Jump to content
etiennemichielsen

Oplossingen Van Caches Op Barny's Website

Recommended Posts

Diederikus, dan is de vraag wat onder winnen wordt verstaan. Ik hou mij bij geocaching, dus die wint het altijd bij mij. En ik schaak liever dan dat ik dam. Zal mij een zorg zijn welk spel het wint, als ik maar win.

Ik volg deze discussie al een tijdje stilzwijgend. Er komen argumenten voorbij die ik begrijp, meningen waar ik het wel mee eens ben, meningen waar ik het niet mee eens ben, maar als we alle flauwekul er omheen nu eens weglaten, kunnen we dan het volgende samenvatten?

Er zit hier een grote groep zeer gemotiveerde cachers die de huidige veranderingen binnen het Geocachen niet waarderen. De nadruk ligt steeds meer op getalletjes en cijfertjes en minder op kwaliteit.

Tot zover de samenvatting. Ik denk dat we daar met een groot aantal cachers op dit forum het roerend mee eens zijn; ik ga ook alleen af op caches met lovende logjes en een hoog percentage favorietpunten. Pleur maar neer-caches hebben mijn voorkeur (en liefde) al lang niet meer. Ik ga af op de kwaliteitscaches die er gelukkig ook zijn. Nu is Barny degene die daar tegen 'ten strijde' trekt, de manier waarop is er een waar de meningen duidelijk nogal over verdeeld zijn (en voor wie het interesseert, het heeft ook niet mijn 'goedkeuring' zoiets te doen, voor zover zoiets mijn goedkeuring nodig heeft).

Maar laten we het dan eens omdraaien (en de eindeloze en oeverloze discussie die hier gevoerd wordt opzij zetten) door met een groep alleen nog maar kwaliteitscaches te plaatsen en van daar uit de boodschap te verspreiden dat dát de essentie van het Geocachen in Nederland is en we op die manier nieuwkomers, maar ook de cachers met de vastgeroeste gedachte dat een cache geen andere meerwaarde nodig heeft dan enkel een puntje op de teller voort te brengen, motiveren om dat ook te doen.

Zou dat niet een veel grotere wissel trekken op de huidige veranderingen binnen het Geocachen dan die database van Barny die om de zoveel tijd uit de lucht gehaald wordt en niet zo heel netjes is naar de CO's die dan wellicht niet de meest interessante caches hebben geplaatst, maar er in ieder geval een beetje moeite voor hebben gedaan door een puzzel te maken? En wees eerlijk; waren alle caches die jij (niemand specifiek) ooit hebt geplaatst even kwalitatief interessant als dat je nu probeert te bereiken? Die van mij namelijk niet... Maar door het vinden van een aantal pareltjes werd ik juist gemotiveerd om ook meer kwaliteit te leveren.

een mooi betoog, Er komen argumenten voorbij die ik begrijp, meningen waar ik het wel mee eens ben, meningen waar ik het niet mee eens ben, maar als we alle flauwekul er omheen nu eens weglaten, probeer ik nu het volgende samenvatten?

dit forum is totaal niet een afspiegeling van de (Nederlandse) geocacher, zelfs die paar mensen die hier in dit draadje reageren zijn er geen afspiegeling van

ik ben van mening dat het gros van de geocacher te stom zijn, en onwillens om ook maar iets bij te willen leren over het spelletje geocachen, die denken in kokers, de cache en de cacheplek doet er niet toe

ik zeg laat ze

en je heb mensen die het leuk vinden om creatief te zijn met geocachen, die maken de mooiste en ingewikkelde cache's, krijgen onderbuik warme gevoelens van kikken op virtuele aai over de bolletjes in de vorm van favo's,

Favo's gegeven van mensen die de ruimte rondom de veel bezochte geocache allang hebben kapot getrapt en alleen gelokt waren door de grote aantallen favo's

van heinde en verre komen maar wel te beroerd zijn om in hun log te beschrijven van wat ze echt van de cache vonden, geen foto mogen plaatsen omdat dat "spoilers" zou zijn (ja en?)

en dan heb je waarschijnlijk nog de grootste en stilste groep geocachers, het gewone gezinnetje die op een verloren zondag en tijdens de vakantie lekker gaan wandelen en onderweg dan een cache bezoeken, lekker ontspannen, en genieten van alles wat ze tegen komen,

die mensen zijn blij met de openbare lijst, zo zijn er weer wandelingen bijgekomen zonder dat ze eerst een tijd in de auto moeten zitten, of bezoeken tijdens hun vakantie toch die mooie plek die ze anders zouden missen omdat ze de puzzel (die meestal in de taal van het land is) nooit konden oplossen

Barny

Ik volg deze discussie al een tijdje stilzwijgend. Er komen argumenten voorbij die ik begrijp, meningen waar ik het wel mee eens ben, meningen waar ik het niet mee eens ben, maar als we alle flauwekul er omheen nu eens weglaten, kunnen we dan het volgende samenvatten?

Er zit hier een grote groep zeer gemotiveerde cachers die de huidige veranderingen binnen het Geocachen niet waarderen. De nadruk ligt steeds meer op getalletjes en cijfertjes en minder op kwaliteit.

Nee, ik denk niet dat je het zo mag samenvatten. Dat is namelijk een verregaande interpretatie van de vele postjes hier. Die samenvatting geeft bijna een excuus voor het wangedrag van iemand die niet meer op geocaching.com gewenst is. Als wraak gaat die online mensen en geocaching.com pesten. Het argument dat het hier om hulp gaat en om het redden van geocaching (zoals het bedoeld zou zijn...*braakneiging*) is natuurlijk ridicuul.

Ik snap werkelijk niet waarom er nog mensen zijn die die gast verdedigen en zeggen dat hij het goed meent. Als het hem echt om geocaching ging, zou hij de caches van opencaching.nl/de ook kunnen doen, maar hij heeft daar dan geen groot publiek. Hij wil graag de aandacht (wat hij vroeger misschien niet gehad heeft of ter compensatie van iets anders). Je kunt aandacht krijgen door goede dingen te doen of door slechte. Maar je krijgt makkelijker aandacht door slechte dingen te doen.

Probleem is dan wel dat je steeds verder moet gaan in je acties en dat zien we nu jaar na jaar gebeuren.

• Upvote 2

Ben net terug van vakantie en heb even terug gelezen. Als totale antwoord wat mij betreft: Wil je lijstjes raadplegen dan raadpleeg je lijstjes, wil je puzzelen dan puzzel je, wil je mooie wandeling maken dan doe je dat. Achterin een puzzelboekje staan de antwoorden voorbijgaand aan degene die de puzzel gemaakt heeft.

Barny maakt met zijn discussie in elk geval iets los, al is het wel datgene dat 7 tot 8 jaar geleden al voluit bediscussieerd werd. Ook toen had men angst dat geocaching ten gronde zou gaan, welnu dat gaat niet gebeuren, zolang er mensen geocachen blijft geocaching bestaan. Het feit dat de cijfers terug lopen is goed nieuws daardoor komen er minder geocachers, ergo minder caches ergo dus minder rotzooi caches en neergepleurde caches en dus weer ruimte voor de mooiere en betere caches. De cirkel van het leven. Overigens dat laatste, het leven, is echt heel veel belangrijker dan al het geleuter.

Ik ga mijn bak chips er weer bij pakken want ik heb het lezen van deze discussie gemist tijdens mijn vakantie. Heb overigens ook nog wat mysteries gevonden al waren dat vaak bonus caches.

Groeten Haak.

Ben net terug van vakantie en heb even terug gelezen. Als totale antwoord wat mij betreft: Wil je lijstjes raadplegen dan raadpleeg je lijstjes, wil je puzzelen dan puzzel je, wil je mooie wandeling maken dan doe je dat. Achterin een puzzelboekje staan de antwoorden voorbijgaand aan degene die de puzzel gemaakt heeft.

Barny maakt met zijn discussie in elk geval iets los, al is het wel datgene dat 7 tot 8 jaar geleden al voluit bediscussieerd werd. Ook toen had men angst dat geocaching ten gronde zou gaan, welnu dat gaat niet gebeuren, zolang er mensen geocachen blijft geocaching bestaan. Het feit dat de cijfers terug lopen is goed nieuws daardoor komen er minder geocachers, ergo minder caches ergo dus minder rotzooi caches en neergepleurde caches en dus weer ruimte voor de mooiere en betere caches. De cirkel van het leven. Overigens dat laatste, het leven, is echt heel veel belangrijker dan al het geleuter.

Ik ga mijn bak chips er weer bij pakken want ik heb het lezen van deze discussie gemist tijdens mijn vakantie. Heb overigens ook nog wat mysteries gevonden al waren dat vaak bonus caches.

Groeten Haak.

***Wil je lijstjes raadplegen dan raadpleeg je lijstjes, wil je puzzelen dan puzzel je, wil je mooie wandeling maken dan doe je dat. Achterin een puzzelboekje staan de antwoorden voorbijgaand aan degene die de puzzel gemaakt heeft.***

Dan ga je wel heel gemakkelijk voorbij aan de cache-eigenaren. Puzzelboekjes makers bepalen zelf of ze het antwoord bij de puzzels willen plaatsen. Indien cache-eigenaren dat willen kunnen ze het antwoord ook in de beschrijving zetten. Met andere woorden: cache-eigenaren bepalen het wel en niet 1 of andere malloot, omdat die graag de boel wil verzieken voor aandacht.

.***De cirkel van het leven. Overigens dat laatste, het leven, is echt heel veel belangrijker dan al het geleuter.***

Tja, dan kan dit forum opgeheven worden, want natuurlijk is alles belangrijker dan geocachen. Dat noemen ze: "Dingen kapot relativeren".

***Ik ga mijn bak chips er weer bij pakken want ik heb het lezen van deze discussie gemist tijdens mijn vakantie. ***

En omdat 'het leven' veel belangrijker is voor je, zou ik maar terughoudend zijn met de chips. Teveel chips verkort je leven. Wat jouw leven van de hersens verlengd is...puzzelen! :-)

Edited by indiana
  • Upvote 3

Maar laten we het dan eens omdraaien (en de eindeloze en oeverloze discussie die hier gevoerd wordt opzij zetten) door met een groep alleen nog maar kwaliteitscaches te plaatsen en van daar uit de boodschap te verspreiden dat dát de essentie van het Geocachen in Nederland is en we op die manier nieuwkomers, maar ook de cachers met de vastgeroeste gedachte dat een cache geen andere meerwaarde nodig heeft dan enkel een puntje op de teller voort te brengen, motiveren om dat ook te doen.

Ik ben voor!

Je hoeft het niet te gebruiken en dergelijke sites bestaan al jaren geohulp en geoleaks...

Verstuurd vanaf mijn E5823 met Tapatalk

indiana ik hou wel van je hoor, ben elke keer weer blij met de aandacht die je aan me schenkt, als jij dat doet moet het wel goed zijn

Barny

Volg met interesse dit onderwerp en ben blij dat we wat onmogelijke hersenkronkels eindelijk hebben kunnen ruimen hier. We snappen barny-geeft punt nederland dan ook helemaal. Het is geen geheim hoor want pastebin heeft ook dat lijstje op yhvW4i7Q . Wat we bewonderen is dat Barny nog niet de multi lijst online zet omdat daar de essentie van GC ooit begon en hij die respecteerd. We zijn overigens wel benieuwd naar die openbaring ivm reuma.

Volg met interesse dit onderwerp en ben blij dat we wat onmogelijke hersenkronkels eindelijk hebben kunnen ruimen hier.

Die opmerking snap ik niets van. Welke hersenkronkels hebben we in dit draadje kunnen ruimen dan, behalve dan misschien (om toch nog maar even op het startberichtje terug te komen) dat we massaal de wensen van cache plaatsers negeren?

En wat reuma specifiek met geocaching of mysteries te maken heeft ontgaat me al helemaal. :unsure:

Persoonlijk denk ik dat de enige reden dat Barny zo actief is met het verspreiden van de (niet door hem zelf samengestelde) lijstjes is dat hij nog een rekening te vereffenen heeft met de mensen van Groundspeak. Het is persoonlijk geworden en het gaat nu om het doordrukken van het eigen gelijk, tegen beter weten in.

Het gaat al lang niet meer over behoud van het "echte" geocachen. Al heel lang niet meer.

niet helemaal Peetee,

ik heb door de vele sociale contakten van mede geocachers al bijna vanaf het begin 2002-2003 eindcooordinaten verzameld en door het onderling ruilen is die steeds meer uitgebreid, daarbij is de Barny database ook nog eens van de oudste in zijn soort

toen eind augustus vorig jaar groundspeak mij de wacht aanzette, om dat ik groundspeak niet laat bepalen wat ik onder eigen naam op Facebook en twitter zet (groundspeak eiste dat ik mijn privé Facebook pagina's afsloot en enkele twitter berichten verwijderen)

ik kon daar natuurlijk niet akkoord mee gaan, laat me zeker niet censureren door een commercieel Amerikaans bedrijf, en heb besloten om dan maar het Barny spelers account op te geven

bevrijd van de ketenen van groundspeak opende gelijk voor mij wel de mogelijkheid om nog meer mensen te helpen om met een GPS buiten te gaan spelen, het doel van het spel geocaching, nog meer dan ik voorheen deed, daar was ik dan wel weer een beetje blij mee, het kon nu openbaar en onder eigen naam

en dan vraag ik me nog steeds af?

hoezo

massaal de wensen van cache plaatsers negeren

wat zijn de wensen van die cacheplaatsers dan?

dat mensen puzzelen? dat kunnen ze nog steeds,,,,

dat mensen iets leren over het onderwerp? dat kunnen ze nog steeds,,,,,

dat mensen met "bewonderwaardige blikken" blikken naar de cachepagina kijken? dat kunnen ze nog steeds,,,,,,

dus, wat zijn de wensen van de cacheeigenaar eigenlijk?

en dan de grootste dooddoener wat er in de geocache wereld ronddwaalt, en dus ook heel vaak tegen mij gezegd, bevalt het je niet dan zoek je toch niet die achteloos weggegooide koker,

en wat mijn website dan betreft, je hoeft de eindcoordlijst niet te bezoeken, je hoeft niet te kijken, sla hem over als je het niet bevalt

Barny

• Upvote 2

niet helemaal Peetee

Nou vooruit dan. Er zit misschien een paar procentjes oprechtheid in jouw acties. Maar voor de rest is het dan toch pure kift en cynisme dat jou drijft. Daar is geen enkele oprechte zorg voor het geocachen meer in te ontdekken.

Want dat je zelf al aangeeft vanaf 2002 al coördinaten te verzamelen en uit te ruilen met andere "geocachers" geeft toch al aan dat al jouw zogenaamde zorg voor het ten onder gaan van het spelletje voornamelijk schijnheiligheid was. Ik denk dan bv. vooral ook aan het koeioneren van mede-cachers en het stelen van TB's e.d. op events, zoals je dat hier op het forum meer dan eens trots hebt zitten vertellen. Ook denk ik aan het treiteren van mensen via hun eigen cache-pagina. Waarschijnlijk omdat je wel weet dat je richting Groundspeak geen schijn van kans hebt met je mooie praatjes.

Beste Barny: jij hebt níets met geocachen. Helemaal niets! Al jaren niet meer.

• Upvote 3

mag ik je weer verbeteren,

ik heb idd níets met geocachen. Helemaal niets! Al jaren niet meer, maar dan met jou en vele met jou manier van geocachen

ik denk dat dat beter klopt,
​de "zorg' van het terloorgaan van een heel simpel spelletje is ter gelijke tijd met het commercieel gaan van groudndspeak opgegeven,

maar ik blijf reageren op de dwaasheden die ik regelmatig tegen kom, en een daarvan zijn de zogenaamde cache's met logvoorwaarde, de puzzelcache's

daar waar de cacheeiganaar de "voorwaarde stelt" dat je zo af en toe een raket geleerde moet zijn om de cache te "mogen" bezoeken, de achter de computer de meest rare fratsen moet uithalen om de cache te mogen bezoeken, totaal voorbijgaand dat de cache dus gewoon niet te bezoeken is voor een simpel van geest zijnde mensen zoals ik

nu openbaar is geworden dat iedereen die cache wel kan gaan bezoeken, lekker buiten kan zijn, met zijn GPS spelen, wat van de wereld kan zien, de mooie of interessante plek bekijken, gaan die puzzelcache eigenaren luidkeels huilen alsof je een kleuter zijn speen afpakt,

je mag zelf wel nadenken wat de reden is waarom ik niet de complete puzzel GPX file online zet, en waarom ik de eindcoords van de multie's niet openbaar maak desnoods ook door een GPX file, als je dat antwoord heb bedacht merk ik het wel, of niet natuurlijk

met het treiteren van mensen op de cachepagina, zal je bedoelen dat ik mijn verwijderde logs terug plaats,, ja en dat is een persoonlijk dingetje, het is voor mij makkelijker, en ik ben natuurlijk ook razen benieuwd wanneer groundspeak nu eens naar zijn (betalende klanten luister)

maar ook daar heeft vandaag Groundspeak een echt types blunder en onnadenkende oplossing voor bedacht, die natuurlijk ook niet gaat werken, kijk maar op mijn facebookpagina

het blijft eenmaal vreemd en een beetje dom volk die Amerikanen

zorgwekkend vind ik wel dat je het verdwijnen (jatten) van TB's en munten op events en het spammen van tb/coin eigenaren niet erg vind, maar wel mijn "spammen" bekritiseert, een beetje raar vind je zelf niet?

Barny

Zoals al eerder gezegd: je loopt over van schijnheiligheid. Het gaat bij jou alleen maar over ik, ik, ik en ik.

• Upvote 2

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...