Spring naar bijdragen

Geocachers Gezocht


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

#zucht

ook hier op het fatsoens forum laat het dus iedereen koud wat er met TB's en Coins gebeurt

zijn jullie eenmaal zo, of weten jullie gewoon niet beter?

 

Barny

Ik denk dat we er juist ook om geven. Als het wordt gepubliceerd op geocaching.com dan is het een cache als geen ander. Het is een ander verhaal als ze hem gaan promoten via b.v. de plaatselijke v.v.v. site. Dan zou ik er een heel appart ding van maken dat dan weer niet op geocaching.com staat.

 

Dat scheelt ook weer dat je geen last hebt van zaken die al in het veld liggen. ( Alhoewel je wel moet uitkijken voor verwaring dan.)

 

Maar dat geeft ze nu dus niet aan in de vraagstelling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ( volgens mij ) nog nooit in Capelle aan den IJssel geweest, maar daar hebben vast en zeker ook mooie plekken. En als de gemeente daar enkele caches ( het liefst multi's natuurlijk ) wil neerleggen, dan kan ik dat alleen maar toejuichen. Een cache ( bijna welk type dan ook ) op een mooie plek, is altijd beter dan een petling achter een boom of verkeersbord ( die ik niet ga zoeken ).

 

Voor diegene die ( om welke reden dan ook ) de mooie plekken in Capelle niet interessant vinden, is er natuurlijk een simpele oplossing: deze caches gewoon links laten liggen ( en/of in de Ignore bak plaatsen ).

 

:offtopic: Ik snap niet wat deze caches te maken hebben met de omgang m.b.t. TB's en coins. Hoe en wanneer een TB en/of een coin wordt geplaatst, bepaald namelijk de legger zelf. De ene laat 'm gewoon automatisch vallen, de andere kijkt eerst eens naar de cache en de omgeving ( is de TB/coin daar wel veilig? ), voordat hij/zij iets achterlaat. Alles moet geleerd worden!

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

om maar eens met de woorden van een voetbaltrainer te praten

zijn jullie nu zo dom, of ben ik zo slim

in het eerste postje staat al dat de bedoeling is dat jan-en-alleman die route, dmv een gps, gaat volgen

dus ook niet geocachers, en weten die veel wat een Tb of coin is, dus als ze zo een leuk ding vinden gaat die als trofee mee naar huis

 

ik weet niet hoe ik het anders/beter, aan mensen die wel behept zijn met het wel en wee van andermans eigendommen, kan uitleggen

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om de waarschijnlijk terechte angst van Barny op te lossen

en daar dan iedereen op afstuuren ook niet geocachers,

en het dan nog raar vinden dat mensen hun Tb's en duure coins niet meer op pad durfen te sturen

Heb ik bij https://www.geocaching.com/geocache/GC6EC86_vk-16-het-verloren-kabouterdorp-final een mooie oplossing gezien. Dreuzels en cachers lopen dezelfde route, en komen op dezelfde waypoints uit. Alleen de opdrachten ip gc.com zijn net iets anders dan de opdrachten die op de WP's zelf staan (die laatste voor de dreuzels). Met de Geocache opdrachten (die alleen op gc.com te vinden zijn) krijg je een extra code. Bij de finale (ook leuk voor niet geocachers) zit een extra luikje, met een combinatie slot. Ik denk dat ik niet uit hoef te leggen, waar die extra code voor nodig is.

 

Tc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

eindelijk iemand die het wel snapt,

 

en dat gegeven voorbeeld is een hele mooie oplossing,

helaas zijn in geocachingland nadenkende mensen een zeldzaamheid,

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, een TB of coin die na jaren nog rondreist is ook een zeldzaamheid en dat ligt echt niet alleen aan dreuzels. Dat weet jij toch ook wel Barny.

 

Bekijk het eens zo: de gemeente wil een mooie route langs mooie plekken; ruilspulletjes worden vergoed dus ze hebben geen petling als cache in gedachten. Daar zit (in mijn ogen) zoveel positiefs in als je het vergelijkt met een kokertje achter een lantaarnpaal in de bebouwde kom. De mooie route, de mooie plekken zijn zelfs de basis van geocaching, véél meer dan TBs en coins.

 

TBs laten reizen is de verantwoordelijkheid van een serie cachers. Heb je zelf een TB uit een cache meegenomen, dan is het jouw taak om daar een goede plek voor te zoeken. Een cache die ook als promotie van natuurgebieden wordt gebruikt hoort daar misschien niet bij!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb met mijn Blik in het Verleden van Uden ook zoiets gedaan. Eerst was er het boekje met een wandeling door Uden, daarna heb ik met de schrijver van het boekje gebaseerd op de route een multi-cache gemaakt. Het boekje dat inmiddels is uitverkocht en niet meer leverbaar is, is als pdf beschikbaar gesteld voor geocachers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

aragon, sorry maar wat een but redenatie hou jij er op na

omdat tb's en coins normaal al verdwijnen maakt het niet uit dat je een cache plaatst die dat nog erger veroorzaakt

 

leuk dat een zich vervelende gemeente ambtenaar op dat idee kwam, leuk dat hij mensen naar zijn stad wil lokken, leuk om daar een gps bij te gebruiken, jammer dat hij dat als "geocache" wil doen

niet alles hoeft een geocache te worden

trouwens Capelle aan den IJssel heeft al ruim 120 "geocaches" binnen een straal van 3 kilometer van het centrum, genoeg mogelijkheden om als moderne geocacher de stad te verkennen toch?

 

Barny

 

ps, dat mensen wel uitkijken waar ze een tb of munt in droppen is ook al een wereldvreemde gedachte,

van "Kluis tot TBsterfHuis" coord.info/GC2JV5X

bewerkt door barny
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bariet: ja, dat heb ik gezien, die route wil ik nog steeds een keer gaan lopen als ik weer eens over de A50 langs Uden kom en tijd over heb

 

@barny: vooral blijven mopperen en nooit iets positiefs willen zien, en wat is eigenlijk een 'but redenatie'?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als "je zorgen maken over andermans en mijn eigen eigendommen" mopperen is, laat mij dan maar mopperen

je kan ook totaal ongeïnteresseerd het leven doorhuppelen en profiteren van anderen die nog steeds geld en misschien ook hun emotie op pad durven sturen

als ik zie op events hoeveel sneuaards zichzelf helemaal suf discufferen, maar zelf niets op pad (durven) sturen, vind ik ze profiteurs en daarom misbaksels van mensen

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

aangezien wij net zijn verhuist naar de gemeente capelle is dit een ideale kans om de buurt eens te verkennen en iets leuks mee te doen. tb en coins hoeft natuurlijk helemaal geen probleem te zijn, als je maar een aparte gelegenheid hier voor geeft, m a w in de omschrijving gaat dit gewoon duidelijk worden aangegeven.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

LOL biowolves,

mijn complimenten over jou vertrouwen in de mensheid,

je kan het nog zo goed omschrijven op welke pagina dan ook, maar op het moment er iets begint te glimmen en er is helemaal geen sociale controle, verdwijnen die mooie glimmertjes zo ergens in een zak.

en dan heb je nog die dwangneurose koters die zulke leuke beestjes aan een plaatje, wel heel erg schattig vinden, en dan net zo lang zeuren/mekkeren/janken in de wetenschap dat hun faalopvoeders dat leuke beestje dan wel meeneemt

trouwens hoeveel TB's en coins heb jij op pad? of ben jij ook zo een sneue discufferraar en profiteer je alleen maar van anderen die wel het lef hebben om wat op pad te sturen....

lekker makkelijk praten dus.

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Biowolves weet dankzij dit draadje van de natuurparels in de nieuwe woonplaats en gaat er binnenkort vast een kijkje nemen. Dat vind ik hartstikke positief, of het nou een cache oplevert of niet.

 

Fangorn (ooit 10 TBs en coins op pad gestuurd waarvan er 6 spoorloos verdwenen zijn; al jaaaren geen sneue coins meer gedisc'd)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Team Aragorn?

 

De Kikkers en Barny kennen elkaar al ruim tien jaar. En ja, vrienden mopperen we lees op elkaar. Dat doen vrienden wel eens

 

Maar ik krijg nu toch de indruk dat je Barny onvoldoende kent...

 

Voor Barny:

Ik zit nog steeds in hotel bargezellig en ik heb met Willem iets gedronken...

 

X

Kikkertje

bewerkt door de kikkers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...