zijn.

De mailtjes die ik destijds kreeg toen ik zelf nog een aantal mysteries online had ben ik ook nog niet vergeten.

Daar waren zelfs figuren bij die een dreigende taal aansloegen omdat ze er niet uitkwamen.

En zo moeilijk waren ze echt niet !!!

Een betere oplossing zou zijn om mysteries ook gewoon af te schaffen.

Ga lekker wandelen of fietsen en de vrije natuur in.

Dat is gezond.

Om de hele dag achter een beeldscherm te hangen om zo'n puzzel op te lossen is ook niet wat.

Ach ja soms is het weer er wel eens na om een dagje met de PC te spelen.

Van mij mag de site van Barny wel weer online komen.

Al zou het alleen al zijn sommige oplossingen eens te kunnen checken.

Zou er dan toch iets fout zijn met je lijstje :w00t2:

zou zo kunnen, niets is perfect, maar het zou perfecter worden als ik wist over welke cache het zou gaan :)

Maar dan mis je die authentieke geocache ervaring, olds boy geocachen op een zeer mooi plekje. Dat kan ik je helaas niet aandoen. Je doelstelling kapot maken. Maar ik vervuil graag je niets-is-perfecte database met een andere authentieke ervaring: de Not Found :clown: . De rest is voor een colaatje of een biertje ooit eens, Voor het sterke verhaal en de tot stand koming van deze cache :wistling: . Nu cache ik niet zoveel meer, kokermoeheid snap je, Dus wanneer we elkaar weer ontmoeten is een grote vraag met het belabberde niveau van de huidige events (de laatste 2, zogeheten nog met enige naam en faam ben ik weggerend uit pure wanhoop).

ach ja je heb gelijk ook, stel je voor dat ik een keer een cache bezoek die wel met kennis en kunde is geplaatst,
​wat zou mijn leven voorgoed verknalt zijn. elke cache die ik daarna bezoek is in dat opzicht van nog troosteloze aard dan ik tegenwoordig gewent ben,

zou kreten slaan van geestespijn, zou mijn armen ten hemel rijzen om te vragen mij te verlossen van die kwelling, aales wat ik vind na jou cache maakt het leven moeilijker,

daarom ben je ook mijn VREIND een echte VRIEND

en daarom blijf ik nog steeds naar events gaan, zoals aankomende dinsdag, waar je al van te voren weet dat iedere bezoeker (op 1 Na) de indehaast verzonnen totaal nutteloze "logboek" wil tekenen

een event waar steeds maar weer de zelfde eenkennig ogend groepje met de ruggen naar de overige bezoekers gaan zitten te smissen om nieuwe puzzelscache's voor elkander te plaatsen,

een event waar de overige bezoekers de zeldzame buitenlander die zich daar durft te vertonen binnen de kortste keren wegzwijgt,

een event waar als meeuwen op een vuilnisbelt er altijd een lading NLreviewers neerstrijkt die daar een vergaderplek hebben gevonden en waar ze, als het onderwerp te delicaat word, naar buiten vluchten om maar niet gehoord te worden.

de enkele die dan nog overblijft is wel aardig mee te babbelen, jij zou een welkome aanvulling zijn VRIEND,

Barny

Aardig thema mensen, wist niet eens dat Barny die database had.

Persoonlijk maakt het me geen ruk uit als ik eerlijk ben. Wat mij betreft cached iedereen op zijn of haar eigen manier. Dat het een mening over de persoon oproept is duidelijk maar die hou ik voor me.

Voorbeelden: Deze week kreeg ik een mail over één van kindercaches van het Poffertjes event, let wel 1 ster waarbij het antwoord in de fotogalerij van de cachepagina kan worden gevonden. Makkie dus. Degene die mailde kwam maar niet uit het antwoord. Ik dus het hele antwoord uitgespeld, welk plaatje, welk antwoord en het gevolg voor het coördinaat. Toe zei hij doodleuk ja ik kan dat niet zien want ik ben in het veld met mij telefoon en dan kan ik de foto's in de galerij niet zien. Dit betekent dus dat hij voor een mystery gaat zonder de mystery vantevoren op te lossen en er dus geen moeite voor te doen. Maar mij boeit het niet als hij met zichzelf in het reine kan komen dat hij dit soort zaken doet dan moet ie dat lekker doen. Dat ik een mening over hem heb is duidelijk.

Geldt ook voor degene die een cache logt zonder er geweest te zijn lekker tegen jezelf liegen, als dat al een principe is van iemand wat moet ie dan nog meer voor principes hebben. Overigens heb ik om eens te kijken hoe simpel dat is eens een keer gedaan met een virtual in de USA, heb dus een cache gedaan in the US zonder er ooit te zijn geweest. (heb dus ook beetje boter op mijn hoofd) Maar vindt eigenlijk dat de legger van de cache hem dan maar hufterproof had moeten maken.

Nog iets ik lees in de laatste post van Barny de frustratie over events. Misschien moeten we dan toch maar weer eens kijken of we het Poffertjes event weer eens terug moeten brengen. We hebben namelijk daar altijd met het principe gewerkt dat het leggen van een lading caches overbodig is. Als je kijkt wat er elk jaar in de omgeving bijgedonderd wordt of netjes bijgelegd wordt dan is dat absoluut niet nodig. Daarom dat we nooit meer dan drie nieuwe caches legden, de event cache, de traditionele kindercache en eventueel nog iets bijzonders. Wie weet overweeg ik nog wel een herstart, met de juiste mensen (trouwe oldies en wat regionale newbies) zou dat wel kunnen denk ik.

Iedereen wil cachen op zijn eigen manier dat is wat ik wil zeggen en ik maak me er nauwelijks nog druk om, dat was wel eens anders. Ga je gang dus allen al moet ik wel zeggen dat ik het principe van Premium caches voor sommige caches wel begrijp. Ga maar eens op Heumensoord bij Nijmegen kijken naar de caches van WiGe, als hier de hele niet betalende meute overheen dendert is de kans op een achterblijvende schroothoop veel groter dan nu want helaas zijn er inderdaad veel cachers die er alleen op uit zijn veel te scoren en achterblijvende schade die ze achterlaten voor lief nemen.

Wat me trouwens ook in mijn werk op valt is dat veel nieuwe cachers denken dat de GPS alles voor ze oplost, mensen komen weleens terug met de opmerking hij zit er regelmatig 5 meter naast. Ik denk dan daar heb je er weer eentje die het liefst wil dat de GPS ook nog zegt je moet in dat holletje kijken sufferd.... Jammer dat het spel daardoor wat verloedert maar ok zoals al gezegd, speel het op jouw manier en log maar zonder langs te komen, mijn zegen heb je.

Groeten Kapitein Haakje

• Upvote 2

Dit betekent dus dat hij voor een mystery gaat zonder de mystery vantevoren op te lossen en er dus geen moeite voor te doen.

Bij een aantal puzzelcaches lijkt het soms ook of geen moeite gedaan is.

Zoals ik al schreef het betreft een kindercache dus hij is simpel. En bovendien kan de cacher dat pas bepalen als hij hem gedaan heeft en dat had hij niet want hij wist de oplossing niet. Kortom dat is hier zeker niet aan de orde.

Grt Haak

Enkele berichtjes verwijderd onder verwijzing naar forumregel 7.

Kan iemand mij vertellen waar deze topic over gaat ??

dus een verwijzing naar een andere web site waar iets staat wat niet mag

mhmhmhmh

volgens mij ook regel 7

Goed. Het is niet duidelijk. Dan zo maar even:

Beste geocachers,

Onlangs werden twee van mijn caches gelogd door Barny met de tekst dat vele oplossingen gewoon op zijn website te vinden zijn. Ben ik de enige die hier principieel moeite mee heeft, of zijn er meerdere geocachers die dat onnodig en onwenselijk vinden?

Groet,

De Bottendaler

Je kunt de vraag ook anders stellen (vrij vertaald, en mijn interpretatie):

"Houden we rekening met de wens van de cache-plaatser om oplossingen en eindcoördinaten van hun caches niet ongevraagd op websites te publiceren, of blijven we ze gewoon de middelvinger tonen?"

• Upvote 5

Ik snap het ff niet. We hebben het hier toch over Barny die altijd zo ageert tegen het kokertjesrapen en puntjesjagen? En hij zet oplossingen van caches op een site? Werkt dat niet het puntjesjagen in de hand? Ik kan dat ff niet rijmen...

• Upvote 3

Het antwoord op deze ongerijmdheid vind je vanaf de 421e decimaal van de 52e afgeleide van het Cruijffiaanse getal.

Hint: ruik de benzinedamp van de cachemobiel van de FTF

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...