Jump to content
  • 0
etiennemichielsen

Oplossingen Van Caches Op Barny's Website

Question

Beste geocachers,

Onlangs werden twee van mijn caches gelogd door Barny met de tekst dat vele oplossingen gewoon op zijn website te vinden zijn. Ben ik de enige die hier principieel moeite mee heeft, of zijn er meerdere geocachers die dat onnodig en onwenselijk vinden?

Groet,

De Bottendaler

• Upvote 2

Recommended Posts

• 0

Kom op zeg. Herinneringen verzamelen kun je ook best zonder een cache te doen. Bij wijze van spreken voldoet dan alleen het startcoordinaat. Dan ga je lekker een stuk wandelen in die omgeving. Maar als je een cache toch nog als found logt, dan gaat het wel degelijk om de prestatie. Anders laat je het er gewoon bij, toch? Voor mij is het de beleving van de natuur, niets meer, niets minder. Daar zitten mijn herinneringen. Op een enkele zeer mooi gemaakte cache na dan. Heb bijna meer DNF-, NM-, en NA-logs geschreven dan founds. ;)

• 0

Een prestatie is natuurlijk niet precies hetzelfde als een punt ... Sowieso,geocaching een prestatie? To go where someone has gone before!

Voor mij gaat het op de eerste plaats om een ontspannende tocht, liefst in de natuur. Ook al heb ik, wanneer ik vanwege andere afspraken in een plaats wat verder van huis ben, best wel leuke routes binnen de bebouwde kom gelopen. Herinneringen die blijven hangen zijn bijvoorbeeld het zien van wilde zwijnen, de vondst van een compleet reeënskelet, fantastisch uitzicht op een bergtop. Daar heb je inderdaad geen geocaching voor nodig, geocaching is daarbij allleen de aanleiding om in een bepaald gebied te gaan wandelen of fietsen. Maar ook gekke WPs, leuk bedachte cachethema's, tussen- of eindpunten die moeizaam te vinden waren, ontmoetingen onderweg (met al dan niet cachende medemensen) horen bij de herinneringen. Dat heeft dan direct te maken met het feit dat je een cache aan het doen bent. De totaalherinnering is een som van de beide categorieën.

De doos aan het einde vinden is niet noodzakelijk voor het gros van de herinneringen maar ja, als je gaat cachen doe je dat uiteindelijk toch om een cache te vinden! Ik bedoel maar, appeltaart is altijd lekker maar met een dot slagroom erop net iets lekkerder.

• 0

Ik sluit mij aan bij de woorden van Aragorn.

• 0

Ik deel je mening in grote lijnen Aragorn. Maar een cache als found loggen is wel degelijk een score optellen, een prestatie. En het score-element zorgt ervoor dat je de cache natuurlijk wel voorwaardelijk doet. Niet loggen na een mooie ervaring zou oprecht betekenen dat er geen wedstrijd element is. Wel loggen is je score verhogen of de slagroom op de appeltaart.

Edited by Barry

• 0

Hmm, ik snap iets niet.

Na 140 reactie's zijn er dus cachers die het vervelend vinden die het erg vinden als ze een ingevuld "puzzelboekje" ergens tegenkomen; Zijn er cachers het niet uitmaakt en voor de tocht gaan en cachers die deze discussie geamuseerd lezen en er het hunne van denken.

Maar dan de "Mega-cachers" die het voor de eer en prestatie zouden doen. Welke? Krijg je voor je 10.000 plus founds een op perkement in vergulde letters geschreven oorkonde, en een vet leren medaille uitgereikt door de CO van Geo-punt-com/nl?

Als dat zo is wanneer gebeurdt dit dan? En waar?

• 0

Hmm, ik snap iets niet.

Na 140 reactie's zijn er dus cachers die het vervelend vinden die het erg vinden als ze een ingevuld "puzzelboekje" ergens tegenkomen; Zijn er cachers het niet uitmaakt en voor de tocht gaan en cachers die deze discussie geamuseerd lezen en er het hunne van denken.

Maar dan de "Mega-cachers" die het voor de eer en prestatie zouden doen. Welke? Krijg je voor je 10.000 plus founds een op perkement in vergulde letters geschreven oorkonde, en een vet leren medaille uitgereikt door de CO van Geo-punt-com/nl?

Als dat zo is wanneer gebeurdt dit dan? En waar?

Nee, het gaat zeker niet om cachers die het erg vinden als ze een ingevuld puzzelboekje vinden.

Het gaat om cachersplaatsers die een cache hebben geplaatst waarbij cachers een puzzeltje moeten oplossen om het eindcoördinaat van de cache te bepalen. Zij (de cacheplaatsers dus!) hebben ontdekt dat de oplossing van dat puzzeltje via lijstjes breed gedeeld wordt onder cachers die niet bereid zijn het puzzeltje op te lossen, maar wel het puntje mee willen laten tellen en daarom hun toevlucht tot het lijstje nemen.

Deze cacheplaatsers vinden dat vervelend (zie het eerste bericht!), want daarvoor hebben ze het puzzeltje niet gemaakt. De lijstjesmakers/-publiceerders hebben daar echter geen boodschap aan, negeren de wensen van de cacheplaatser en gaan gewoon hun gang. En dat steekt een beetje bij de cacheplaatsers. Vandaar dit draadje.

• Upvote 1

• 0

Ik deel je mening in grote lijnen Aragorn. Maar een cache als found loggen is wel degelijk een score optellen, een prestatie. En het score-element zorgt ervoor dat je de cache natuurlijk wel voorwaardelijk doet. Niet loggen na een mooie ervaring zou oprecht betekenen dat er geen wedstrijd element is. Wel loggen is je score verhogen of de slagroom op de appeltaart.

Hier leg je de vinger op een zere plek Barry. Het vinden van de cache is toch een beetje de voltooiing van de 'opdracht' die je op gc.com hebt gevonden. Multi, puzzel of tradi, daar eindigt het buitenverhaal mee dat je in je log probeert weer te geven.

Persoonlijk zou ik het prima vinden als op de cachepagina bij de logs niet te zien zou zijn hoeveel puntjes iemand al bij elkaar gesprokkeld heeft. Zo verdwijnt al heel veelvan de scoringsdrang en dat zou (in mijn ogen) het spelletje ten goede komen.

• Upvote 2

• 0

Deze cacheplaatsers vinden dat vervelend (zie het eerste bericht!), want daarvoor hebben ze het puzzeltje niet gemaakt.

nu vraag ik me af, wat is wel de reden dat ze een puzzel gemaakt hebben?

Barny

• 0

Oooh Barny, ooh Barny. Steeds vragen naar die bekende weg. Er zijn vele regeltjes. En die zijn er om je aan te houden, of ... juist niet natuurlijk. Jij kent dat wel. Wij wilden kunnen beinvloeden wat de approvers mochten/konden zien. Anders krijg je van dat rare kommentaar, snap je. Bv een eilandcache .. .waarom staat er een boot tekentje bij. Van alle vragen die ze me ooit moesten stellen was dit de meest verassende. Nou omdat we niet allemaal over water kunnen lopen, Z u C K E LL.

Ook bleek het handig om de puntenjagers op het verkeerde spoor te zetten. Zodat de echt bedoelde beleving door de echte authentieke geocacher beleefd kan worden zoals die moet zijn. Een mooie verassing, een mooie plek, een avontuurtje en een mooie herinnering. Daarom soms toch een puzzeltje voor bestwil. Niet al te moeilijk natuurlijk. We zijn niet allemaal Einstein. En gelukkig speel jij m'n spelletje mee. Dank daarvoor. De wereld had niet mooier kunnen wezen. Barny helpt ... de verkeerden :hug::clown:

Edited by thex
  • Upvote 1

• 0

Thex VRIEND, het is dat ik je beter kan maar soms lijkt het wel of je aan geestverruimende middelen zit te ruiken, ik kan niets van je verhaal maken

Barny

• Upvote 1

• 0

Je moet hem doen, niet maken VRIEND. Wel eerst uitzoeken welke caches het zijn. Want na 12 jaar kabouters en ander ondergronds gedoe, geef ik me NICKS ook niet zomaar meer prijs. Onder het genot van een kolaatje zal ik je het wel eens uit de doeken doen.

• Upvote 1

• 0

Ik koop regelmatig puzzelboekjes, hoe meer sterren hoe beter. Bijna altijd oplosbaar voor mij, logisch, duidelijk, en voordat je zo'n boekje koopt weet je wat je krijgt. Hoe anders dan de puzzels bij geocaching. Er zijn pareltjes bij die aansluiten op mijn interesses en er zijn gedrochten bij waarvan ik denk: get a life. Maar ieder het zijne, ga lekker je gang. Maar een puzzel met drieëntwintig kronkels vraagt erom om op lijstjes te komen, dat heeft mijn inzien niets meer met geocaching (en puzzelen) te maken dan alleen het ego van de CO. Soms zijn ze dan ook alleen PM, hoe verzin je het. Je zou de vraag/probleem ook eens bij de CO kunnen leggen, waarom? Waarom maak je een (minimaal) driesterrencache, die meestal eindigt in een micro op een oninteressante plek? Waarom zo moeilijk als je weet dat na verloop van tijd de coords bij iedereen bekend zijn? Waarom een puzzel die bijna niemand kan oplossen zonder vriendjes te zijn met de CO? Wil je dan niet dat je cache bezocht wordt? Is er hier een CO die dat kan beantwoorden?

• 0

Hoi Theo222. Zo zou het niet moeten zijn, Noem het geestelijke armoe. Niet iedereen maakt spannende films. Ik denk zo vaak: get a life (on mars liefst) dat ik zelf nauwelijks meer geocache. Ik ben mede eigenaar van enkele caches, meeste geen puzzel (2 wel om goede en bewuste reden, niet te moeilijk ook maar om in de sfeer te komen), mooie eindplekken, mooi avontuur, beetje op verkeerde been zetten, mooie herinneringen, niet van te voren te voorspellen ook nog, Zeker geen micro. Het kan best anders.

• 0

Ik koop regelmatig puzzelboekjes, hoe meer sterren hoe beter.

Gelukkig staat het antwoord achterin.

• 0

Barry, niet loggen betekent niet dat er geen wedstrijdelement is. Wel loggen betekent voor mij dat ik mijn beleving wil delen. Wat mij betreft mag de teller verdwijnen.

Barny, onoplosbare puzzels kunnen we beter negeren en ook niet op een lijstje zetten, want het gevolg is dat de cache vaak zal worden gelogd en dat moedigt de maker aan om nog meer van die misbaksels te maken.

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Create New...