Spring naar bijdragen

Nieuwe Caches


Aanbevolen berichten

Pas maar goed op met wat jullie zeggen over reviewers. Ze reageren nergens op, maar luisteren wel degelijk. Ze mengen zich niet in een discussie om kwaliteitsverbetering, maar verlinken wel iemand (Barny) achter de schermen. Er is geen intensie om een gesprek aan te gaan, maar gaan gewoon even klikken bij de meester... Kleingeestigheid ten voeten uit. Nu is mijn respect voor de Nederlandse reviewers echt weg.

 

Lang leve de vrijheid van meningsuiting.

 

Barny, sterkte er mee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Met alle respect Barry, maar je weet niet of het de reviewers zijn die over Barny geklaagd hebben bij Groundspeak, want heel veel cachers klagen daar (al jaren) over hem.

 

Wat ik wel altijd merkwaardig heb gevonden is dat er velen zijn die een hekel hebben aan wat hij zegt en vooral aan hoe hij zich uit, maar dat hij overal gevolgd wordt door al die geocachers (en ja, inclusief reviewers, die zijn fb-pagina's nog delen met de rest van de community ook).

Er is niemand die zo nauwlettend in de gaten wordt gehouden als Barny en er reageren ook veel cachers op hem.

Iedereen op de social media weet wie hij is en wat hij uitspookt en men geeft ook regelmatig aan daarvan te "walgen"

Als ik zo'n hekel aan iemands gedrag zou hebben, dan zou ik zijn berichten niet meer willen zien.

Maar ja, het zal wel min of meer hetzelfde zijn als de "rel" topics die altijd het best bezocht worden overal...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lang leve de vrijheid van meningsuiting.

 

Dit hoor ik vaak icm websites of clubs indien ze vinden dat niet alles gezegd mag worden.

Mensen die vrijheid van meningsuiting erbij halen weten absoluut niet wat met vrijheid van meningsuiting bedoeld wordt en dat vind ik tenenkrommend.

 

Vrijheid van meningsuiting gaat over het recht om jouw mening te uiten zonder bang te zijn dat een overheid jouw daarvoor straft. Op deze vrijheid zit natuurlijk wel een beperking zoals het niet mogen haatzaaien. Het is dus nooit een absolute vrijheid om maar te zeggen wat je wilt. Maar goed, daar gaat het hier helemaal niet over.

 

Groundspeak is geen overheid. Je kunt gerust zeggen wat je van Groundspeak vindt en je mening geven over reviewers. Groundspeak kan je daarvoor niet aanklagen en geen enkele rechter zou je daarvoor veroordelen. Dus, ja, er is vrijheid van meningsuiting.

Maar niemand hoeft alles te accepteren, alle meningsuitingen te accepteren. Als ik mijn baas bv continue bestempel als simpele ziel, prutser, eenhersencellige, dan wordt ik, terecht, ontslagen.

Als ik bij jullie op visite ben en ik noem je een loser, laagvoorhoofdige etc, dan zet je mij de deur uit.

Dit alles heeft niets, maar dan ook totaal niets, met vrijheid van meningsuiting te maken, maar een goed recht van een vereniging, club, bedrijf, individu om te bepalen of die nog omgang wenst met bepaalde personen. Elk bedrijf en persoon heeft zo zijn acceptatieniveau en ik moet zeggen dat die van Groundspeak nog erg hoog ligt.

Wat mij betreft is het zelfs te laat en te kort.

  • Top! 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@indiana: je zegt 'Vrijheid van meningsuiting gaat over het recht om jouw mening te uiten zonder bang te zijn dat een overheid jouw daarvoor straft. Op deze vrijheid zit natuurlijk wel een beperking zoals het niet mogen haatzaaien. Het is dus nooit een absolute vrijheid om maar te zeggen wat je wilt. Maar goed, daar gaat het hier helemaal niet over'.

 

Ik denk dat het hier juist wel over gaat. Mogen zeggen wat je wilt is belangrijk, maar het gaat er ook om hoe je de dingen zegt en dat je probeert anderen in hun waarde te laten. Juist daar gaat het vaak mis en wordt er gescholden, gekleineerd, gepest etc. En zoals Sivota zegt, niet alleen op dit forum, maar overal komen de 'rel items' het vaakste in het nieuws.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mee eens Sivota, er zijn meer "kapers" op de kust. Alhoewel, ik denk dat een reviewer net wat meer pressie kan uitoefenen bij GC dan de doorsnee hobbyist. Feit blijft, dat het een slinkse manier is geweest. Er zijn verklikkers geweest tussen alle "ramptoeristen" die alles met veel belangstelling volgden. Barny vertelde me zelfs eens over dreigementen die hij aan zijn adres had. Heel bizar.

Ik geef toe, ik keek zo af en toe op Barny's twitteraccount. Zelf heb ik geen twitter, dus ik heb nooit wat gepost. Maar daar had ik ook geen reden toe. Ik kon me in een heleboel (achterstallige) zaken goed vinden en vond zijn benamingen en humor erg plezierig om te lezen. Nog nooit heb ik een persoonlijke belediging gezien, hij heeft slechts zijn mening geuit. Voor sommigen shockerend, voor anderen erg humoristisch. Dat hou je toch, er zullen altijd mensen zijn die van suiker zijn.

Op een forum praten over prutsers; is dat haat zaaien? Ik denk van niet. Ik denk slechts dat enkelen zich aangesproken voelden omdat hij de spijker op de kop sloeg.

En Indiana, ik heb een prima opleiding gehad. Ik weet wat vrijheid van meningsuiting betekend. Blijf het even in de context zien svp. Besef wel dat je nu hetzelfde vermeende lesje geeft waarvan je Barny beschuldigd.

Je kunt gerust zeggen wat je van Groundspeak vindt en je mening geven over reviewers. Groundspeak kan je daarvoor niet aanklagen en geen enkele rechter zou je daarvoor veroordelen. Dus, ja, er is vrijheid van meningsuiting.

 

Dat betwijfel ik ten zeerste. Anders krijg je geen ban.

Als jij denkt dat er überhaupt nog vrijheid van meningsuiting bestaat, dan weet ik niet onder welke steen jij leeft. Nederlanders kunnen al lang niet meer zeggen wat ze willen. Wij worden gediscrimineerd door de theatrale tolerantie van de overheid. Dankzij onze dictatuur met Rutte aan boord. Want ja, hij onderdrukt zijn eigen volk. En vind je die uitspraak shockerend, dan leef je of in een vrijstaande villa of heb je helemaal geen binding met ouderen. Of je bent gewoon een grote fan van de VVD. ;-) On topic weer.

De voorbeelden die jij benoemt, zijn beledigingen. Maar ook die zijn maar relatief. Ik heb mijn baas diverse malen voor lompe boer of wat dan ook uitgemaakt. Ik werk er overigens nog steeds. Zegt een andere collega dat, is het misschien anders. Of iets een belediging is, hangt dus van de persoon af. Iemand met een kort lontje ziet elke vorm van enige kritiek vaak al als belediging. Kom niet te dichtbij he...

En nog wat, in deze context gaat het slechts over een hobby. Ja, Barny heeft het over prutsers gehad en over de nalatigheid van reviewers. En heeft daar bijna een dagtaak aan... Waarom voelt GC zich zo bedreigd? Door één man? Ik blijf er bij; wat een zielig kleingeestig wereldje. Je mag alles zeggen, maar laat de baas het maar niet horen!

We doen allen mee aan een commerciële hobby, dus iemand die potentieel de geldstroom in het geding kan brengen, moet een ban krijgen. Simple as that.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Je kunt gerust zeggen wat je van Groundspeak vindt en je mening geven over reviewers. Groundspeak kan je daarvoor niet aanklagen en geen enkele rechter zou je daarvoor veroordelen. Dus, ja, er is vrijheid van meningsuiting.

 

Dat betwijfel ik ten zeerste. Anders krijg je geen ban.

 

 

 

Je hebt mijn uitleg in mijn vorige postje dus niet begrepen.

Vrijheid van meningsuiting gaat over overheden en niet over bedrijven/clubs/websites etc.

 

Mensen kunnen hun mening prima uiten over Groundspeak. Dat mag en is is hun goed recht. Net zo goed dat Groundspeak het recht heeft om mensen te weren van hun site.

Nogmaals: Als ik mijn ongezouten mening over jou geef in jouw huis, zet je mij misschien ook jouw huis uit. Dan ga je ook niet roepen dat er geen vrijheid van meningsuiting is in Nederland, toch?

 

En nogmaals, wat mij betreft is de ban te laat en te kort.

 

https://nl.wikipedia.org/wiki/Vrijheid_van_meningsuiting

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Feit blijft, dat het een slinkse manier is geweest. Er zijn verklikkers geweest tussen alle "ramptoeristen" die alles met veel belangstelling volgden.

 

Vrijheid van meningsuiting stopt dus blijkbaar bij een 'ramptoerist' (?) die zijn mening over de betreffende facebookpagina met Groundspeak wil delen?

 

 

@Sivota: Als ik zo'n hekel aan iemands gedrag zou hebben, dan zou ik zijn berichten niet meer willen zien.

 

Ik soms juist wel. Zo'n persoon doet vaak een hoop stof opwaaien. Daar wil ik liever vroegtijdig van op de hoogte zijn zodat ik even weg kan draaien als de stofwolk voorbij komt. Op twitter volg ik bijvoorbeeld ook Geert Wilders. Niet omdat ik zo'n fan van hem ben, integendeel. Tuig hou ik liever in de gaten zodat ik weet wat ze aan het doen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

Wat mij betreft is het zelfs te laat en te kort.

 

Hoi Robert, leuk dat je weer eens reageert

was jij ook niet levenslang verbannen van deze site, was dat niet omdat je de vrijwilligers en de eigenaar voor van alles uitmaakte en zelfs bedreigde?

en nu post je hier onder dit account om stemming te maken, keer op keer

toch wel apart dat juist jij Robert, jij die mij persoontje wel kan en doet uitkosten, mijn bloed wel kan drinken, wel over mij praat maar niet met mij wil praten, mij overal waar ik op sociale media zit volgt, jij Robert die al een mening klaar heb nog voordat ik wat geschreven heb, raar is dat, toch? wat is er mis met je?

mijn ban is gegeven omdat ik een facebookpagina heb waar ik de blunders van onze Reviewers keurig onder elkaar neerzet, (van de afgelopen week al een aardige verzameling) die Facebook pagina is notabene ook al een paar keer geliked door reviewers, dat schijnt dus niet te mogen,

schelden op reviewers doe ik nooit, ik kan alle reviewers gewoon recht in de ogen aankijken,

dat jij niet naar groundspeak heb geklaagd dat weet ik, jou eigen woorden zijn dat je je eigen straatje schoonhoudt, maar er zijn nog ergens halve en hele dwazen die dat wel voor je doen, en ook als klapvee optreed,

daarbij de talloze facebookgroepjes die besloten zijn en iedereen loopt te smoezen en mensen waarmee ik in discussie ben DMmen

Zo zijn er totaal genoeg mensen die er genoegen is scheppen om een klacht over mij in te dienen, de reviewers doen er niets mee die adviseren het om rechtstreeks naar Groundspeak te sturen, wat dus af en toe ook gebeurt

natuurlijk stop ik niet met die pagina, ik laat mij me de mond niet snoeren, als reviewers blunderen laat ik dat gewoon zien, voor de fun, en om van te leren

daarom is die ban niet voor 6 maanden maar voor altijd, ik verwacht niet dat ik dat account nog terug krijg

ze hebben alleen de "puntjes" van mij afgepakt, maar geocaching is niet voor de nummertjes dus ik kan gewoon nog geocachen zo als ik dat altijd deed, maar nu wel volledig met spoilers en eindcoords te vermelden in mijn log,

zo als ik dat nu zie is dat een verrijking van mijn hobby

 

Barny

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Als jij denkt dat er überhaupt nog vrijheid van meningsuiting bestaat, dan weet ik niet onder welke steen jij leeft. Nederlanders kunnen al lang niet meer zeggen wat ze willen. Wij worden gediscrimineerd door de theatrale tolerantie van de overheid. Dankzij onze dictatuur met Rutte aan boord. Want ja, hij onderdrukt zijn eigen volk. En vind je die uitspraak shockerend, dan leef je of in een vrijstaande villa of heb je helemaal geen binding met ouderen. Of je bent gewoon een grote fan van de VVD. ;-) On topic weer.

 

 

 

 

Toch wel bijzonder dat je deze onzin zomaar mag uitkramen in een land zonder vrijheid van meningsuiting.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

Als jij denkt dat er überhaupt nog vrijheid van meningsuiting bestaat, dan weet ik niet onder welke steen jij leeft. Nederlanders kunnen al lang niet meer zeggen wat ze willen. Wij worden gediscrimineerd door de theatrale tolerantie van de overheid. Dankzij onze dictatuur met Rutte aan boord. Want ja, hij onderdrukt zijn eigen volk. En vind je die uitspraak shockerend, dan leef je of in een vrijstaande villa of heb je helemaal geen binding met ouderen. Of je bent gewoon een grote fan van de VVD. ;-) On topic weer.

 

 

 

 

Toch wel bijzonder dat je deze onzin zomaar mag uitkramen in een land zonder vrijheid van meningsuiting.

 

Dat vind ik ook. Ik begrijp niet dat geen van zijn collega's deze lachende clown eens stevig aanpakt met al zijn onzin en volksleugens. Kennelijk is daar ook geen vrijheid om hun mening daarover te geven. Angst regeert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Barny, recht door zee wordt niet door iedereen gewaardeerd. Er zijn meer mensen die dezelfde ideeën hebben over geocaching als jij, maar het verpakken in vriendelijke taal.
Misschien ga ik nog wel een stapje verder. Ik zou mij schamen als ik de troep zou zoeken en loggen waar jij nog benzine voor wilt verstoken. Daarmee ben ik wel consequent wat betreft woorden en daden. Daar tegenover staat dat jij, door die rotzooi te zoeken, wel een ervaringsdeskundige in het veld bent terwijl ik al genoeg heb aan de cachepagina. Aan een prul die ik niet zoek hoef ik ook geen negatieve log te wijden. Mijn tijd op een prettige manier besteden heeft mijn voorkeur.

Met één uitspraak heb ik echter enige moeite, namelijk:".....maar nu wel volledig met spoilers en eindcoords te vermelden in mijn log," Dat wil ik je afraden, het lijkt op wraak. Dat past niet bij jou.

bewerkt door Odlaniger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

wees gerust, ik ben totaal niet wraakgevoelig,

ik deel nu ook al veel eindcoords aan mensen die er om vragen,

de meeste hebben geen zin in rare gedachtenkronkels of willen gewoon een backup voor het moment ze en vraag missen of te volwassen zijn om onderweg kinderlijke rekensommetjes op te lossen

mijn logs komen natuurlijk niet meer op de cachepagina, ik zal daar een andere oplossing voor gaan vinden

 

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mensen die geen zin hebben in rare gedachtenkronkels of in het oplossen van rekensommetjes, moeten zulke caches links laten liggen.
Niet om eindcoördinaten vragen, omdat ze het puntje zo graag willen hebben.

Barny, over die handelwijze zijn we het dus fundamenteel met elkaar oneens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mensen die geen zin hebben in rare gedachtenkronkels of in het oplossen van rekensommetjes, moeten zulke caches links laten liggen.

Niet om eindcoördinaten vragen, omdat ze het puntje zo graag willen hebben.

Ik zie dit anders. Bij mij in de buurt liggen helaas geen caches meer. Door omstandigheden wil en kan ik geen grote afstanden afleggen. Er liggen echter nog genoeg mysteries in de buurt. Allemaal van die -in mijn ogen- treitercaches; raad de gedachtenkronkel van de maker. Dat wordt dus mailen en nog eens mailen. Daar beleef ik geen lol aan. Aan het speuren naar de cache wel. Dus in sommige gevallen kan ik me voorstellen dat mensen behoefte hebben aan eindcoordinaten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...