Spring naar bijdragen

Nieuwe Caches


Aanbevolen berichten

Ik benijd de reviewers niet. Onder het juk van GS moeten zij alles goedkeuren. Zij zijn zorgvuldig uitgekozen, zelf nadenken is uit den boze. De wachttijd heeft te maken met de hoeveelheid rommel die zij goedkeuren. Geocaching is verworden tot een spelletje dat niets met geocaching heeft te maken.

Jij kunt dus bij het indienen van je volgende cache rekenen op een paar maanden extra wachttijd. Maar wat klets ik, je bent al vier jaar bezig. Die extra tijd gaat niemand opvallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik vrees dat reviewers mijn volgende geocache ter zijde leggen. Tijd is een relatief begrip, ik ben pas vier jaar bezig. En er zijn andere sites om mijn geocache te laten publiceren. Eigenlijk vrees ik dus niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor het eerst sinds denk ik een half jaar weer eens op dit forum gekeken.

En ik weet meteen weer waarom ik hier zo weinig meer kom.

Er is hier helemaal niks veranderd.

Zelfde klagers, zelfde sfeer, zelfde negativiteit!

Dit was dus de laatste keer!

Het ga jullie goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heej RvU, Oude wegpiraat

 

wat klaag je toch? je bent wel een beetje negatief in je bericht, je weet dat negatief klagen niet goed voor de sfeer is,

 

wat wil je nu eigenlijk zeggen?

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor het eerst sinds denk ik een half jaar weer eens op dit forum gekeken.

En ik weet meteen weer waarom ik hier zo weinig meer kom.

Er is hier helemaal niks veranderd.

Zelfde klagers, zelfde sfeer, zelfde negativiteit!

Dit was dus de laatste keer!

Het ga jullie goed!

Wat een negatief bericht. Ik zou dan zeggen, wees zelf een voorbeeld en gooi wat positiefs in de groep. De pot verwijt de ketel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het wel eens met RvU; ik zie hier op dit forum een heleboel negativiteit. En of dat terecht is, weet ik niet. Ik heb het idee dat er hier een aantal oudgedienden rondlopen die door de jaren heen een en ander binnen de hobby hebben zien veranderen. En dat zal kennelijk niet ten goede zijn, want de meningen zijn hier uitermate kritisch.

 

Laat mij dan vragen wat die meningen vormt. En dan alsjeblieft niet reageren met inkoppertjes, maar met feiten, zodat het voor een niet-forumlezer als ik ook duidelijk wordt wat ik kennelijk in de afgelopen 4 jaar heb mogen missen. Er is een event gelinkt waarbij 2 reviewers een presentatie geven over het reviewen. Wat is daar op tegen?

Ikzelf hoop met mijn caches wat toe te voegen door ze origineel te verstoppen, een leuke wandeling door een mooie omgeving te creëren of een interessante puzzel te verzinnen waar wat moeite voor gedaan moet worden. Ik ben ondertussen wel klaar met de simpele oppikkers, maar ieder zijn ding, toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is een event gelinkt waarbij 2 reviewers een presentatie geven over het reviewen. Wat is daar op tegen?

Een concrete vraag daar kunnen we wat mee. Ik heb begrepen dat het nu ongeveer 1,5 week duurt voordat een cache in Nederland gereviewd wordt, en dat dat in Belgie binnen 24 uur gebeurd. Er zijn mensen die vinden dat het revieuwen van een cache voor reviewers een hogere prioriteit moet hebben dan het bezoeken en organiseren van events.

 

In de afgelopen vier jaar heb je niet zozeer iets gemist, als wel dat er veel meer cachers bijgekomen zijn. Daardoor zijn er veel meer caches bijgekomen. Met als positief effect dat er meer prachtige caches worden gemaakt, maar helaas ook (en dat is het grote bezwaar) erg veel rotzooi.

 

Tc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uiteraard, rotzooi kun je altijd verwachten. Er is één van mijn 14 caches waar ik me openlijk voor schaam, zo slecht was die. Destijds gelegd vanuit een serie met anderen op de gemeentegrens, waarbij ik er nog één kwijt moest. Maar dat valt een reviewer toch niet aan te rekenen? Dat is war ik hier tussen de regels door een beetje lees.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het "probleem" met onze 5 NLReviewers is dat ze totaal niet communiceren met de gebruikers,

er zijn mensen die lang moeten wachten op antwoorden, er word (bijna) niet gereageerd op NM en NA logs, laat staan dat er cache's gearchiveerd worden die dat al heel lang hadden moeten zijn

van de 5 NLReviewers zijn er 2 die haast helemaal geen cache online brengen, de overgebleven 3 doen er 2 maar een halve middag tot een dag revieuwen en de overgeblevene reviewer is zijn snelheid ook al aan het verliezen

dus dan word de wachtrij steeds langer, daardoor worden de NLreviewers zenuwachtig van en rammen zo snel mogelijk zo veel mogelijk cache's doorheen, wat dan ook weer fouten oplevert, waar vroeger nog wel eens wat aan gedaan werden maar dat kost tijd dus retracten gebeurt ook steeds minder

allemaal omdat er geen tijd is om de mensen netjes te behandelen, als dan 2 NLreviewers wel een dag kunnen vrijmaken om zich door een handjevol mensen te verafgoden, terwijl er misschien wel honderden mensen op een antwoord of review zitten te wachten laat blijken datreviwers hun persoonlijke glorie toch wel een stukje belangrijker is dan een tevreden klantenbestand zoals de geocachcommunitie

 

Barny

 

 

 

aangezien de mensen steeds ongeduldiger worden is anderhalve week wachten al lang

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

het "probleem" met onze 5 NLReviewers is dat ze totaal niet communiceren met de gebruikers (...)

allemaal omdat er geen tijd is om de mensen netjes te behandelen, als dan 2 NLreviewers wel een dag kunnen vrijmaken om zich door een handjevol mensen te verafgoden, terwijl er misschien wel honderden mensen op een antwoord of review zitten te wachten laat blijken datreviwers hun persoonlijke glorie toch wel een stukje belangrijker is dan een tevreden klantenbestand zoals de geocachcommunitie.

Aan de ene kant zeg je nu: reviewers communiceren niet met de cachers.

 

Aan de andere kant zeg je nu: ze moeten zich niet vrijmaken om te communiceren met cachers.

 

Kijk, ik begrijp het punt dat er een lange wachtrij is (ik wacht zelf ook op publicatie van een nieuwe geocache), ik begrijp ook dat er fouten worden gemaakt (is menselijk), maar ik zie niemand een oplossing opperen. Persoonlijk vind ik het wel interessant dat die bijeenkomst er komt, het geeft een stukje inzicht.

 

Blijf ik erbij dat gepubliceerde rommel de verantwoordelijkheid van de CO blijft en niet van een reviewer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een revieuwer kan kiezen, of met z'n tweeen een dag besteden om alle vragen te beantwoorden en te revieuwen

of voor een have man en een paardekop zich laten verafgoden

de keuze is dat ze zich liever in een zaaltje laten verafgoden, alle wachtende van de Nederlandse geocache communitie kan simpelweg de pot op

ook kunnen de reviewers weldegelijk meehelpen om minder rommel online te brengen, ze hebben ervaring zat om al van te voren te zien of de "cache" wat is

maar ze beslissen om er niets van te zeggen, stel je voor dat ze een cacheplaaatser treffen die een weerwoord heeft,

 

NLreveiwers zijn in mijn ogen een groepje falende knoppendrukkers

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is wel opmerkelijk inderdaad hoe de reviewers hier op een eilandje zitten. Echter, het kan ook uit angst zijn.

 

Hoe vaak ik reviewers hier niet heb gewezen op dringende zaken die ik tegenkwam. Slechts een heeft me ooit bedankt en actie ondernomen.

 

Doe ik hetzelfde in Duitsland, zijn de resultaten volledig anders. Ik krijg antwoord en er wordt gereageerd op NA en NM logs.

 

Maar goed, Duitsland is een trots volk en kan zich prima aan regels houden.

 

In Nederland gaat dat allemaal wat minder. Een hoop onvrede, frustratie en egoisme in eigen land.

 

Het zal niet anders zijn bij de reviewers hier. En dat zie je ook zeker terug in de kwaliteit van de gepubliceerde caches.

 

Waarom controleren of er toestemming is? Liever doordrukken dan een weerwoord geven. Er zit wel degelijk karakterverschil tussen de reviewers op landelijk niveau. Noem het trots.

 

Gaat het veranderen? Ik denk van niet. Het is de volgzaamheid van Nederlanders. Geen vuist durven maken. Zich te uniek voelen om zich aan regeltjes te houden. (kijk bv. naar door roodlichtrijders en geen knipperlicht gebruiken)

 

We hebben het hier over een maatschappelijk probleem, een cultuurverschil en zeker over het gebrek aan karakter bij medelanders. Reviewers zijn daarbij geen uitzondering.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat echter ook typisch Nederlands is, is ergens over klagen maar er niks aan veranderen. Kennelijk zijn jullie het met de gang van zaken niet eens. Als ik jullie moet geloven, reageren de reviewers niet op vragen of berichten. Heeft iemand dan al eens contact gezocht met GC HQ om te melden dat het naar jullie mening wel heel erg traag gaat en het contact met de reviewers zo moeizaam verloopt? Dan moeten zij toch hetzelfde constateren en dan zullen ze ingrijpen. Of blijft het bij gooien met bepaalde termen op een forum en wijzen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat echter ook typisch Nederlands is, is ergens over klagen maar er niks aan veranderen. Kennelijk zijn jullie het met de gang van zaken niet eens. Als ik jullie moet geloven, reageren de reviewers niet op vragen of berichten. Heeft iemand dan al eens contact gezocht met GC HQ om te melden dat het naar jullie mening wel heel erg traag gaat en het contact met de reviewers zo moeizaam verloopt? Dan moeten zij toch hetzelfde constateren en dan zullen ze ingrijpen. Of blijft het bij gooien met bepaalde termen op een forum en wijzen?

Al vele malen gedaan, zonder resultaat. Het interesseert GS niet. Sterker nog het gaat niet om kwaliteit, maar om kwantiteit. Slechts om het publiceren van vele caches en het in stand houden van de geldstroom.

 

Met GS krijg je geen contact, zie het als een fort. De reviewers zijn hun marionetten en leven op eilandjes. Wat heb je zelf gedaan om de kwaliteit van onze hobby te verbeteren Mikos?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...