Spring naar bijdragen

Nieuwe Caches


Aanbevolen berichten

Ik heb een paar vragen gesteld hier op het forum bij een aantal -kennelijk- oudgedienden, die zich wel heel erg negatief uitlaten over de reviewers. Ik probeer er nog steeds achter te komen wat daar nou helemaal precies de oorzaak van is, want tot op heden merk ik vooral frustratie over de veranderde spelopzet en de medespelers en het feit dat het lang duurt voor caches gepubliceerd zijn. Ik kan er de vinger nog niet op leggen waarom jullie zo uiterst negatief zijn :wink2:

 

En daarnaast leg ik natuurlijk zo origineel en leuk mogelijke caches neer. Want dat is toch uiteindelijk waar het allemaal om gaat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb een paar vragen gesteld hier op het forum bij een aantal -kennelijk- oudgedienden, die zich wel heel erg negatief uitlaten over de reviewers. Ik probeer er nog steeds achter te komen wat daar nou helemaal precies de oorzaak van is, want tot op heden merk ik vooral frustratie over de veranderde spelopzet en de medespelers en het feit dat het lang duurt voor caches gepubliceerd zijn. Ik kan er de vinger nog niet op leggen waarom jullie zo uiterst negatief zijn :wink2:

 

En daarnaast leg ik natuurlijk zo origineel en leuk mogelijke caches neer. Want dat is toch uiteindelijk waar het allemaal om gaat!

Volgens mij zijn er genoeg argumenten voorbij gekomen. Zelf wel eens contact gehad met een reviewer in Nederland? Wat voor pareltjes heb je zelf allemaal in beheer? Wellicht voor mij eens een optie om te bezoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb wel eens contact gehad met een reviewer, ja. Een vraag over de 161 meter-regel, die werd netjes binnen een dag beantwoord. We hebben wel eens contact gehad toen we een trail van 32 caches op een bepaalde datum wilden uitbrengen, werd ook binnen 48 uur op gereageerd. Ik denk altijd maar zo: Reviewers zijn ook maar mensen die vrijwillig hun tijd opgeven om zich met allerhande zaken rondom de Nederlandse caches bezig te houden. Ik zal trouwens niet beweren dat het daarom niet beter zou kunnen: Ik wil ook dat mijn cache binnen een half uur wordt gepubliceerd. Maar ja, ik wil ook dat iedere Premium Member mij een favorietpunt geeft...

 

Mijn pareltjes kun je hier vinden: https://www.geocaching.com/profile/?id=5869476

Wees welkom en veel plezier met cachen!

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb wel eens contact gehad met een reviewer, ja. Een vraag over de 161 meter-regel, die werd netjes binnen een dag beantwoord. We hebben wel eens contact gehad toen we een trail van 32 caches op een bepaalde datum wilden uitbrengen, werd ook binnen 48 uur op gereageerd. Ik denk altijd maar zo: Reviewers zijn ook maar mensen die vrijwillig hun tijd opgeven om zich met allerhande zaken rondom de Nederlandse caches bezig te houden. Ik zal trouwens niet beweren dat het daarom niet beter zou kunnen: Ik wil ook dat mijn cache binnen een half uur wordt gepubliceerd. Maar ja, ik wil ook dat iedere Premium Member mij een favorietpunt geeft...

 

Mijn pareltjes kun je hier vinden: https://www.geocaching.com/profile/?id=5869476

Wees welkom en veel plezier met cachen!

Dank je voor de link. Wellicht kom ik daar nog eens in de buurt.

 

Fijn dat je goed geholpen ben door de reviewer. Echter, mijn ervaringen blijven helaas anders. Maar zijn ook van een andere orde. Schade aan de natuur, overlast en dat soort dingen. Dan sta je (of althans ik) met mijn goede gedrag volledig in de kou. Zelfs NA logs werden simpelweg verwijderd door de reviewer, zonder ooit enige reaktie te hebben gehad. Zij hadden moeten ingrijpen bij dat soort zaken, wat niet is gebeurd. Ik kan slechts tot een conclusie komen: geen zin in extra werk.

Natuurlijk weet GS van de problemen hier. Zoals ik al voorspeld had in een eerder postje proberen ze het deze keer wederom op te lossen door een extra reviewer aan het team toe te voegen.

Alleen ik al heb het diverse keren gemeld, met de nodige foto's en verwijderde NA logs. Tuurlijk is het bekend. Een reviewer toevoegen gaat echter het kwaliteitsprobleem niet oplossen. Het gaat alleen de snelheid van het publiceren verhogen. Maar wellicht zie ik het helemaal verkeerd en zal het dit keer allemaal anders zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ervaringen zijn altijd persoonlijk; daar waar ik vind dat een situatie heel slecht is opgelost, denk jij misschien dat het niet beter opgelost had kunnen worden. Blijft het natuurlijk niet leuk als je niet tevreden of het ergens mee oneens bent.

Het is ook net hoeveel je je ergens wat van aantrekt. Ik merk een behoorlijke hoeveelheid betrokkenheid waardoor het alleen maar meer frustreert als ergens geen goede oplossing voor wordt geboden. Misschien is de genoemde bijeenkomst met 2 reviewers juist een goed moment om er eens een gesprek over aan te gaan? Niet om te ranten, maar om het gesprek één op één aan te kunnen gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb wat navraag gedaan, waaruit het volgende blijkt:

 

I just looked at the Netherlands queue. There are 4 caches that have been on queue for a week. There are a couple hundred more recently submitted, mostly submitted in the last few days. There's nothing that exceeds 10 days (1.5 weeks) without an initial review.

Met de huidige wachtrij blijkt het dus wel mee te vallen (anderhalve week wordt in ieder geval niet gehaald), over het algemeen blijft men binnen de genoemde week. Dat dat lang is, is een ander verhaal :wink2:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja gisteren is er weer iets gereviewed. Mijn cache heeft nu 8 dagen geduurd. Er was daar toevallig een andere cacher aanwezig die ook die dag respons had gehad en die heeft 9 dagen geduurd. Ik kan mij niet voorstellen dat wij net toevallig 2 van de 4 zijn, dus ben bang dat het antwoord dat jij hebt gekregen de situatie is rooskleuriger maakt dan hij in werkelijkheid is.

Discussie over 8, 9 of 10 dagen lijkt mij ook zinloos. Je mag van een team met 5 reviewers verwachten dat deze niet zo ver oploopt en al zeker niet langer dan een week. Ik kan mij zelfs niet herinneren dat het de NLReviewers de laatste maanden is gelukt om ook maar 1x de queue leeg te krijgen, hetgeen in Vlaanderen dus bijna iedere dag gebeurt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja dat is wel een beetje een dooddoener. Ik vraag mij af als jou beloofd wordt dat je postpakketje vanmiddag bezorgd wordt en hij blijkt pas volgende week aan te komen of je dan ook een 'geduld is een schone zaak' houding aanneemt.

Persoonlijk denk ik dat als je als vrijwilliger maar zo weinig tijd aan het werk wilt besteden je je af moet vragen of dit wel het geschikte werk is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn postpakketje wordt bezorgd door mensen die daarvoor betaald worden en daar stel ik andere eisen aan. Ik weet dat vrijwilligerswerk al lang niet meer vrijblijvend is, maar heb respect voor mensen die er in slagen daar elke week tijd voor vrij te maken. Dat lukt mij lang niet altijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik bedoelde wel concreet. In het PM lijstje met 'voordelen' dat ik heb, staat niets over beloften van het binnen een bepaalde tijd revieuwen van caches. Mogelijk heb ik een ander lijstje dan jullie, want ik ben geen cache eigenaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...