Spring naar bijdragen

Nieuwe Caches


Aanbevolen berichten

Kritiek is het enige gereedschap om verbeteringen te bewerkstelligen. Helaas gaan de meeste mensen erg krampachtig met kritiek om. Het wordt al gauw benoemd als respectloos, of als mopperen. En voor je het weet stelt iemand zijn functie ter beschikking. Maar in werkelijkheid is kritiek natuurlijk helemaal niet respectloos. Sterker nog, het biedt een unieke kans tot verbetering voor de aangesprokene. Dat is heel wat waard, want niet iedereen is bereid je die kans te geven. Kritiek is een uiting van respect, in die zin.

 

Zelf geef ik nooit kritiek als ik het zelf niet beter kan. Daarom zal ik ook nooit iets zeggen over de reviewers, want ik zie mezelf dat niet doen. Ik ben blij dat zij het doen. Mijn bewondering voor de reviewers is dan ook enorm. Hoewel mijn verwondering nog veel groter is.

 

Je druk maken om wachttijden van een week is natuurlijk belachelijk. Een goede cache maken is vele maanden werk. Dan kunnen die één of twee weken er ook nog wel bij.

bewerkt door Diederikus
  • Top! 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Kritiek is het enige gereedschap om verbeteringen te bewerkstelligen. Helaas gaan de meeste mensen erg krampachtig met kritiek om. Het wordt al gauw benoemd als respectloos, of als mopperen. En voor je het weet stelt iemand zijn functie ter beschikking. Maar in werkelijkheid is kritiek natuurlijk helemaal niet respectloos. Sterker nog, het biedt een unieke kans tot verbetering voor de aangesprokene. Dat is heel wat waard, want niet iedereen is bereid je die kans te geven. Kritiek is een uiting van respect, in die zin.

 

Zelf geef ik nooit kritiek als ik het zelf niet beter kan. Daarom zal ik ook nooit iets zeggen over de reviewers, want ik zie mezelf dat niet doen. Ik ben blij dat zij het doen. Mijn bewondering voor de reviewers is dan ook enorm. Hoewel mijn verwondering nog veel groter is.

 

Je druk maken om wachttijden van een week is natuurlijk belachelijk. Een goede cache maken is vele maanden werk. Dan kunnen die één of twee weken er ook nog wel bij.

Amen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over lang wachten op de publicatie van een cache gesproken. Ik heb vandaag om 21:37 een event in Noorwegen ingedient, en om 20:07 werd dat gepubliceerd. Hebben die Noren mij langer dan een half uur laten wachten voordat mijn evenement gepubliceerd werd /s

 

Tc

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oeps, een kleine kortsluiting hierboven zorgde ervoor dat ik 10 uur 's avonds als 20 ging intikken. Het was dus om 22:07 gepubliceerd. Maar dat had de slimmeriken onder de forumlezers uit de context vast ook zelf kunnen opmaken.

 

Het zou wel mooi zijn dat de tijd in Noorwegen terugloopt, er is te veel de doen en te zien in de twee weken die wij vakantie hebben.

 

Tc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met een gemiddelde van 3 caches per dag zet de nieuwe reviewer tot op heden weinig zoden aan de dijk. Maar ach ze past natuurlijk wel in het profiel van het huidige reviewerteam en dat is blijkbaar het belangrijkste.

Wat betreft de aanhoudende klachten over de gebrekkige communicatie van de huidige reviewers kunnen we stellen dat dat tot op heden ook geen verbetering laat zien.

Met veel trommelgeroffel wordt op twitter door een van de reviewers iedereen aangemoedigd om \de nieuwe reviewer te verwelkomen. Vervolgens een behoorlijk aantal vragen van Nederlandse geocachers wat dan het twitteraccount van de nieuwe reviewer is. Vervolgens de gebruikelijke radiostilte om als antwoord te krijgen dat hij eigenlijk zelf niet eens weet of ze wel een twitteraccount heeft.

De nieuwe reviewster heeft zich naar mijn weten ook nog steeds niet netjes voorgesteld op het Nederlandstalige Geocaching.com forum.

bewerkt door brouwertjes
Link naar opmerking
Deel via andere websites

brouwertjes, een serieuze vraag. Is het een probleem dat een vrijwilliger per dag drie echte geocaches publiceert? Als hij ook rotzooi publiceert, dan ben ik het met je eens, dan is drie wel erg weinig.

Maar nog een vraag. Is het gebruikelijk dat een reviewer een twitter-account heeft? Ik twitter zelf niet, heb niets met realtime vertellen waar ik mee bezig ben.

Even off topic. Ik zie tweedekamerleden twitteren terwijl zij worden geacht het volk te vertegenwoordigen. Ach, misschien word ik een beetje oud. Hopelijk nog veel ouder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die 3 dat zijn alle caches. Of dat volgens jou echte geocaches zijn of niet is aan jou te beoordelen. Ja het is gebruikelijk dat een reviewer een twitter account heeft. Alle Nederlandse reviewers hebben er een en naar mijn weten alle Belgische ook. Maar dat is het punt niet in dit geval. Het gaat erom dat ons gevraagd wordt om de nieuwe reviewer te verwelkomen op Twitter om vervolgens na een dag te horen dat degene die daar om vroeg zelf niet eens wist of ze we wel een account heeft. Kortom wederom een bewijs van bijzonder gebrekkige communicatie. Waarbij ook opviel dat de respons alleen aan een belgische collegareviewer werd gericht. Al De Nederlandse geocachers die het gevraagd hadden waren blijkbaar niet interessant genoeg voor de reviewer om van een antwoord te voorzien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eens, volgens mij staan er bij de voorwaarden waaraan reviewers dienen te voldoen: goede communicatieve eigenschappen online. Helaas, er is geen reactie te verkrijgen. En op die manier zit er geen verbetering in.

Twitter zegt niets over communicatieve eigenschappen. Integendeel. Het is vaak maar een middel voor mensen met teveel tijd of mensen die zichzelf erg belangrijk vinden/cq narcistisch zijn. Sorry, voor de goede uitzonderingen op de regel. Zijn die er? ;-)

Maar: volgens mij staan er bij de voorwaarden waaraan reviewers dienen te voldoen: goede communicatieve eigenschappen online. Helaas, er is geen reactie te verkrijgen. En op die manier zit er geen verbetering in. Er zijn mijns inziens voldoende andere middelen om online te communiceren: email, facebook of fora.

Maar dan moet er wel de intensie zijn om in contact te komen met de doelgroep en open worden gestaan voor verbetering. Volgens mij zijn we daar nog lang niet.

Volgens mij is dit een prima discussie, laten we het vooral bespreekbaar houden.

Alvast een mooi weekend allen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

groundspeak adviseert juist de revieuwers om zich niet op de sociale media te begeven

dat is wel slim, dan hoefen de reviewers hun eigen falen niet elke keer onder de ogen te komen en kunnen ze verder slapen met het idee dat ze goed bezig zijn

 

waarom zou je willen leren van je eigen fouten?

waarom zou je uitleggen dat je als reviewer iets niet, of juist waarom wel gedaan heb?

waarom zou je als reviewer anderen niet willen helpen om de aangeboden cache naar een hoger niveau te tillen?

ik begrijp dat niet, als je je vrijwillig inzet voor een doel dan probeer je toch zoveel mogelijk kwaliteit te bieden

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...