Spring naar bijdragen

Aangehouden Tijdens Geocaching


CeesCees

Aanbevolen berichten

ik heb erg de moeite om dit hele verhaal te geloven,

voor de verandering en ter voorkoming dat de ziektekostenverzekering weer een stuk duurder word, zal ik er maar niets meer over vermelden

 

Barny

Hou dan ook gewoon echt je mond in plaats van met een sneer te zeggen dat je je mond houdt. Bah...zelfs voor jou vind ik dit een walgelijke reactie
  • Top! 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

zelfs voor mij??????
​hoe moet ik dat nu zien?
​gelukkig mag ik ook gewoon mijn gedachte delen met wat ik hier allemaal lees
​en ik vind dit een sterk overtrokken verhaal,

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste CeesCees,

Jammer dat door dit voorval je plezier is afgenomen. De enige manier om van je angst en rotgevoel af te komen is door het gewoon weer aan te gaan (exposure). En dan bedoel ik niet 1 kaar, maar steeds opnieuw. Alleen dan zul je merken dat je er steeds minder mee bezig zult zijn. Eerst samen met iemand anders zou inderdaad een mooi opstapje kunnen zijn.

Succes, en vooral veel plezier!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pardon?

 

Wie heeft er nu eigenlijk een walgelijke reactie?

Barny: Wanneer gaan wij een goed gesprek voeren over de stijgende kosten in de gezondheidszorg?

 

PnavE_81: Mag ik je er op wijzen dat er geocachers zijn, die verzekerd zijn tegen ziekenhuiskosten. Ik wordt al jarenlang behandeld voor DE ziekte waar niemand voor kiest. Regelmatig moet ik naar een ziekenhuis voor "behandelingen", maar als het even kan, ga ik gewoon geocachen. Dit is met meerdere artsen besproken en die geven groen llcht.

 

Ik hoop dat je ook de stoerheid om kan brengen om excuus aan te bieden aan ALLE geocachers met beperkingen.

 

Geogroet,

Kikkertje

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pardon?

 

Wie heeft er nu eigenlijk een walgelijke reactie?

 

Barny: Wanneer gaan wij een goed gesprek voeren over de stijgende kosten in de gezondheidszorg?

 

PnavE_81: Mag ik je er op wijzen dat er geocachers zijn, die verzekerd zijn tegen ziekenhuiskosten. Ik wordt al jarenlang behandeld voor DE ziekte waar niemand voor kiest. Regelmatig moet ik naar een ziekenhuis voor "behandelingen", maar als het even kan, ga ik gewoon geocachen. Dit is met meerdere artsen besproken en die geven groen llcht.

 

Ik hoop dat je ook de stoerheid om kan brengen om excuus aan te bieden aan ALLE geocachers met beperkingen.

 

Geogroet,

Kikkertje

volgens mij heb je mijn bericht niet goed begrepen kikker...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn grootste issue is niet zozeer dat deel van het verhaal. Maar gewoon dat ik mij niet meer prettig voel icm geocachen. Ik voel mij bespied, bekeken, verdacht zelfs! Ik heb er gewoon oprecht geen lol meer in. EN al helpt het wel te weten dat het vaker voorkomt dat geocachers vragen krijgen van de politie, het gevoel verdwijnt niet.

Onder de neurotici is het een geliefd onderwerp om op te scheppen over hoe vaak ze wel zijn aangehouden door de politie. De goede naam van het spelletje interesseert hen niets. Ik ben blij dat je daar niet toe behoort.

 

Ik voel zeker aan wat je bedoelt, en de sociale controle die uitgevoerd wordt door al die buurt-whatsappgroepjes van wannabee-politieagentjes beschouw ik ook als een verarming van onze samenleving. Ik hoef niet meer blauw op straat. Doe mij maar gewoon minder criminelen. Voor cachen binnen de bebouwde kom moet je nu eenmaal een behoorlijke dosis onbeschaamdheid hebben.

 

Zelf houd ik altijd minimaal een afstand van 161 meter aan tot de dichtstbijzijnde woning. Maar als je bang bent voor spinnen of natte voeten en je daarom in de stad wilt geocachen, dan is een forse dosis onbeschaamdheid een absolute noodzaak. Daarvoor zul je in therapie moeten. Op dit forum loopt een flink aantal therapeuten rond. Helaas is de enige therapie die zij kennen de shocktherapie. Over onbeschaamdheid kun je hier echter alles leren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@kikker: PnavE_81 heeft zich niet uitgelaten over geocachers met beperkingen. Excuses van hem aan die groep lijken mij daarom ook zeker niet nodig.

 

Het wordt nu wel heel verwarrend nu. Ik snap er tenminste niets meer van. Zullen we even on topic blijven?

 

Ik denk dat het verhaal van de topicstarter wel aangeeft dat je binnen de bebouwde kom ernstig rekening moet houden met het feit dat jouw gedrag wel eens als vreemd en verdacht beoordeeld zou kunnen worden. Daar kan de cacher wat aan doen, maar vooral ook de cacheplaatser.

Behalve dat ik caches in wijken minder leuk vind, ga ik nooit langer dan een paar minuten zoeken als ik het gevoel heb dat ik daar mensen mee lastig val of dat ik door mijn zoekgedrag vragen uitlok. Dan de cache maar niet gevonden.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

PnavE_81: Nogmaals mijn vraag is geweest: Wilt u excuses aanbieden aan ALLE geocachers mét beperkingen?

omdat barny iemand die een zeer vervelende ervaring heeft gehad hier voor aansteller uitmaakt en ik daar iets van zeg?

De logica hiervan ontgaat me volledig.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja een mooi en ook een vervelend verhaal. Volgens mij krijg je elke keer als je je GPS pakt een vreemd gevoel, tenminste als ik je verhaal goed begrijp.

 

Het is in mijn ogen een typisch geval van op de verkeerde tijd op de verkeerde plek. En als je dit niet naast je neer kunt leggen dan is er volgens mij maar een remedie: Ik zou de topicstarter toch willen adviseren een andere hobby te gaan zoeken.

 

Wil je toch verder met geocachen, vraag dan een doorverwijzing bij je arts naar een psycholoog. Jij kunt dit waarschijnlijk niet zelf oplossen en hij/zij wel. Maar je moet er dan wel voor open staan.

 

Succes en sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

CeesCees,

Ik zou, als ik jou was, mijn cachegedrag aanpassen; ga lekker wandelen in de natuur zodat je je vrijelijk kunt bewegen.

En ik zou met andere cachers op pad gaan; gezellig en je zit niet alleen achter in de arrestantenwagen (flauw).

Ik voel me behoorlijk onprettig als ik toevallig in de bebouwde kom terecht kom tijdens cachen.

Je wordt nagekeken en in de gaten gehouden.

Ga er lekker weer op uit, maar op een andere manier.

Succes.

Antarctica

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben daadwerkelijk aangehouden op verdenking van een misdrijf. En dat wordt helaas wel geregistreerd. Dat het een bizarre situatie en een puur misverstand is doet daarin niet ter zake. Het is aanraking met politie/justitie mbt een misdrijf, en dan moet je in principe wel degelijk dat vinkje zetten. Heb mij daarin ook laten voorlichten en heb officieus het advies gekregen vooral het vinkje niet te zetten... Maar eigenlijk moet het dus wel.

 

 

 

Nee je hoeft dat vinkje niet te zetten, want het vermeende misdrijf bleek helemaal geen misdrijf, maar een misverstand en dan hoef je dat vinkje niet te zetten.

De politie mag een registratie maken voor zichzelf, maar mensen die alleen maar zijn verhoord, zonder dat er iets in de omgeving is gebeurd (bijvoorbeeld: ongeluk, diefstal, inbraak, geweld) mogen niet dusdanig in hun privacy worden benadeeld door deze informatie zomaar met derden te delen.

Sorry dat ik hier zo op hamer, maar anders blijven hier (op een openbaar forum) misverstanden over bestaan en bovendien kan dit een deel van je zorgen wegnemen.

  • Top! 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...