Spring naar bijdragen

Caches In Florence Italië


Durgadiaan

Aanbevolen berichten

Hallo allen,

Ik vroeg me af of er lijsten bestaan van favo caches die je op lokatie kunt zoeken. In mei ga ik een paar dagen naar Florence en ik ik zou daar graag mooie,leuke en caches vinden op bijzondere lokaties. Vanuit deze caches wil ik dan een wandeling plannen.

Iemand enig idee hoe ik achter deze info zou kunnen komen?

Thx!

Durgadiana

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Als je Premium Member bent dan is het niet zo moeilijk. Je kunt dan zoeken op deze pagina, en daarbij in het filter (optie Add filters) bv. aangeven waar je wilt zoeken, welke soort caches je voorkeur heeft en hoeveel favorites de caches minimaal moeten hebben gekregen.

Volgens mij krijg je dan al een heel aardig overzicht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of je gebruikt Project GC om de top Wilsonscore te bepalen:

http://project-gc.com/Statistics/TopFavWilson?country=Italy&location=N43+47.0+E11+15.0&max_distance=20&hidearchived=on&submit=Filter

(20km om het centrum van Florence, die niet gearchiveerd zijn)

Rechtsboven vindt je een knop om de caches op een kaart te laten zien.

 

Wilson score geeft een verhouding tussen aantal logjes en aantal favorieten, waarbij heel weinig gevonden cache hoger komen dan veel gevonden caches.

 

Aantallen favorietpunten zegt namlijk ook niet alles, deze https://www.geocaching.com/geocache/GC1TKCY_mozart-e-l-aquila-nera heeft bv wel 37 FP's. Maar op een totaal van 4400 logjes betekent het dat maar 2% hem leuk genoeg vind voor een FP.

bewerkt door kalkendotters
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de code voor de Wilson Score aangeleverd voor project-gc. Officieel is het ondergens van het betrouwbaarheidsinterval van een Wilson score voor een Bernoulli parameter. Dat wordt in http://www.evanmiller.org/how-not-to-sort-by-average-rating.html gedetaileerd uitgelegd.

 

Kort gezegd: Veel favorietes, maar ook relatief veel favorieten.

 

Iets meer uitleg:

Een cache met 30 favorieten uit 40 founds is interessanter dan een cache met 35 favorieten met 3500 founds. Bij de eerste geeft een op de drie caches een favoriete, bij de laatste maar een procent, ondanks dat hij meer favorieten heeft.

Je kunt niet zo maar gaan delen, want een cache met 1 favorieten uit 3 founds heeft, lijkt 1/3 een favoriete te geven, maar blijft dat ook als er meer founds komen (was die favoriet misschien van een vriend die sowieso een favoriet gegeven zou hebben?)

 

De Wilsonscore kijkt in principe naar de verhouding, maar hecht meer waarde, en geeft dan ook een hogere score als er meer founds zijn die voor dat hoge percentage zorgen.

 

Tc

 

Tc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...