Jump to content
etiennemichielsen

Oplossingen Van Caches Op Barny's Website

Recommended Posts

Barry, niet loggen betekent niet dat er geen wedstrijdelement is. Wel loggen betekent voor mij dat ik mijn beleving wil delen. Wat mij betreft mag de teller verdwijnen.

Barny, onoplosbare puzzels kunnen we beter negeren en ook niet op een lijstje zetten, want het gevolg is dat de cache vaak zal worden gelogd en dat moedigt de maker aan om nog meer van die misbaksels te maken.

Od,

ik heb de ervaring dat er echt wel puzelcaches zijn die op plekken geplaatst zijn waar ik graag kom, of blij was dat ik er was geweest

en omdat ik dankzij de lijst al weet in welke buurt/plaats ze gelegen zijn, kan ik zelf en eenvoudig bepalen of ik die met een bezoek ga vereren of niet

een veraangenaming van mijn hobby Geocaching

Barny

Ik koop regelmatig puzzelboekjes, hoe meer sterren hoe beter. Bijna altijd oplosbaar voor mij, logisch, duidelijk, en voordat je zo'n boekje koopt weet je wat je krijgt. Hoe anders dan de puzzels bij geocaching. Er zijn pareltjes bij die aansluiten op mijn interesses en er zijn gedrochten bij waarvan ik denk: get a life. Maar ieder het zijne, ga lekker je gang. Maar een puzzel met drieëntwintig kronkels vraagt erom om op lijstjes te komen, dat heeft mijn inzien niets meer met geocaching (en puzzelen) te maken dan alleen het ego van de CO. Soms zijn ze dan ook alleen PM, hoe verzin je het. Je zou de vraag/probleem ook eens bij de CO kunnen leggen, waarom? Waarom maak je een (minimaal) driesterrencache, die meestal eindigt in een micro op een oninteressante plek? Waarom zo moeilijk als je weet dat na verloop van tijd de coords bij iedereen bekend zijn? Waarom een puzzel die bijna niemand kan oplossen zonder vriendjes te zijn met de CO? Wil je dan niet dat je cache bezocht wordt? Is er hier een CO die dat kan beantwoorden?

Goed punt, ik ben hier ook benieuwd naar. Deel je mening!

@Tabaqui:

Geloof me, er zijn echt "cachers" die het puur voor de aantallen en statistieken doen. Die echt direct van hun werk vertrekken om een puntje te scoren! En dan FTF loggen met een paar smileys erbij. Alsof het een prestatie is... Ik hoorde laatst zelfs een verhaal over een cacher met 60.000 founds. Wilde daarmee bovenaan het lijstje in Nederland komen. Bleek dat hij caches logde zonder ze bezocht te hebben. En dan heb je nog de challenges-groep. Die moeten elke dag een cache vinden, alsof het werk is. En de beloning is een puntje, daar doet men het voor. Een virtueel puntje, alleen te bekijken op internet... Eerlijk, er zijn wat rare snuiters in Geocaching-land.

@Peetee:

Ik heb op een of twee mysterie-cache plaatsers na, nog geen enkel negatief bericht gehoord over het lijstje van Barny, dat nu op internet staat. Daarvoor was ik nimmer op de hoogte van een dergelijk lijstje. Zo voorhanden is het dus niet.

@Aragorn en Odlaniger:

Ben het volledig eens met het verdwijnen van de teller. Dan zou er heel wat veranderen in de mentaliteit van cachers. Ben ervan overtuigd dat de kwaliteit zou toenemen. Echter, GC weet dat prestatie en aantallen verkopen... De drang om beter of een hogere score te behalen dan een ander.

@Barny:

Ook jouw standpunt snap ik. Dikwijls eindigt een mysterie op een oninteressante locatie. Zo kun je toch een beetje filteren. Uiteindelijk draait cachen om de locatie en de eventuele mooie herinnering.

Edited by Barry

".....juist geen "puntjes" verzamelen is maar juist herinneringen verzamelen, dat zie je ook heel duidelijk terug komen in de logs die ze schijven de foto's die ze plaatsen en de cache's die ze bezoeken....."

Ik voel mij aangesproken!

Ik ook.

Mooi omschreven Barny.

Barry, niet loggen betekent niet dat er geen wedstrijdelement is. Wel loggen betekent voor mij dat ik mijn beleving wil delen. Wat mij betreft mag de teller verdwijnen.

Precies Od.

Ik log om mijn beleving te delen, en voor mezelf om de ervaring beter te onthouden.

@Aragorn en Odlaniger:

Ben het volledig eens met het verdwijnen van de teller. Dan zou er heel wat veranderen in de mentaliteit van cachers. Ben ervan overtuigd dat de kwaliteit zou toenemen. Echter, GC weet dat prestatie en aantallen verkopen... De drang om beter of een hogere score te behalen dan een ander.

Dit komt vooral omdat HQ als commercieel bedrijf de hete adem voelt van concurrenten als Munzee, Pokemon Go en Ingres. Niet dat ik dat daar aan mee doe, maar bij deze concurrenten draait het om je profielpagina. Daarom ook dat HQ de souvenir-kist lostrekt want dat is toch weer iets voor je profiel.

T. Mug, mijn inschatting is dat geocaching het wint van de door jou genoemde concurrenten bij wie de variatie ontbreekt die geocachen zo populair heeft gemaakt.

Desondanks blijft GS werken aan nieuwe winstmodellen, want de zakken die moeten worden gevuld zijn bodemloos.

En het is knap hoe zij de onnozelen gebakken lucht kunnen verkopen. Ik heb ook souvenirs, maar heb ze niet gekocht. Een stukje mergel, versteend hout, fossielen, bijzondere schelpen enzo.

vandaag 2 caches bezocht,
waarvan de eerste we op de zelfde eindcoords kwamen dan ik in de database had, zodat we zeker wisten dat we goed zaten en ondanks de belabberde hint de cache op 7 meter van ons nulpunt, aan de andere kant van het pad, mochten vinden, een mooie goed gevulde ammokist in het bos met een duidelijke welkomstbrief

skw21y.jpg

en een mooi uitgevoerde puzzelcache die we nooit bezocht hadden zonder die eindcoords database

​dat kan niemand ons afnemen,

Barny

• Upvote 1

Ik denk als GC wil gaan concurreren met Munzee etc, ze het sowieso gaan verliezen. Laat ze gaan voor kwaliteit ipv kwantiteit. Maar als de publicatie van caches op deze manier door blijft gaan heb ik mijn grote twijfels. Een earthcache krijgt bijna niemand meer geplaatst en traditionals mag men uitstrooien zoveel men wenst. Het signaal is er al.

toevallig ook op de enige echte open geocachers facebookgroep waar elke mening word gerespecteert deze foto geplaatst

2zr3i9t.jpg

een paar jaar geleden zag de Munzee kaart er precies het zelfde er uit

maar als je vraagt aan al die kokersneuaards wat ze vinden van het spelletje munzee hebben ze er geen goed woord voor over,

als iemand het nog begrijpt?????

Barny

Ik denk als GC wil gaan concurreren met Munzee etc, ze het sowieso gaan verliezen. Laat ze gaan voor kwaliteit ipv kwantiteit. Maar als de publicatie van caches op deze manier door blijft gaan heb ik mijn grote twijfels. Een earthcache krijgt bijna niemand meer geplaatst en traditionals mag men uitstrooien zoveel men wenst. Het signaal is er al.

Hier ben ik het helemaal mee eens. Op project GC is te zien dat geocaching als activiteit aan het afnemen is. In Nederland 16% minder in 2017 (periode tot vandaag) maar ook in de toplanden zie je afname: USA -38%, Duitsland -21%, Tsjechië -18%. Zelf denk ik 2 verklaringen. In 2016 was er ook een afname.

De eerste verklaring volgens mij is de verzadiging. Zoals in een gebied alle olie uit de grond gehaald wordt, zo raken gebieden leeg voor geocachers. Tot je bij de laatste restjes olie komt die het moeilijkst bereikbaar zijn. Of in dit geval bij de laatste geocaches die altijd het moeilijkst bereikbaar waren. Die worden nu door Barny alsnog beschikbaar gemaakt. Daarom denk ik dat Barny met zijn actie HQ te hulp schiet om de afname in geocache nog even te keren. Oplossing zou zijn dat geocaches die amper nog founds hebben te archiveren en nieuwe geocaches te plaatsen.

De tweede verklaring is volgens mij het beleid van HQ. HQ heeft overduidelijk gekozen voor kwantiteit en standaardwerk. In dat beleid past het schrappen van virtuals, webcam-caches enzovoorts omdat het kleine series zijn. Ze geven het zelf ook toe dat bijvoorbeeld hitchhikers per cache teveel tijd kost voor hun qua administratieve onderhoud. Ook in dat beleid past het verzinnen van meer regels en nog meer regels. Geen regels om meer toe te staan, maar regels om juist minder toe te staan. Een geocache of event mag vooral niet afwijken van de norm. Wat ook door HQ wordt toegejuicht zijn de events, en vooral mega-events met grote series nieuwe tradies. Je gaat volgens HQ naar een (mega-)event niet meer om te socializen en je bij een event te vermaken, maar om een grote serie nieuwe event-caches te scoren. Een voorbeeld van zo'n nieuwe regel is dat een event in de avond op 45 kilometer afstand in Amsterdam verboden wordt dat niks met het mega-event in Hoorn te maken heeft. Stel je voor dat die 5 plaatselijke geocache-vrienden 's avonds naar zo'n event gaan in plaats van puntjes te scoren op de nieuwe event-caches. Regels om challenge-caches aan banden te leggen. Kost teveel tijd per cache voor HQ en reviewers. Zo zijn er nog wel meer voorbeelden. Standaardwerk is de nieuwe norm. Volgens mij werkt dit beleid uiteindelijk averechts en is geocachen niet vergelijkbaar met Munzee, Ingres of Pokemon G. Een ook in dat opzicht lijkt Barny mij een vriend van HQ want hij zet puzzelcaches beschikbaar om gescoord te worden.

@Aragorn en Odlaniger: Ben het volledig eens met het verdwijnen van de teller. Dan zou er heel wat veranderen in de mentaliteit van cachers. Ben ervan overtuigd dat de kwaliteit zou toenemen. Echter, GC weet dat prestatie en aantallen verkopen... De drang om beter of een hogere score te behalen dan een ander.

Dit komt vooral omdat HQ als commercieel bedrijf de hete adem voelt van concurrenten als Munzee, Pokemon Go en Ingres. Niet dat ik dat daar aan mee doe, maar bij deze concurrenten draait het om je profielpagina. Daarom ook dat HQ de souvenir-kist lostrekt want dat is toch weer iets voor je profiel.

Goh, leg eens uit hoe het bij Munzee, Pokémon en Ingress draait om je profielpagina? Klinkt interssant..

@Aragorn en Odlaniger: Ben het volledig eens met het verdwijnen van de teller. Dan zou er heel wat veranderen in de mentaliteit van cachers. Ben ervan overtuigd dat de kwaliteit zou toenemen. Echter, GC weet dat prestatie en aantallen verkopen... De drang om beter of een hogere score te behalen dan een ander.

Goh, leg eens uit hoe het bij Munzee, Pokémon en Ingress draait om je profielpagina? Klinkt interssant..

Ik zou het niet weten want ik doe er niet aan mee. Wat ik wel weet is dat die spelen een competitief karakter hebben.

Mooi verwoord Twentse Mug. Ik heb Munzee wel eens een blauwe maandag geinstalleerd gehad. Het werkt met levels en zo snel mogelijk punten vergaren. Alleen al op het industriegebied bij mij in de buurt waren werkelijk honderden stickers geplakt op verkeersborden. Om de 60 meter of zo, zat er wel een. Mijn interesse was in elk geval snel weg. En daarin kan GC zich echt gaan onderscheiden, mocht dat de insteek zijn. Kwaliteit boven kwantiteit. Maar ik vrees ook dat geocaching in de huidige vorm niet lang meer zal bestaan.

Edited by Barry

De toekomst zal duidelijk maken wiens voorspelling uit is gekomen. Ik denk nog steeds dat geocaching het wint van de alternatieve hypes. GS begon zijn offensief al voordat er

sprake was van Munzee. Vergeet niet dat er bij GS professionele zakkenvullers zitten.

Ik denk nog steeds dat geocaching het wint van de alternatieve hypes. GS begon zijn offensief al voordat er

sprake was van Munzee.

De potentie van geocaching is groter. Maar dan moeten er wel kwaliteitscaches gelegd worden. Aangezien kwaliteit, originaliteit en de wens de bezoeker te vermaken vieze woorden zijn geworden in geocacheland, zal die potentie niet benut worden. Kijk naar Wherigo's. In theorie kun je daar schitterende dingen mee doen. Vergelijk dat met de vreselijke caches die er mee gemaakt worden. Geocaching gaat het met de richting waarin het zich nu ontwikkelt niet redden tegen de concurrentie.

Eigenlijk zou dat goed nieuws moeten zijn. Maar kwaliteit, originaliteit en de wens de bezoeker te vermaken krijg je daar niet mee terug.

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...