Jump to content
  • 0
etiennemichielsen

Oplossingen Van Caches Op Barny's Website

Question

Beste geocachers,

Onlangs werden twee van mijn caches gelogd door Barny met de tekst dat vele oplossingen gewoon op zijn website te vinden zijn. Ben ik de enige die hier principieel moeite mee heeft, of zijn er meerdere geocachers die dat onnodig en onwenselijk vinden?

Groet,

De Bottendaler

• Upvote 2

Recommended Posts

• 0

omdat hier door een paar lieden de onterechte indruk word gewekt dat ik me verschuil achter mijn geocache nick, wat van me afblaf bibberend gezeten achter mijn toetsenbord, kan ik zeggen dat ik ruim 40 geocache events op jaarbasis bezoek, waar ik (in tegenstelling van een hoop prutsers) niet meteen van wegren om zoveel mogelijk weggegooide potjes op te rapen, maar gezellig op/bij/ het event aan het rondneuzen ben en babbels maak

er is, dacht ik zo, ruimte genoeg om mij, zelf in de ogen aan te kijken en me persoonlijk aan te spreken,

Barny

• Upvote 1

• 0

Mijnheer van Barneveld:

Ik/wij zijn het met #17 eens. U bent heel gemakkelijk persoonlijk aan te spreken. Als we elkaar spreken worden er vaak foto's gemaakt, die op de sociale media geplaatst worden. :eek:

Best grappig om te merken dat de Kikkermeiden en Barny schijnbaar veel aandacht trekken als ze elkaar even gedag willen zeggen.

Liefs van :hug:

de Kikkermeiden

• 0

Één keer een coördinaat van mysterie opgezocht op Barny's site maar die bleek gedateerd. Maar eerlijk is eerlijk, ik maak wel gebruik van een andere database, puur voor mysteries. Omdat ik geen zin heb in puzzelen maar wel in buiten spelen. Wat mij opvalt is dat mysteries vaak onbenullige kokers zijn op oninteressante locaties. Dus m.i. begint de verloedering daar.

Overigens vermeld ik meestal keurig in mijn log dat de oplossing niet van mezelf komt. Anders dan vele anderen. Er gaan ontzettend veel eindcoördinaten rond, allemaal underground laten we maar zeggen.

Wie niet op Barny's site wil kijken kijkt gewoon niet...

• Upvote 1

• 0

De lange maar ow zo rijke arm van Groundspeak reikt ook helemaal naar Denemarken

Nadat een klacht van Groundspeak over de Barny-geeft site, met oa de grootste gratis openbare eindcoördinatenlijst, moest ik van mijn provider alleen maar wat tekstaanpassingen doen om nog meer binnen de gestelde voorwaarden van hun bedrijf te blijven.

Maar nu hebben de advocaten van Groundspeak, op Independence Day notabene, mijn provider bevolen dat alle data van de site verwijdert moest worden

Mijn provider bestaat waarschijnlijk uit twee jongens die in Kopenhagen knus op een zolderkamertje een klein bedrijfje runnen, die hebben de kennis, mankracht en zeker het geld niet om uit te zoeken of het verwijder bevel van Groundspeak überhaupt wel rechtsgeldig is,

Dat houd in dat mijn provider zwicht onder de druk van het grote Amerikaanse Trump geld, waar de wil van de rijkste machtiger is dat de wetten die voor iedereen gelden, dus de site moet nu helemaal leeggehaald worden ipv alleen tekstueel aangepast worden

Alle data is in ieder geval veilig gesteld en nu ga ik wat verzinnen voor een tijdelijke oplossing.

deze slag is voor het grote geld, maar ik laat mij daardoor niet verslaan en zal sterker terug komen om mij zo geliefde spelletje voor elke geocacher speelbaar te houden

Barny

• 0

Whaaat, hebben ze mijn lidmaatschapsgeld verbrast om jou the advoceren ? Schande. Ik stuur je een PM met details om het terug te sturen.

@edit: mailbox vol

Edited by thex

• 0

De kunst is een puzzel bij een puzzelcache zó leuk te maken dat het leuk is om te puzzelen.

• 0

De kunst is een puzzel bij een puzzelcache zó leuk te maken dat het leuk is om te puzzelen.

denk je dat de databaselopers überhaupt naar een puzzel kijken dan?

• 0

denk je dat de databaselopers überhaupt naar een puzzel kijken dan?

Interessante mening!

• 0

Whaaat, hebben ze mijn lidmaatschapsgeld verbrast om jou the advoceren ? Schande. Ik stuur je een PM met details om het terug te sturen.

@edit: mailbox vol

VRIEND jij heb pb

100% mee eens

Interessante mening!

hebben de puntjeslopers wel tijd om naar de geocache, de omgeving, de uitvoering, de moeite die de co er in heeft gestoken, te kijken

totaal niet, zelfs een normale log schrijven van de ervaring die ze bij de bezochte cache hebben is hun al te veel werk

kortom je zou ook de conclusie kunnen trekken dat die puntjeslopers eigenlijk gewoon het raapspelletje munzee spelen, alleen ze hebben het zelf niet in de gaten, dat laatste is eigenlijk nog wel het treurigst (voor hun dan)

Barny

Edited by barny

• 0

Wat ben ik toch blij dat iemand als jij puntjesjagers de helpende hand toesteekt, Barny.

• 0

dat zie je verkeert Helmine, ten eerste de puntjesjagers hebben al lang zo een lijst met eindcoords, waar dan ook de coords van de multi's bijzitten, dat in tegenstelling van mijn databas, en die lijst staat in hun prive gsakdatabase

van mij site moest alles 1 voor 1 handmatig opgezocht en ingevoerd worden, weet je hoe bewerkelijk dat voor ze is, daar hebben ze helemaal geen zin en tijd voor over

dus de database is voor de veel loggers totaal oninteressant

die database is wel interessant voor de eenvoudige geocacher die geniet van zijn/mijn hobby, en bijvoorbeeld op vakantie die paar mooie of interessante plekken wil bezoeken waar een of andere jojo een onmogelijke puzzelcache heeft geplaats of de vakantieganger die puzzel niet kan oplossen omdat hij de taal gewoon niet machtig is

en de database is interessant om juist die ene puzzelcache te bezoeken vlak bij je woonplaats waarvan de co al een tijdje niet meer actief is of (en dat schijnen ze heel leuk te vinden) jou met een kluitje in het riet sturen,

doormiddel van de database kon de geocacher ook nog eens zelf beslissen of de plek waar de cache geplaats was, wel de moeite van een bezoek waard was

dus Helmine, de database was bedoeld en interessant voor mensen met een gewoon IQ die er zo af en toe een cachelokatie uithaalde die ze de moeite waard vonden, niet geschikt voor massale downloads, anders had ik wel een GPX file online gezet

Barny

• 0

Als je bij mijn cache in je log zou verwijzen naar een database zou ik je een halve dag de tijd geven om je log aan te passen, zo niet, dan zou ik je log wegens onacceptabel spoileren verwijderen.

Of het nou zo bedoeld is of niet, een publiek toegankelijke database werkt puntjesjagers in de hand. En dat merk je direct aan de flutlog die je er voor terug krijgt.

Ik denk niet dat ik ooit gebruik zal maken van zo'n database en van mij mogen ze allemaal in de prullenbak. Kom je niet uit een puzzel, dan benader je de C.O., lost hem samen met iemand op of je slaat hem over.

Ik heb er geen problemen mee wanneer iemand meelift op het puzzelende vermogen van een medecacher. Je ziet dat aan de log. Dat durft iedereen nog wel te bekennen.

Barny, wat mij betreft houd je die database lekker voor jezelf en off line. Iedereen weet toch wel dat jij die hebt en als je ze dan helpt, nadat je persoonlijk bent benaderd, tja dan kan ik die moeite nog wel waarderen.

• Upvote 1

• 0

De uitdaging is een traditional te leggen met een achtergrondverhaaltje over de locatie in combinatie met een creatieve container.

• 0

jou goeie recht Helmine om je ogen te sluiten voor wat er gewoon buiten gebeurt

die paar procent toename doormiddel van een openbare lijst (zoals die van mijn) zijn van de mensen die juist geen puntjes jagen maar kunnen genieten van de hobby geocaching

en als jij het normaal vind om die groep mensen hun plezier te ontnemen, mag dat van mij, ik zelf ben bereid om ver te gaan om die groep mensen juist wel tot dienst te zijn

Twentse mug, alweer met je eens, en dan ben ik al tevreden dat de creatieve container ook gewoon een geprepareerde vogelhuisjes zijn die bij de action voor een paar euro's gekocht zijn

Barny

• 0

Het mooie van ZUKKELS met gejatte coordinaten is dat zij bepaalde essentiële info missen. Als de cache voldoende slim is opgesteld leidt dat tot een ingebakken en gefrustreerde NOT Found, en dito scheld log. Ik heb meerdere malen dubbel gelegen van het lachen. Maar ja dat valt weer onder de categorie Puntjesjager met te weinig oog voor de omgeving. Ook wel kokervisie genoemd.

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Create New...